..
Re: Sachs 290 problem
har du rengjort förgasaren och kollat över så att alla nålar och membran är i bra skick?
vad har du för inställningar på hög och låg?
vad var det för öppet luftfilter du satt dit?
vad har du för inställningar på hög och låg?
vad var det för öppet luftfilter du satt dit?
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Re: Sachs 290 problem
hej ta lös och rengör förgasaren passa samtidigt på att byta membran det kommer nog att göra susen grundinställning på hög och låg brykar vara ett varv + lite till kolla på winderosa om du vill ha info om gasaren:)
skiroule s300-71 superjag 440 87 sen tillkommer det säkert nån fler så småningom
Re: Sachs 290 problem
kan bara hålla med, rengör och testa hur den beter sig efter detsw 440 skrev:hej ta lös och rengör förgasaren passa samtidigt på att byta membran det kommer nog att göra susen grundinställning på hög och låg brykar vara ett varv + lite till kolla på winderosa om du vill ha info om gasaren:)
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Re: Sachs 290 problem
Låter väl som att högfarts munstycket skulle behövt skruvas in lite tycker jag.
Om de nu är justerbart munstycke på gasaren?
Om de nu är justerbart munstycke på gasaren?
Ski-Doo Elan 250F -82
För att gamla skotrar är roligare
För att gamla skotrar är roligare
Re: Sachs 290 problem
Nu vet ju inte jag vad du har för gasare men på min sitter en tillotson och på dess vänstra sida finns två skruvar märkta L och H som är för Lågfart respektive Högfart.
På min är högfarten lätt justerad med fingrarna pga skruvskallens utformning medans lågfarten kräver mejsel.
OBS!!! Dessa får aldrig dras hårt i botten(åt höger) för då skadas munstyckna.
Och ska du börja justera in bränsleblandningen så är det viktigt att hålla koll på stiftets färg så den ej går snålt(får för lite soppa). Finns mycket nyttigt att googla fram inom området.
På min är högfarten lätt justerad med fingrarna pga skruvskallens utformning medans lågfarten kräver mejsel.
OBS!!! Dessa får aldrig dras hårt i botten(åt höger) för då skadas munstyckna.
Och ska du börja justera in bränsleblandningen så är det viktigt att hålla koll på stiftets färg så den ej går snålt(får för lite soppa). Finns mycket nyttigt att googla fram inom området.
Ski-Doo Elan 250F -82
För att gamla skotrar är roligare
För att gamla skotrar är roligare
Re: Sachs 290 problem
skruva in dom i botten sen vrid ut H 1 1/4 varv och L 1 varv, brukar var en bra inställningJoakim89 skrev:De ser ut att vara ställbart munstycke, ska prova på lördag i dagsljus va som händer,
Hur mkt vågar man vrida på den?
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Re: Sachs 290 problem
Dra inte för hårt bara!!
Ockelbo Turist -64 (Såld)
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79
Ockelbo 300 -67
Ockelbo 300-68
Ski-doo everest 340 -77
Yamaha sm340 -75?
Yamaha cs340 lång -91
Yamaha viper er -03
Yamaha STX 582 L/C MOD -77
Arctic Cat crossfire 8 sno pro (vit) -10
Ski-doo Everest 340 -79