Mitt Racer Lazer projekt
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
Mitt Racer Lazer projekt
Mitt lågbudget racer Lazer crossprojekt började med en sliten maskin,men med lite popnit och spackel fick jag ihop huven.
Chassit och dyna är kortat 18 cm och en styrolitskiva fick höja upp dynan 5 cm.
Styrstången blev framflyttad 6 cm
Lite raceigt lättande hålborrning måste man ju ha
Allt målades matt svart med detaljer i durkaluminium och nya huvgaller
Styret (Tack Erik för det) kommer från en arctic sno pro, och med en hyfsad höjning blev det bra körställning
Fotfäste !!
Egenhändigt gjorda skidor med en liten nätt breddning
Lite upp polering av snurran
Den färdiga cockpiten
Något höjd bak med Honda MT 5 dämpare så blev slutresultatet sisåhär Visst ser den farlig ut med döskallen
Lägger in en bild på min lappmoppe också
Chassit och dyna är kortat 18 cm och en styrolitskiva fick höja upp dynan 5 cm.
Styrstången blev framflyttad 6 cm
Lite raceigt lättande hålborrning måste man ju ha
Allt målades matt svart med detaljer i durkaluminium och nya huvgaller
Styret (Tack Erik för det) kommer från en arctic sno pro, och med en hyfsad höjning blev det bra körställning
Fotfäste !!
Egenhändigt gjorda skidor med en liten nätt breddning
Lite upp polering av snurran
Den färdiga cockpiten
Något höjd bak med Honda MT 5 dämpare så blev slutresultatet sisåhär Visst ser den farlig ut med döskallen
Lägger in en bild på min lappmoppe också
Pro Rajd Lazer 503 R -77
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
-
- El Presidente
- Inlägg: 1426
- Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
- Ort: Piteå
- Kontakt:
sviiiiin cooool
nu blir man inspirerad
hål borrad tunnel
och styret va ascoolt
är det en rem du satt på skidorna som lyftöron typ?
nu blir man inspirerad
hål borrad tunnel
och styret va ascoolt
är det en rem du satt på skidorna som lyftöron typ?
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
Racer Lazer
Tack för kommentarerna
De har ju blivit någon timma i garaget så det är ju kul att nån mer än jag
tycker att de blev ok
Kan bli aktuellt att modda vidare, har en donatorskoter på g.
Kanske inte denna säsong men det innefattar isf. motorbyte, rör rams
bakdel med lång boggie och matta, vi får se....
De har ju blivit någon timma i garaget så det är ju kul att nån mer än jag
tycker att de blev ok
Kan bli aktuellt att modda vidare, har en donatorskoter på g.
Kanske inte denna säsong men det innefattar isf. motorbyte, rör rams
bakdel med lång boggie och matta, vi får se....
Pro Rajd Lazer 503 R -77
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
Efter en första provtur insåg jag att Walbro förgasaren måste ersättas Det fick bli en Mikuni 39mm med UFO bricka
Efter andra provturen (som gick mycket bättre) tänkte jag kolla lite hur det stog till under topparna och hittade då denna kolv som verkar ha varit med om en liten varmgång
Nåja...det var bara till att riva motorn och nu har jag beställt två nya Kawasaki kolvar som verkar vara identiska med orginalet :arrow774:
Cylindrarna såg mycket fina ut, riktigt stora kanaler och inga skador.
Blir nog mycket att åka med då det blir frächa kolvar och ringar Är det någon som vet exakta hk antalet i dessa Lazrar
Hoppas att jag hinner få kolvarna före helgen så att man kan hinna ut en sväng och testa lite mer förgasarbestyckningar.
Rajd on......
Pro Rajd Lazer 503 R -77
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
47-48 friska med dubbelförgasare och orginalljuddämpare (påstår dataprogrammet)Är det någon som vet exakta hk antalet i dessa Lazrar
Berätta mer hur det går med kolvarna sen.
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Skiroule Laser 440+ 75 f.d. racer
Rajd Laser 440+ 77 matching numbers
Rajd Laser 440+ 77 inte en siffra rätt
På dispens
Aktiv SC20/2E 79 13mil
Ockelbo 800 79
Ockelbo Trioman 67
Skiroule Laser 440+ 75 f.d. racer
Rajd Laser 440+ 77 matching numbers
Rajd Laser 440+ 77 inte en siffra rätt
På dispens
Aktiv SC20/2E 79 13mil
Ockelbo 800 79
Ockelbo Trioman 67
-
- Sponsor medlem
- Inlägg: 271
- Blev medlem: 14 jan 2007, 00:21
- Ort: Stöde
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
Ytterligare mod. på Lazer'n blir det nog inte, möjligtvis en PSI pipa.
