Steg opp 7-tiden på lördagsmorgonen och gick glatt iväg till garaget och putsade ur tanken.
Tömde ca 3 liter "röd sörja" ur tanken, tvättade ur den och hällde i nyare soppa. Därefter gav jag mej på mr Tillotson.
Skruvade isär och blåste rent och putsade alla kanaler. Alla membran såg ut att vara hela.
Återmonterade förgasaren, och startade med en liten skvätt bensin genom tändstiftshålet..
Jeeee

... den gick...

... så länge bensinen jag sprutat in räckte.
Förgasaren åkte av för inspektion och på igen säkert tio gånger före jag kom på att testa med nytt bränsle. (Det jag hällde i tanken var från en burk jag hade stående i garaget, vete f*n vad som var i den)
Då startade motorn och gick ganska fint
Igår fick jag tag på en ny membranserie till min Tillotson HL-282A, och då började den faktist gå bättre. Det gamla pump membranet var ganska slappt.
Nu har man iallafall lärt sej hur tändning med brytarspetsar och membranförgasare fungerar
Bild på Terhin och vovven Olvi
Terhin är inte original färg, för hela kåpan är förstärkt med ca 4mm glasfiber

, men det blir sommarens projekt.