Flyg bränsle
Flyg bränsle
Finns det nå nackdelar med flygbränsle 100 oktan?
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Flyg bränsle
Vågar man flyga med det så tror jag man vågar tanka det i skotern
Medlem i TT RACING.
Re: Flyg bränsle
Skulle nog tro att det är av den bättre sorten!
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Re: Flyg bränsle
Vad är max kompförhållande man kan använda det till?Henke skrev:Funkar kanonbra
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Flyg bränsle
Om du menar flygfotogen så är en nackdel att du inte kan stänga av skotern, du måste kväva den med handen över förgasaren. En annan intressant sak är att du kan rycka av tändhattarna och motorn går ändå
Sen tror jag inte att smörjningen blir helt 100
Sen tror jag inte att smörjningen blir helt 100
Ockelbo 300 1967
Ockelbo 300 1968
Ski-Doo Elan 1972
Ski-Doo Elan 1977
Ski-Doo Elan 1978
Ski-Doo Safari 1992
Andra leksaker:
NV 11 Tiger 1951
NV 36 1953
NV 35 1952
Ford Fairlane 500 1963
Ford Falcon 1961
Volvo BM LM 641 1973
Ockelbo 300 1968
Ski-Doo Elan 1972
Ski-Doo Elan 1977
Ski-Doo Elan 1978
Ski-Doo Safari 1992
Andra leksaker:
NV 11 Tiger 1951
NV 36 1953
NV 35 1952
Ford Fairlane 500 1963
Ford Falcon 1961
Volvo BM LM 641 1973
Re: Flyg bränsle
Nä det är inte flygfotogen.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Flyg bränsle
kan ju ha 15l sunoco GT + om intresse finns klarar av högt komp.........
Re: Flyg bränsle
Jag körde min pw 50 på flygbränsle när jag var 7-8 år fick av grannen han hade eget flygplan... Tyckte den gick lite bättre men det var nog inbillning men det funkade fint och känndes helrätt!!!!
Ski-doo Olympique 340E 1977 Prototyp 1978 Chassinr.****00001
Ski-doo Alpine 640ER 1975
Ski-doo TNT 340 1974
Ski-doo Olympique 335 1970
Ski-doo Olympique 12/3 1971
Ski-doo Trapper 500GL 1988
Ski-doo trapper 600 1978
Ski-doo Tundra LT 447 1986
Ski-doo Alpine 640ER 1975
Ski-doo TNT 340 1974
Ski-doo Olympique 335 1970
Ski-doo Olympique 12/3 1971
Ski-doo Trapper 500GL 1988
Ski-doo trapper 600 1978
Ski-doo Tundra LT 447 1986
-
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 23 dec 2011, 01:15
Re: Flyg bränsle
50/50 fungerar bäst! har provat rätt mycket. (50%95 50%100LL)
Re: Flyg bränsle
Kläm i den lite nitro i stället
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Re: Flyg bränsle
Tack för hjälpen Då är den ju laglig att ha i Yamaha.Dom flyger ju framHenke skrev:100LL är på 100 mon oktan rätt så mycket mer än vad vi räknar här hemma tex. Aspen racing har bara 90 mon oktan. Vanlig 98 på mack har tro jag bara 88 mon oktan. 100 LL har mer bly än vad som fanns förr i mackbränsle
Den är oxå billig ca 15-20 kr litern men olaglig att använda till något som inte flyger
Olika racesoppor
Sunoco 260 gt+ har 99 oktan
VP motorsport 109. har 101 oktan
Så 100LL är ett alternativ
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Flyg bränsle
He he, ja det kan man säga, 1977 Srx 440 var från fabrik avsedd för detta bränsle som också framgår av instruktionen "Aviation Gasoline" på tankkåpan. Det var det vanligaste högoktaniga alternativet på den tiden.spider66 skrev:Tack för hjälpen Då är den ju laglig att ha i Yamaha.Dom flyger ju fram
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)
SRX 440 -78 (8H1)
Re: Flyg bränsle
Jo nu fick du till detspider66 skrev:Tack för hjälpen Då är den ju laglig att ha i Yamaha.Dom flyger ju framHenke skrev:100LL är på 100 mon oktan rätt så mycket mer än vad vi räknar här hemma tex. Aspen racing har bara 90 mon oktan. Vanlig 98 på mack har tro jag bara 88 mon oktan. 100 LL har mer bly än vad som fanns förr i mackbränsle
Den är oxå billig ca 15-20 kr litern men olaglig att använda till något som inte flyger
Olika racesoppor
Sunoco 260 gt+ har 99 oktan
VP motorsport 109. har 101 oktan
Så 100LL är ett alternativ
Vart tar det vita vägen när snön smälter ???
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Kawasaki Intruder 440 -79
Polaris Trail/Storm SKS -88
Ockelbo 6000 SE -84
Re: Flyg bränsle
Har även hört att Flygsoppan med bly gör att motorn går betydligt kallare. Då kan man ju samtidigt fundera hur det påverkar pipornas funktion?
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Flyg bränsle
Minska stingerrören
Nej för fan, prova som vanligt.
Nej för fan, prova som vanligt.
Yamaha Srx -79
Yamaha Srx -80
Yamaha Srx -80
John Deere Liquifire -80
+ några till Deere`s
Ockelbo 600-2 -72?
Snöped -??
Yamaha Srx -80
Yamaha Srx -80
John Deere Liquifire -80
+ några till Deere`s
Ockelbo 600-2 -72?
Snöped -??
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Re: Flyg bränsle
Inga problem med pip funktionen...
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Re: Flyg bränsle
åkte in the beginning på blyad flygsoppa 114 oktan men under konverteringen till Sunoco race soppan (blyat förbjöds) så märkte vi ingen skillnad avseende komp och spikningar, vad gäller kall alt varm så var det marginell skillnad om jag minns rätt så inget att lägga energi på men prövade VP´s soppa en gång och gillade då inte dess egenskaper på en rotax iaf.......