Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
-
- Inlägg: 389
- Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
- Ort: korpilombolo
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Jag litar på dei, började bara fundera.. Ni har inga planer på att sätta en mer lätthanterlig matta som inte kanske kryper?
Men som sagt, provsvängen väntar vi på.
Men som sagt, provsvängen väntar vi på.
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Jo nog har vi funderat på en lite lättare matta, men då måste vi bygga en tidsenlig boggi först
Iaf så är den nu klar för körning! Fixade till dom sista sakerna idag och det fanns till o med tid över för att klistra på några dekaler.
Sören fick äran att ta den första provsvängen, om än det bara var några meter på den isiga parkeringen vid garaget. Den främre motorn dog på tomgång pga att den var lite kall, vi körde ut den bara på den bakre motorn.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xi5nCMdIlDw[/youtube]
Det lät inte helt olovande iaf, men ikväll ska vi ner på älven och förhoppningsvis köra lite hårdare. Få se om det blir nån film, det var ju som mörk ute Men vi får kanske dra en repa efter byavägen (halkig) så vi får lite ljus.
Iaf så är den nu klar för körning! Fixade till dom sista sakerna idag och det fanns till o med tid över för att klistra på några dekaler.
Sören fick äran att ta den första provsvängen, om än det bara var några meter på den isiga parkeringen vid garaget. Den främre motorn dog på tomgång pga att den var lite kall, vi körde ut den bara på den bakre motorn.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xi5nCMdIlDw[/youtube]
Det lät inte helt olovande iaf, men ikväll ska vi ner på älven och förhoppningsvis köra lite hårdare. Få se om det blir nån film, det var ju som mörk ute Men vi får kanske dra en repa efter byavägen (halkig) så vi får lite ljus.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- Inlägg: 389
- Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
- Ort: korpilombolo
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
men varför inte ha kvar rullboggin? nog måste man väl kunna få den att lira med en bättre matta?
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Om du hittar en 18 tums matta som är lättare än den här så säg till
Det finns vad jag vet inga eftermarknadsmattor till dom här så det är originalmattor som gäller om vi ska ha kvar hjulboggin, och en sån har vi ju redan så det vinner vi inte så mycket på Och annars är utbudet inte så stor heller, finns inte speciellt många skotrar med 18 tum bred tunnel. 16,5 tum finns däremot men då är det originalmattor som gäller också (eftermarknads till dom är 15 tum) men då är dom säkert bättre än det vi har nu. Men då är det mattor till glidboggi och ska mattan vara bättre än det vi har nu så blir det nog internaldrift också. Men vi får forska lite i vad det finns för möjligheter..
Är ju inte så att glidboggi är för modern, ett år efter dubbel eaglarna byggdes så kom ju Blizzarderna med glidboggi. Så det är inte att jag känner att vi ska låta bli pga det direkt.
Det finns vad jag vet inga eftermarknadsmattor till dom här så det är originalmattor som gäller om vi ska ha kvar hjulboggin, och en sån har vi ju redan så det vinner vi inte så mycket på Och annars är utbudet inte så stor heller, finns inte speciellt många skotrar med 18 tum bred tunnel. 16,5 tum finns däremot men då är det originalmattor som gäller också (eftermarknads till dom är 15 tum) men då är dom säkert bättre än det vi har nu. Men då är det mattor till glidboggi och ska mattan vara bättre än det vi har nu så blir det nog internaldrift också. Men vi får forska lite i vad det finns för möjligheter..
Är ju inte så att glidboggi är för modern, ett år efter dubbel eaglarna byggdes så kom ju Blizzarderna med glidboggi. Så det är inte att jag känner att vi ska låta bli pga det direkt.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Ikväll blev det iaf lite ordentlig provkörning Känndes helt okej fast fäste var det dålig med pga isig väg, och nere på älven hjälpte det inte att det fanns snö för vi har fortfarende knappt några kammar. Hoppas på bättre fäste till helgen iaf!
Vi hade lite problem med bestyckningen pga att det inte är markerat vilken nål som är vad på gasarna vi använder.. Så ett par ggr har vi justerat fel nål och tyckt att det var konstigt att det inte blev nå bättre
Men den verkar då hålla iaf, vi håller koll på stiften nu på lördag så ska vi nog få till bestyckningen, bara vi hittar till rätt nål då
Sen är det bara att konstatera att den här maskinen är törstig! Jag hällde ju i 5 liter förrigårkväll.. Och vi fick sluta köra ikväll pga soppatorsk. Och då har vi kört högst 2 km
Men kort sammanfattat så är vi rätt så nöjda med hur det blev med allt
Vi filmade också men det är nog mest för ljudets skull.. Som sagt det var mörkt. Ber om ursäkt för 377an som låter i bakgrunden, vi hade igång den i hopp om att få lite ljus iaf men det hjälpte som synes inte så mycket.
