Renovering: Ockelbo Turist -65:a
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
-
- El Presidente
- Inlägg: 1426
- Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Ja verkligen, hur cool som helst
man blir lite sugen att börja riva i sina egna lik =)
man blir lite sugen att börja riva i sina egna lik =)
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
tack för dom trevlig kommentarerna, nästa så man får lust att gå på nästa skoter som ska fixas upp. Men ska nog ta en paus från garaget och bara fara ut köra ett tag, ska se om jag lyckas komma på hur man ska bete sig för att kunna styra Turisten.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Ruggigt fin renovering av denna udda tingest må jag säga....
Det var ju en otrolig upplevelse att köra dessa turister...hade nämligen en som första skoter och det som hände allt som oftast var att den klämman som övergick till styrstaget längst upp på "fjäder benet" hammrades lös i sinsom tid och följden blev att skidan lätt lämnade skotern eller hamnade bak och fram.
Det hela resulterade givetvis i en del intressanta färder och luftfärder...!!!
Det var ju en otrolig upplevelse att köra dessa turister...hade nämligen en som första skoter och det som hände allt som oftast var att den klämman som övergick till styrstaget längst upp på "fjäder benet" hammrades lös i sinsom tid och följden blev att skidan lätt lämnade skotern eller hamnade bak och fram.
Det hela resulterade givetvis i en del intressanta färder och luftfärder...!!!
Har varit ute på premier turen nu, blev en resa på ca2,5mil. snittade ca20km/h enligt dom med lite modernare skotrar och toppade 25km/h. Allt höll ihop ganska bra men fick dra åt en mutter som lossnade så jag saknade styrning ett tag. Sen märkte jag att variatorinställningarna inte var så bra så det måste ses över. men helt klart en lyckad sväng med perfekt före, gick lika fort på leden som bredvid. Sen var det lite ny snö så hade inga problem med styrningen, hoppas på fler svänga men ska nog försöka få in den i register på något sätt så man kan köra lagligt.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Tackar, hoppas du hittar något som går att använda på bandenmarino carlsson skrev:Ja jag är lika impad som på träffen..
Har hämtat banden. Ska kolla lite sen..
Tack för både banden och projektet..
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
-
- Inlägg: 52
- Blev medlem: 02 jan 2008, 02:12
- Ort: Pite
Tackar, men måste säga att jag inte riktigt blev nöjd med resultatet. Efter att ha varit på avslutningen på burkarcupen och stått med bredvid andra maskiner från Ockelbo så såg jag att huven hade helt fel färgen.ockelbomannen skrev:Fruktansvärt bra gjort! blev jävligt fin!
Så passade på att lacka om huven och skidorna nu när jag målade huven till min 300, så nu är man nöjd igen.
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Tackar, trevligt att nu gillar resultatet. Hoppas kunna ta den för en sväng här i julhelgen så jag kan bjuda på några fina bilder.
köpte motorfärg på mekonomen som jag använde. Har inte kört så hårt med den än så vet inte hur bra färgen klarar av värmen än.Sm30.man skrev:Den blev så otroligt vacker så man nästan börjar gråta! Det blev otroligt snyggt när du lackade cylindern svart och toppen silver! Det måste väll vara en lackfärg som tål välldigt mycke värme? hur mycket värme ska lackfärgen tåla?:)
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.