Var rädd om tanken. Original delar till kawa skotrar finns sällan att få tag på. Har själv försökt i över 15år och saknar forfarande det jag behöver!!Holländaren skrev:Jag vet inte riktig än vad jag ska ha för tank men nån hyfsat liten sak iaf, tror att den kommer hamna i buken. Helst till vänster då för viktfördelningens skull men få se om det finns plats där.
Original tanken kommer jag kapa upp så att den bara blir ett skal över piporna, och sen blir det att bygga nån slags tunnel för piporna, som man då bygger in i dynan. Tycker att original dynan har helt rätt utseende så förhoppningsvis lyckas jag få till det där Utblåsen tänkte jag dra ut där bakljuset sitter original.
Kawasaki Drifter F/A 650
Re: Kawasaki Drifter F/A 650
Yamaha SRX 440E-81
Yamaha SRX 500F-82
Kawasaki Interceptor
550 1982
Yamaha SRX 500F-82
Kawasaki Interceptor
550 1982
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Kawasaki Drifter F/A 650
Du har PM
Jag är inte så rädd om tanken för jag kommer aldrig originalrenovera skotern. Det hade behövts en ny tunnel och buk (eller mycket duktig plåtslagare) för att få den här skotern fin igen. Men är det nu nån som tycker dom behöver tanken bättre än mig så kan ni höra av er. Än så länge är den hel
Jag är inte så rädd om tanken för jag kommer aldrig originalrenovera skotern. Det hade behövts en ny tunnel och buk (eller mycket duktig plåtslagare) för att få den här skotern fin igen. Men är det nu nån som tycker dom behöver tanken bättre än mig så kan ni höra av er. Än så länge är den hel
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Kawasaki Drifter F/A 650
Finns två st invader 440 lc motorer här hos mej om någon är intresserad oxå
Re: Kawasaki Drifter F/A 650
Är du säker på att det är vanliga Invadermotorer, har nämligen sett LTD-motor med vanliga topparEvervärst 444 skrev:Finns två st invader 440 lc motorer här hos mej om någon är intresserad oxå
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Kawasaki Drifter F/A 650
Jag har ingen annig!
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Kawasaki Drifter F/A 650
Nu har jag dragit in skotern igen
Igår var det dags att fortsätta med pip projektet.. Höll på största delen av dagen med att kapa/såga plåtar, rulla och punkta ihop. Just kap/såg delen är som aldrig kul, man skulle haft en vattenskärare... Men man var rätt nöjd när det såg ut såhär vid midnatt Sen stod jag och filade på avgasflänsen (8mm tjock...) en stund och när jag kände mig nöjd med den så gick det att punkta dit första delen av pipan.
La grejerna på plats för att se ungefär hur det kommer se ut och det blev bättre än vad jag trodde det skulle bli
Igår var det dags att fortsätta med pip projektet.. Höll på största delen av dagen med att kapa/såga plåtar, rulla och punkta ihop. Just kap/såg delen är som aldrig kul, man skulle haft en vattenskärare... Men man var rätt nöjd när det såg ut såhär vid midnatt Sen stod jag och filade på avgasflänsen (8mm tjock...) en stund och när jag kände mig nöjd med den så gick det att punkta dit första delen av pipan.
La grejerna på plats för att se ungefär hur det kommer se ut och det blev bättre än vad jag trodde det skulle bli
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Kawasaki Drifter F/A 650
Måste säga att dina koner blir riktigt bra! själv har inte riktigt tålamodet till att få dom ens i närheten av dina då man bara vill svetsa ihop dom och starta väntar spänt på att få höra storkubikarn gå
Ski-doo Elan 293 141" -75
Ski-doo Elan 498 137" -75
Arctic Cat Jag 3000 F/A oval -76
Arctic Cat Panther 440 -81
Ski-doo Elan 498 137" -75
Arctic Cat Jag 3000 F/A oval -76
Arctic Cat Panther 440 -81
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Kawasaki Drifter F/A 650
Ibland så tappar man tålamodet när man håller på med dom faktiskt.. Men man kommer på nya trix varje gång så det går smidigare för varje pipa Den jobbigaste biten har alltid varit att klippa plåtarna, i brist på bandsåg har jag nu gjort en liten jigg till sticksågen så nu är det bara trycka in plåten och styra lite, går betydligt snabbare än vad det har gjort tidigare.
Har även bytt till 0,6 mm tråd i svetsen nu, man brände en hel del mindre hål än med 0,8 kan jag säga! Sen är man fortfarande inget proffs på svetsa direkt, men bara dom håller ihop och är någorlunda släta på insidan så är jag då nöjd
Det kom lite bilstrul imellan men lite har jag hunnit göra sen senaste uppdateringen iaf..
Båda pipor helsvetsade, behöver bara hitta några lämpliga rör till stingersen Tanken "anpassat" Och så har jag börjat med dynan
Har även bytt till 0,6 mm tråd i svetsen nu, man brände en hel del mindre hål än med 0,8 kan jag säga! Sen är man fortfarande inget proffs på svetsa direkt, men bara dom håller ihop och är någorlunda släta på insidan så är jag då nöjd
Det kom lite bilstrul imellan men lite har jag hunnit göra sen senaste uppdateringen iaf..
Båda pipor helsvetsade, behöver bara hitta några lämpliga rör till stingersen Tanken "anpassat" Och så har jag börjat med dynan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½