Första biten är på byavägen där det inte fanns nå fäste öht, efter det är vi nere på älven och gräver diken.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aQgREbnNWKQ[/youtube]
Vi hade lite problem med bestyckningen pga att det inte är markerat vilken nål som är vad på gasarna vi använder.. Så ett par ggr har vi justerat fel nål och tyckt att det var konstigt att det inte blev nå bättre
Men den verkar då hålla iaf, vi håller koll på stiften nu på lördag så ska vi nog få till bestyckningen, bara vi hittar till rätt nål då
Sen är det bara att konstatera att den här maskinen är törstig! Jag hällde ju i 5 liter förrigårkväll.. Och vi fick sluta köra ikväll pga soppatorsk. Och då har vi kört högst 2 km
Men kort sammanfattat så är vi rätt så nöjda med hur det blev med allt
Vi filmade också men det är nog mest för ljudets skull.. Som sagt det var mörkt. Ber om ursäkt för 377an som låter i bakgrunden, vi hade igång den i hopp om att få lite ljus iaf men det hjälpte som synes inte så mycket.
Första biten är på byavägen där det inte fanns nå fäste öht, efter det är vi nere på älven och gräver diken.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aQgREbnNWKQ[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Härligt.... Night-Rider i auktion
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
-
- Inlägg: 389
- Blev medlem: 03 jun 2010, 19:54
- Ort: korpilombolo
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Så jävla hårig skoter. ok då förstår jag dilemmat med mattan. Nä att en glidboggi inte blir för modern är de inget snack om, men nog ser de ju rätt så uppkäftigt ut med rullboggi . väntar tills filmer i dagsljus kommer, det är en bra prestation ni gjort grabbar, som dels fått det att funka och dels orkat hålla på hela vägen ut.
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
Sno-tric sc2 -67
Sno-tric sc3 -72
Sno-tric sc4 -74
Sno-tric sc11 -70
Sno-tric sc20 -72
Sno-tric sc20 -71
Crescent 520 -68
Monark 520 -66
WINHA 32 -?
SKi-doo Everest 500 -79
Polaris Indy Trail -87
Yamaha Phazer -14
- skoterräven
- Inlägg: 270
- Blev medlem: 05 mar 2007, 20:58
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
om ni tar en våffelmatta från tex en safari och kapar bort mattstyrningarna från clipsen får högre kammar och bättre fäste med 1,97"delningHolländaren skrev:Om du hittar en 18 tums matta som är lättare än den här så säg till
Det finns vad jag vet inga eftermarknadsmattor till dom här så det är originalmattor som gäller om vi ska ha kvar hjulboggin, och en sån har vi ju redan så det vinner vi inte så mycket på Och annars är utbudet inte så stor heller, finns inte speciellt många skotrar med 18 tum bred tunnel. 16,5 tum finns däremot men då är det originalmattor som gäller också (eftermarknads till dom är 15 tum) men då är dom säkert bättre än det vi har nu. Men då är det mattor till glidboggi och ska mattan vara bättre än det vi har nu så blir det nog internaldrift också. Men vi får forska lite i vad det finns för möjligheter..
Är ju inte så att glidboggi är för modern, ett år efter dubbel eaglarna byggdes så kom ju Blizzarderna med glidboggi. Så det är inte att jag känner att vi ska låta bli pga det direkt.
