Jag fick alltså äntligen testköra den nya setupen
.
Det var förvisso -22C ute så det kylde rovan bra men den gick som ett troll, det slet på bra i styret, hela tiden.
Det fanns så klart inget fäste i starten men när det började greppa så bar det i väg.
Det är ju första riktiga testkörningen för i år så det är ju åxå så att man är lite "ovan" om hur den ska gå, men jag tror att
det känns riktigt nära att få åka en 6,90 repa....
Den verkar tycka om den nya portningen
, å det finns några pollar till att hämta då kolven inte har moddats som jag brukar göra.
Detta är bara av lathet då jag av erfarenhet vet att det kan gå några kolvar innan man hittar rätt setup, så nu har cyllen
plockats upp för besiktning å genomgång + att kolven ska få sig en omgång.
Allt såg bra ut för utom den högra N.P.F.I:en som gick av i gängan.
Det problemet kommer preliminärt att lösas genom att gänga ner dom lite djupare, sedan kommer det att försänkas i insuget så
dom får större anliggning/stöd.
Det ser då lovande ut för att åka med F/A toppen så nu ska en risig/trasig huv moddas för att få ett hål + scoop som styr luften
mot cylle å topp. Till detta så har jag skaffat krusad/struktur alu plåt, den klipptes ut i från en gammal
Elecrolux frys å är riktigt tunn å lätt.
Drevningen verkar åxå ha blivit bra, körde förut med 34/18 å (1,89:1) å nu satte jag dit 34/20 (1,7:1).
Skulle han nu klara av lite mera så har jag ett 21:ans drev men sen är det slut. Sen får man ju åxå tänka på att det går
riktigt lätt på vägen jämfört med en sönder körd bana, men det tiden utvisa.