Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
-
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 06 jan 2010, 20:12
- Ort: Järvsö
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Ja men de va väll inget det borde ni klara om ni tar bort rutan
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Igår kväll så bultade jag dit och provstartade den första motorn, och den gick
Piporna lever om också, var som ett härligt ljud i dom Jag filmade, men kameran tyckte inte alls om ljudet så jag ska se om jag inte kan få ett klipp med vettigt ljud innan ni får se nåt.
Tidigare i veckan så gjorde vi klar tanken så den sitter på plats nu. Och så satte vi dit vändaxeln, vilket var mer jobb än vad det låter. Mattan hade krympt reäl och det var ingen lek att få dit axeln och nu är mattan alltså spänd som en fiolsträng. Inte speciellt optimal men förhoppningsvis sträcker den lite på sig nu när vi har monterat den. Går den såhär tung så behöver vi verkligen 2 motorer
Piporna lever om också, var som ett härligt ljud i dom Jag filmade, men kameran tyckte inte alls om ljudet så jag ska se om jag inte kan få ett klipp med vettigt ljud innan ni får se nåt.
Tidigare i veckan så gjorde vi klar tanken så den sitter på plats nu. Och så satte vi dit vändaxeln, vilket var mer jobb än vad det låter. Mattan hade krympt reäl och det var ingen lek att få dit axeln och nu är mattan alltså spänd som en fiolsträng. Inte speciellt optimal men förhoppningsvis sträcker den lite på sig nu när vi har monterat den. Går den såhär tung så behöver vi verkligen 2 motorer
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Längtar till film!
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Samma här, snyggt jobbat Dutchman
Mvh Per
Mvh Per
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Filmen är på väg upp men är inte riktig klar än, men nu ska vi ut å köra lite skoter.. Borde börja funka om 5-10 minuter
Lite förgasarjustering behövs nog men den lever ju iaf
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CWQDjG-sYDY[/youtube]
Lite förgasarjustering behövs nog men den lever ju iaf
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CWQDjG-sYDY[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- Inlägg: 40
- Blev medlem: 06 okt 2008, 10:10
- Ort: Boden
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Nu blev jag tårögd så ska det låta men vist åker ni dubbla gasare i skarpt läge.
10 gamm skotrar n
-
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 06 jan 2010, 20:12
- Ort: Järvsö
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Läckert ljud blir en mysig grå/blå dimma i garaget Ska ni köra med enkel-förgasare?
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Nej det blir dubbla gasare sen, men för att kolla så motorerna och allt annat fungerar blir det enklare med singel tills vidare
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 06 jan 2010, 20:12
- Ort: Järvsö
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
okej hur får du till insugen när dom är vinklade emot varann?
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Det blir dubbelinsug från TNT 640/775 som har samma insugsportar som 440 Men man får kapa lite i flänsarna på cyllen för att få dit insuget. Finns nog bilder på insuget tidigare i tråden.Team Lillsia skrev:okej hur får du till insugen när dom är vinklade emot varann?
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
coolt !
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
YAMAHA SS 440 -80
YAMAHA EX 440 -79
YAMAHA SM 300 -75
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Kult!!
Team Snopro Sweden
T'NT RV Factory Racer SnoPro-76
Blizzard X 440 SnoPro-77
Super Sonic 340 SS SnoPro-78
Citation SS-80
Everest 500 -82
T'NT RV Factory Racer SnoPro-76
Blizzard X 440 SnoPro-77
Super Sonic 340 SS SnoPro-78
Citation SS-80
Everest 500 -82
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Härligt sound !!
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Mycket bra bilder.
Arctic Thundercat 1050-94
Arctic Cat El-Tigre 6000-79
Arctic Cat Pantera 5000-77
Ski-doo Scandic 277-83
Arctic Thundercat 1050-94
Arctic Cat El-Tigre 6000-79
Arctic Cat Pantera 5000-77
Ski-doo Scandic 277-83
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Den andra motorn sitter ihop nu, bara tändning och gasare som behöver monteras Snart blir det provstart med båda 2
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Hel fränt bygge!
Ski-Doo SS25 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 clone -80/-83
Ski-Doo Citation 300 -79
Ski-Doo Olympic 12/3 -70
Ski-Doo Olympic 320 AS/E -69
Ski-Doo R8 -64
Polaris RXL 650 -91
Ski-Roule Lazer -75
Sno-Fury Mk2 -70
Ockelbo 300 -67
Ski-Doo Blizzard 9700 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 clone -80/-83
Ski-Doo Citation 300 -79
Ski-Doo Olympic 12/3 -70
Ski-Doo Olympic 320 AS/E -69
Ski-Doo R8 -64
Polaris RXL 650 -91
Ski-Roule Lazer -75
Sno-Fury Mk2 -70
Ockelbo 300 -67
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Holländaren skrev:Det blir dubbelinsug från TNT 640/775 som har samma insugsportar som 440 Men man får kapa lite i flänsarna på cyllen för att få dit insuget. Finns nog bilder på insuget tidigare i tråden.Team Lillsia skrev:okej hur får du till insugen när dom är vinklade emot varann?
Kapa i flänsarna!!!
låter inte bra alls ..... är det inte bättre att bygga på ....775?
kul och roligt projet !!!!!!
//Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Jag nog hade det varit det, men jag har bara en 775 och den ska få sitta i TNT:n Men skulle man nu komma över 2 st till så går det ju fort att bulta dit dom och flytta över tändningsprylarna från den felvända motornSouthern Hill Custom skrev:Kapa i flänsarna!!!
låter inte bra alls ..... är det inte bättre att bygga på ....775?
kul och roligt projet !!!!!!
//Lars
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Southern Hill Custom
- Sponsor medlem
- Inlägg: 757
- Blev medlem: 15 nov 2007, 22:53
- Ort: RÄTTVIK
Re: Projekt Ski-Doo Double Eagle 880
Satt 775 i något annat än tnt? Motorn är ganska ovanlig vad jag förstår.
Det är nog bäst att gjuta huven efter 775 för säkerhetskull ifall du råkar komma över några motorer.
//Lars
Det är nog bäst att gjuta huven efter 775 för säkerhetskull ifall du råkar komma över några motorer.
//Lars
SNUS Ä ÅXÅ EN GRÖNSAK.