PANTHER 440 E -75 (500 SPIRIT)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
SKIDOO NORDIC PSSE -90
SKIDOO NORDIC GLE -89
POLARIS INDY 500 SKS -91
LYNX 520 -82 FYRHJULING
JAG 503 F/A -76 (FRUGANS RACESKOTER)
CHEETAH MOUNTAINCAT -87
YAMAHA ET 250 -81
PANTER 440 -81 (RACESKOTER)
YAMAHA ET 250 -81
MXZ 583 -96
CITATION 4500 80 (SKALL SKROTAS)
LYNX 3500 -91 (SKROTAD)
PANTER LÅNG -84 (SKROTAD)
SAFARI XTC -91 (SKROTAD)
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Det var nåt sånt vi var inne på, en matta från sena 80 talet som har 1,97 delning men ändå lite högre kammar.skoterräven skrev:om ni tar en våffelmatta från tex en safari och kapar bort mattstyrningarna från clipsen får högre kammar och bättre fäste med 1,97"delning
Frågan är om det funkar med bredden för boggihjulen sitter rätt långt ut. Safarin är väl också bara 16,5? Sen lär vi väl åka på göra en ny drivaxel till det där också.. Men som sagt, det tar vi sen. Det hela ser ju ut å funka som det är nu om än det kanske inte är optimal
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Hur gick det med raketen? Blev det nå tider
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
död frän sak! att ni orkar hållapå, starta den och köra me den är ju ett +
Blir det nått speedrun me den så vill jag vara me och se för det är ju där den hör hemma
Blir det nått speedrun me den så vill jag vara me och se för det är ju där den hör hemma
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
En racerapport hinner jag nog med innan det är dags att hoppa in i duschen
2 slutsatser har vi dragit idag... Den första är att det är ingen lek att bestycka en skoter med 2 motorer. Man hör att det smäller eller att nån fyrtaktar men man vet ju inte vilken Man måste som börja starta den ganska tidig för att hinna få igång både motorerna, för dom är lite tjuriga båda 2 (det är mest chokarna som inte funkar som dom ska) men oftast hinnar man få igång den rätt snabb iaf och då får man stå på tomgång och den hinner sura ner sig.
Vi ska ta ut den på älven och bestycka ordentlig nån dag, så vi vet ungefär var vi ska vara iaf. Det var mest bara gissningar fram o tillbaks idag. Vi kollade stiftena såklart men justeringen efter det var på känn.
Den andra slutsatsen är att den här mattan är ju bara slänga i soptunnan. Absolut noll grepp när det inte är stenhård. Skidorna lär nog bromsa en hel del också med all vikt där framme och det gör ju inte saken bättre. Men har man bara nog matta och motor så går det ju å få ordning på.
Under första repan gick båda motorer för snåla så jag fetade till dom lite inför andra repan. Första repan blev 8,60 och 88,6 km/t.. Så man vart ju lite besviken. Den känndes det bra motormässigt i andra repan, men då spann den bort allt istället. I fall ni tyckte det var konstigt att jag stod o hoppade på skotern, det var för att försöka hitta lite fäste Tiden blev 9,52 och 83,1 km/t.
Och ju mjukare banan blev desto sämre gick det.
Kort sagt så är en bättre matta egentligen prio 1 nu.
Det sjuka var att den gick betydligt hårdare på retursträckan än på banan, den låg ju i skuggan o var rätt hård hela dagen
2 slutsatser har vi dragit idag... Den första är att det är ingen lek att bestycka en skoter med 2 motorer. Man hör att det smäller eller att nån fyrtaktar men man vet ju inte vilken Man måste som börja starta den ganska tidig för att hinna få igång både motorerna, för dom är lite tjuriga båda 2 (det är mest chokarna som inte funkar som dom ska) men oftast hinnar man få igång den rätt snabb iaf och då får man stå på tomgång och den hinner sura ner sig.
Vi ska ta ut den på älven och bestycka ordentlig nån dag, så vi vet ungefär var vi ska vara iaf. Det var mest bara gissningar fram o tillbaks idag. Vi kollade stiftena såklart men justeringen efter det var på känn.
Den andra slutsatsen är att den här mattan är ju bara slänga i soptunnan. Absolut noll grepp när det inte är stenhård. Skidorna lär nog bromsa en hel del också med all vikt där framme och det gör ju inte saken bättre. Men har man bara nog matta och motor så går det ju å få ordning på.
Under första repan gick båda motorer för snåla så jag fetade till dom lite inför andra repan. Första repan blev 8,60 och 88,6 km/t.. Så man vart ju lite besviken. Den känndes det bra motormässigt i andra repan, men då spann den bort allt istället. I fall ni tyckte det var konstigt att jag stod o hoppade på skotern, det var för att försöka hitta lite fäste Tiden blev 9,52 och 83,1 km/t.
Och ju mjukare banan blev desto sämre gick det.
Kort sagt så är en bättre matta egentligen prio 1 nu.
