Bestämde mig för att använda boggieskenor och vändaxel från den boggie som satt i skotern och sedan använda de lösa delar som jag har från en SS440 1981.
Efter att ha dubbelkollat många gånger på sprängskisser och jämfört OEM-nummer så stämmer delarna i stort sett med varandra. Var bara stålfästet för stötdämparna och fjädrarna som inte hade samma nummer. Men de såg väldigt lika ut mellan sprängskisserna på SS, SRV 81-83 och SRX 1981 och mattlängden är ju densamma på dessa, 293cm.
Så delarna borde funka och med en förlängning av skenorna så borde 307cm-mattan trivas i boggien.
Den som satt i hade lite speciella Åsa-Nisselösningar och delar var flyttad på ett märkligt sätt skenorna för att få den längre mattan att sträckas.
Började med att operera lite på främre svingen för att göra den smalare, så att den får plats i tunneln.
Bakre delen av bygeln för mattstyrningen kapas in en smula, svetsas sedan ihop så att den blir stark igen.
Främre delen mister lite metall
Ihopknackad och svetsad
Svingens bredd måste även minskas, så på med tejp som mått för kaprondellen
Bägge sidorna kapade. Har även svetsat dit ett par M6-muttrar för smörjnipplar.
Samma med bakre svingen
Kapat! Även den har fått muttrar för smörjnipplar.