Renovering: Ockelbo Turist -65:a

Bilder och information om ditt skoterprojekt
Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Inlägg av Holländaren » 17 mar 2008, 16:52

Blev ju riktig bra det där!
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

El Presidente
El Presidente
El Presidente
Inlägg: 1426
Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av El Presidente » 17 mar 2008, 16:53

Ja verkligen, hur cool som helst

man blir lite sugen att börja riva i sina egna lik =)
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------

1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther

DME
Inlägg: 100
Blev medlem: 19 dec 2007, 20:01
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av DME » 17 mar 2008, 17:00

Vilken pärla det blev!

Råkade se att det står "Kevlar" på variatorremmen, det materialet var väl knappt ens uppfunnet på den tiden då Turisten gjordes... 8)

Men jag förstår att det behövs lite extra styrka med en nyrenoverad Sachs under huven!

Suveränt jobbat!

/Danne
Ockelbo 400 -81
AMF Delta 5820 -74

Snöskroters Piteå

L-Å
Inlägg: 212
Blev medlem: 22 okt 2007, 10:29
Ort: Lycksele

Inlägg av L-Å » 17 mar 2008, 21:20

Detta var den snyggaste "Turisten" som har varit på Statoil i Lycksele, och det vill inte säga lite, för där passerar det flera tusen turister varje år :wink: (okay -detta var ett långskott).
-Väldigt fin renovering.

Användarvisningsbild
RUSCH
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: 24 feb 2007, 16:48
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av RUSCH » 17 mar 2008, 23:24

Det där gjorde du BRAAAA :shock:

6pac
Inlägg: 31
Blev medlem: 12 mar 2008, 16:05
Ort: Ske-

Inlägg av 6pac » 18 mar 2008, 09:09

whoa!

Are you impressed? I am impressed!

Well done.

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 18 mar 2008, 16:23

tack för dom trevlig kommentarerna, nästa så man får lust att gå på nästa skoter som ska fixas upp. Men ska nog ta en paus från garaget och bara fara ut köra ett tag, ska se om jag lyckas komma på hur man ska bete sig för att kunna styra Turisten.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 18 mar 2008, 17:07

Ruggigt fin renovering av denna udda tingest må jag säga....

Det var ju en otrolig upplevelse att köra dessa turister...hade nämligen en som första skoter och det som hände allt som oftast var att den klämman som övergick till styrstaget längst upp på "fjäder benet" hammrades lös i sinsom tid och följden blev att skidan lätt lämnade skotern eller hamnade bak och fram.

Det hela resulterade givetvis i en del intressanta färder och luftfärder...!!! :D

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 23 mar 2008, 11:20

Har varit ute på premier turen nu, blev en resa på ca2,5mil. snittade ca20km/h enligt dom med lite modernare skotrar och toppade 25km/h. Allt höll ihop ganska bra men fick dra åt en mutter som lossnade så jag saknade styrning ett tag. Sen märkte jag att variatorinställningarna inte var så bra så det måste ses över. men helt klart en lyckad sväng med perfekt före, gick lika fort på leden som bredvid. Sen var det lite ny snö så hade inga problem med styrningen, hoppas på fler svänga men ska nog försöka få in den i register på något sätt så man kan köra lagligt.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Inlägg av marino carlsson » 06 apr 2008, 23:16

Ja jag är lika impad som på träffen..

Har hämtat banden. Ska kolla lite sen..

Tack för både banden och projektet..

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 08 apr 2008, 14:19

marino carlsson skrev:Ja jag är lika impad som på träffen..

Har hämtat banden. Ska kolla lite sen..

Tack för både banden och projektet..
Tackar, hoppas du hittar något som går att använda på banden
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

ockelbomannen
Inlägg: 52
Blev medlem: 02 jan 2008, 02:12
Ort: Pite

Inlägg av ockelbomannen » 20 okt 2008, 22:37

Fruktansvärt bra gjort! blev jävligt fin! 8)

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 21 okt 2008, 22:00

ockelbomannen skrev:Fruktansvärt bra gjort! blev jävligt fin! 8)
Tackar, men måste säga att jag inte riktigt blev nöjd med resultatet. Efter att ha varit på avslutningen på burkarcupen och stått med bredvid andra maskiner från Ockelbo så såg jag att huven hade helt fel färgen.
Bild
Så passade på att lacka om huven och skidorna nu när jag målade huven till min 300, så nu är man nöjd igen.
Bild
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

Sm340
Inlägg: 117
Blev medlem: 14 dec 2008, 13:28
Ort: Boden,Norrbotten

Inlägg av Sm340 » 14 dec 2008, 13:54

Den blev så otroligt vacker så man nästan börjar gråta! Det blev otroligt snyggt när du lackade cylindern svart och toppen silver! Det måste väll vara en lackfärg som tål välldigt mycke värme? hur mycket värme ska lackfärgen tåla?:)

Användarvisningsbild
trioman75
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1320
Blev medlem: 15 okt 2008, 20:48
Ort: Tärendö

Inlägg av trioman75 » 15 dec 2008, 10:24

Som sagt var snyggt jobb 8) .

ElanDanne
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 179
Blev medlem: 15 nov 2008, 23:28
Ort: sundsvall (njurunda)

Inlägg av ElanDanne » 15 dec 2008, 11:34

den var riktigt fin
Mina skotrar
Ski-doo Elan ss-73 (renoveringsobjekt)
Ski-doo Elan-74 singel
Ski-doo Elan-74 (lekskoter med en mag 338)
Ski-doo Elan-76 singel
Amf ski-daddler super scout mark II-68 (pågående renovering)
arctic cat pantera 600-02 (familjemaskin)

Användarvisningsbild
Bennet
Inlägg: 803
Blev medlem: 23 feb 2007, 20:28
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Bennet » 15 dec 2008, 17:11

Tackar, trevligt att nu gillar resultatet. Hoppas kunna ta den för en sväng här i julhelgen så jag kan bjuda på några fina bilder.
Sm30.man skrev:Den blev så otroligt vacker så man nästan börjar gråta! Det blev otroligt snyggt när du lackade cylindern svart och toppen silver! Det måste väll vara en lackfärg som tål välldigt mycke värme? hur mycket värme ska lackfärgen tåla?:)
köpte motorfärg på mekonomen som jag använde. Har inte kört så hårt med den än så vet inte hur bra färgen klarar av värmen än.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.

Skriv svar