Information om Lynx 20
Postat: 16 okt 2016, 17:13
Hej
Jag är ny här på forumet, Jag heter Samuel och bor i Edsbro. Jag fick nyligen tillgång till en Lynx 20 som inte ville starta, jag böt tändstift och monterade en renoveringssats på förgasaren. Det sitter en plåttank med ett hemmagjort fäste och en pumpblåsa på slangen. Hur ser det ut original? Det är så att när snöskotern har hoppat igång så märker man av att den går väldigt fett och den spottar ur sig igenom ljuddämparen med.
Det blir en noterbar fläck på marken
Förgasaren renoverade jag med en universal renoveringssats från winderosa monterad, det är en Tillotson HR19A. Jag hade dock inte tillgång till att mäta trycket till nålventilen. Membranet såg inge vidare ut och och den gamla nålventilen var det inte att snacka om. (Gummispetsen hade vittrat sönder) Efter att jag hade monterat ditt förgasarsatsen så kunde jag starta den iallafall men den gå inge bra som beskrivet.
När den väl är igång så går det inte alls att köra den på grundinställningarna. När man justerar lågskruven så händer det ingenting alls förrän man kommer riktigt nära botten. Och högskruven kan man bara skruva upp ett kvarts varv ifrån botten så går den som bäst. Minsta lilla justering så vill den nästan dö. Om vevhuset har mycket bränsle i sig, finns det något effektivt sätt att tömma vevhuset på dom här Solo motorerna?
Är man dum för att inte ha bytt ut soppan? Den är ca 7mån gammal, har den redan blivit dålig?
Eller har dom blandat för mycket olja?
Vart kan man få tag på information om denna snöskoter?
Tacksam för vilka svar som helst!
Jag är ny här på forumet, Jag heter Samuel och bor i Edsbro. Jag fick nyligen tillgång till en Lynx 20 som inte ville starta, jag böt tändstift och monterade en renoveringssats på förgasaren. Det sitter en plåttank med ett hemmagjort fäste och en pumpblåsa på slangen. Hur ser det ut original? Det är så att när snöskotern har hoppat igång så märker man av att den går väldigt fett och den spottar ur sig igenom ljuddämparen med.
Det blir en noterbar fläck på marken
Förgasaren renoverade jag med en universal renoveringssats från winderosa monterad, det är en Tillotson HR19A. Jag hade dock inte tillgång till att mäta trycket till nålventilen. Membranet såg inge vidare ut och och den gamla nålventilen var det inte att snacka om. (Gummispetsen hade vittrat sönder) Efter att jag hade monterat ditt förgasarsatsen så kunde jag starta den iallafall men den gå inge bra som beskrivet.
När den väl är igång så går det inte alls att köra den på grundinställningarna. När man justerar lågskruven så händer det ingenting alls förrän man kommer riktigt nära botten. Och högskruven kan man bara skruva upp ett kvarts varv ifrån botten så går den som bäst. Minsta lilla justering så vill den nästan dö. Om vevhuset har mycket bränsle i sig, finns det något effektivt sätt att tömma vevhuset på dom här Solo motorerna?
Är man dum för att inte ha bytt ut soppan? Den är ca 7mån gammal, har den redan blivit dålig?
Eller har dom blandat för mycket olja?
Vart kan man få tag på information om denna snöskoter?
Tacksam för vilka svar som helst!