Jag behöll nämligen bara motor'n från den "donatorskoter" jag fick tag i,
för att det passade inte speciellt bra med drivhjul mm .
I och med att kohler motorn nu blir fixad rätt mycket så kan det bli aktuellt att till nästa säsong använda extramotor'n ( 503:a ) i PORO'n och göra ett mountain-
projekt av den . Tex. flytta tanken, byte växellåda och drivaxel, pipor till motorn mm. vi får väl se....
Jag behöll nämligen bara motor'n från den "donatorskoter" jag fick tag i,
för att det passade inte speciellt bra med drivhjul mm .
I och med att kohler motorn nu blir fixad rätt mycket så kan det bli aktuellt att till nästa säsong använda extramotor'n ( 503:a ) i PORO'n och göra ett mountain-
projekt av den . Tex. flytta tanken, byte växellåda och drivaxel, pipor till motorn mm. vi får väl se....
Pro Rajd Lazer 503 R -77
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
Fick problem med CDI boxen också för en tid sen. Gick bara på en
cylinder och efter lite uteslutning kom jag fram till att den levererade
bara ström till ena tändspolen
Hade enormt tur och fick hjälp av Pite MC och motor att hitta en ny .
Han hade i sina gömmor en exakt likadan Sno-stuff cdi till John-Deer 440
Efter lite forskning bland artickelnummer och värden kom vi fram till att den skulle funka, och det den gjorde :arrow774:
cylinder och efter lite uteslutning kom jag fram till att den levererade
bara ström till ena tändspolen
Hade enormt tur och fick hjälp av Pite MC och motor att hitta en ny .
Han hade i sina gömmor en exakt likadan Sno-stuff cdi till John-Deer 440
Efter lite forskning bland artickelnummer och värden kom vi fram till att den skulle funka, och det den gjorde :arrow774:
Pro Rajd Lazer 503 R -77
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
Sno-stuff boxen fnkar fint. Har också "plockat sönder" två havererade som nu genomgår undersökning, måste ju se om det går att göra egna!!
Ett stort problem har hittills varit att konvertera gamla komponentbeteckningar till "moderna" samt att hitta inköpsställen där man får köpa styckevis ist. f. 1000st/gång.
Ett stort problem har hittills varit att konvertera gamla komponentbeteckningar till "moderna" samt att hitta inköpsställen där man får köpa styckevis ist. f. 1000st/gång.
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
-
- Inlägg: 432
- Blev medlem: 12 dec 2008, 20:44
- Ort: Trönö
- Kontakt:
Åh! Ska lägga Pite MC på minnet , har nämligen oxå en lazer med cdibox problemRacer Lazer skrev:Fick problem med CDI boxen också för en tid sen. Gick bara på en
cylinder och efter lite uteslutning kom jag fram till att den levererade
bara ström till ena tändspolen
Hade enormt tur och fick hjälp av Pite MC och motor att hitta en ny .
Han hade i sina gömmor en exakt likadan Sno-stuff cdi till John-Deer 440
Efter lite forskning bland artickelnummer och värden kom vi fram till att den skulle funka, och det den gjorde :arrow774:
Rajd laser 440+.
Ockelbo 6000 se
Vw beach buggy (under renovering)
Ockelbo 6000 se
Vw beach buggy (under renovering)
-
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 05 jan 2008, 20:02
- Ort: Bergsviken-Piteå
Fick Kawasakikolvarna idag . Det visade sig att trots mätningar och gemförelser att kolv bulten var 16 mm isf. 18 mm. . Jag har nu beställt nya nållager som ska kompensera detta då det verkar vara enda utvägen. Fick hjälp av Momentum i Luleå att få tag i ett nållager med måtten 16x22x20 mm isf. 18x22x22 mm. Kommer förhoppningsvis i morgon med posten . Man måste ju testa då det verkar vara lögn att få tag i orginalkolvar.
Pro Rajd Lazer 503 R -77
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå
Ockelbo 643 HCR -82
Trapper 602 -80
Snöskroters Piteå