Det sjuka var att den gick betydligt hårdare på retursträckan än på banan, den låg ju i skuggan o var rätt hård hela dagen
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Sm-X
- Sponsor medlem
- Inlägg: 601
- Blev medlem: 06 jan 2008, 20:56
- Ort: Lauker(hem), Arvidsjaur, IBland Ume
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Ni måste ju få lite luffar turbo på den främre motorn då ni kör utan huv, kom i håg att vissa safari e 41,9(16 1/2tum) bred och 315lång, är inte dom där 38x290 som en elan eller har jag fel nu
Skotrar:
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil
Sw 440 Europa -74(546mil, ska nog rustas upp och 2ägare)
Sm-X -76?(Sm 340 Powder Edition, chassiet har gått 1150mil end still going on)
Sm 340 -78 (Pärla, 270 på mätarn sen ny och 2 ägare)
VK 540E -90 Långmilaren i sällskapet passerat 2k mil
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Mattan vi har nu är 45,5x289, semi bredbandare alltså.
En 315 matta kanske går att få dit men helst hade jag haft en 289 för då slipper vi bygga om för längre matta.
Här är iaf lite hjälmkamera material från helgen..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E7K9VUEGlqg[/youtube]
En 315 matta kanske går att få dit men helst hade jag haft en 289 för då slipper vi bygga om för längre matta.
Här är iaf lite hjälmkamera material från helgen..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E7K9VUEGlqg[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Här har du nog en mitt i prick matta, våffel mönster osv 295 lång http://www.blocket.se/vasternorrland/Fo ... a=1_11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Fast den var för smal Men jag tyckte den såg bredare ut än 38 på bilden. Vi kanske borde höra iaf
En 80 tals Formula Plus matta borde funka fint, dom är 42x289,5 (MXen verkar har 38 matta). Finns säkert fler modeller som har dom måtten men det verkar vara lite gott o blandat med mattbredden. Borde ju gå å uppbringa en sån tycker man
En 80 tals Formula Plus matta borde funka fint, dom är 42x289,5 (MXen verkar har 38 matta). Finns säkert fler modeller som har dom måtten men det verkar vara lite gott o blandat med mattbredden. Borde ju gå å uppbringa en sån tycker man
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Joo jag tycker oxå den ser ut som en 42a, hör på skoterdem i Luleå, har för mej jag har sett en driva med äldre brp mattor där..
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Idag så tog vi ut maskinen på älven för att försöka få till gasarna.. Det gick hyfsad bra Och så hade jag flyttat om en av boggiaxlarna och det verkade göra sitt för skidtrycket också. Det såg lovande ut!
Lars fick äran att vara testchaufför idag..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zP1KsuYl-m4[/youtube]
Han tyckte att den ville gå fortare men mattan började rappa vid ca 90 km/t.. Så vi spände mattan lite till och så for han ut igen. Tyvärr så visade det sig att det inte var mattspänningen som var fel, utan drivhjulen som har nöts bort totalt
Nu är det alltså en ny drivaxel och ny matta som står på programmet... För dom här grejerna funkar uppenbarligen dåliga...
Lars fick äran att vara testchaufför idag..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zP1KsuYl-m4[/youtube]
Han tyckte att den ville gå fortare men mattan började rappa vid ca 90 km/t.. Så vi spände mattan lite till och så for han ut igen. Tyvärr så visade det sig att det inte var mattspänningen som var fel, utan drivhjulen som har nöts bort totalt
Nu är det alltså en ny drivaxel och ny matta som står på programmet... För dom här grejerna funkar uppenbarligen dåliga...
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Nog var det bra bättre knuff i den nu tråkigt att drivisarna inte höll :/
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Jo men det var ingen nyhet att mattan inte var optimal och jag har varit rädd att det skulle sluta såhär.. Skönt att det hände nu iaf, istället för början på nästa säsong Nu har vi gott om tid på oss för att hitta en ny matta och bygga en ny drivaxel.
Vi kom också fram till att variatorerna till den främre motorn inte är bra justerade, remmen går inte ner så mycket som den ska, antagligen pga att den är lite längre än den andra remmen (med samma avstånd). Den var i princip perfekt från början men jag tror att den nöts fort när man bara kör med en motor och inte lägger av remmen till den andra. Den har alltså blivit smalare och därför stämmer den inte nu.
Nu blir det alltså att bygga nån slags glidboggi och så en vettigare matta på det. Vi får se hur vi löser det
Vi kom också fram till att variatorerna till den främre motorn inte är bra justerade, remmen går inte ner så mycket som den ska, antagligen pga att den är lite längre än den andra remmen (med samma avstånd). Den var i princip perfekt från början men jag tror att den nöts fort när man bara kör med en motor och inte lägger av remmen till den andra. Den har alltså blivit smalare och därför stämmer den inte nu.
Nu blir det alltså att bygga nån slags glidboggi och så en vettigare matta på det. Vi får se hur vi löser det
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½