Yamaha GPX 638 -75
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Yamaha GPX 638 -75
Vill du att boxen ska öka sin livslängd så monterar du den på någon konsol på chassiet. Huruvida det gäller Polaris CDI boxar vet jag inte men Rotax boxar får längre liv om de inte sitter på motorn iaf. Dom brukar vilja spricka av vibrationerna och så kommer det fukt i dem men då är dem ju som limmade baktill å inte helförslutna. Vill du vara säker gör du en fancy konsol, polerar den som allt annat du har å sen montar du den där
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Yamaha GPX 638 -75
Tackar så mycket för alla fina svar från ALLARetroR skrev:Ja som din vevaxel skevar skulle jag då rakt inte montera den på motorn..... =P
Hur går det RetroR??? Jag tänkte......det var länge sen man såg dig på banan
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Yamaha GPX 638 -75
Helt otroligt detta måste ju vara en av dom snyggaste och fränaste skotrarna som finns!
Mycket imponerande!
Mycket imponerande!
Re: Yamaha GPX 638 -75
Jajamän.....kan hålla med där....trots att det sitter en "Smutsig" motor i den!Ors skrev:Helt otroligt detta måste ju vara en av dom snyggaste och fränaste skotrarna som finns!
Mycket imponerande!
Men jag vet att det hänt en del tills i år med......bara det att det verkar sitta fast med uppdatering och bilder i denna tråd......kom igen nu Magnus!!
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
Re: Yamaha GPX 638 -75
Här kommer lite bilder då.
Blev lite less på att bestycka fett för att hålla nere tempen så i år uppdateras racern med rem pump i stället för el pumpen och en större tunnel kylare.
Hade även i år tänkt försöka få sprutet att funka. Vore lite kul om man fick till det.
Efter att ha kollat lite närmare på bogien så behövde den också lite vård. Slide skenorna var krökta ca 3cm
Blev lite less på att bestycka fett för att hålla nere tempen så i år uppdateras racern med rem pump i stället för el pumpen och en större tunnel kylare.
Hade även i år tänkt försöka få sprutet att funka. Vore lite kul om man fick till det.
Efter att ha kollat lite närmare på bogien så behövde den också lite vård. Slide skenorna var krökta ca 3cm
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Yamaha GPX 638 -75
Nu är det lite svårt att bedöma på bilderna men jag tycker dina puls slangar ser ut att vara för grova.Även slangarna från pumparna till injektorerna ser ut att vara för grova. Men du har säkert koll på läget.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Yamaha GPX 638 -75
Riktigt läckert.. Hoppas du får den å gå som den såväl syns som låter att göra när den pratar ut..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Yamaha GPX 638 -75
Jo det ser så ut men jag har dubbla slangar för att få rätt väggtjocklek.spider66 skrev:Nu är det lite svårt att bedöma på bilderna men jag tycker dina puls slangar ser ut att vara för grova.Även slangarna från pumparna till injektorerna ser ut att vara för grova. Men du har säkert koll på läget.
Lite trix för att åstakomma men skam den som ger sig. Hur går det för dig med sprutet?
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Yamaha GPX 638 -75
Mitt sprut funkar fint men jag har tänd problem nu
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Yamaha GPX 638 -75
Vad har du för slang dimensioner?spider66 skrev:Mitt sprut funkar fint men jag har tänd problem nu
Inga problem med bränsle i vakumslangar eller?
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Yamaha GPX 638 -75
Jag kan mäta vad jag har för slang. Till vakumslangen använde jag vakumslang till bil. Om du har bränsle i vakumslang så kan det vara pumpen som inte är tät.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Yamaha GPX 638 -75
Slangen jag använder mellan pump och injektor är 4x7mm. Vakumslangen är 6mm utvändigt och jag har limmat fast den i en grövre slang vid blocket. Det måttet kan jag inte mäta men jag tror den är 2.5-3mm.Den är köpt från en autoexpert butik och är svart.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Yamaha GPX 638 -75
Jag blev rekomenderad av en i Usa att köra 3.2 x 300mm på vacumslangar och 3.2 x 450mm till injectorslangar. Han sa även att bränsle i vakumslangarna är nått man får leva med. Man får skaka ur dom.spider66 skrev:Slangen jag använder mellan pump och injektor är 4x7mm. Vakumslangen är 6mm utvändigt och jag har limmat fast den i en grövre slang vid blocket. Det måttet kan jag inte mäta men jag tror den är 2.5-3mm.Den är köpt från en autoexpert butik och är svart.
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Yamaha GPX 638 -75
Otroligt spännande bygge! Måste vara riktigt skoj att pyssla på med denna skoter. Får tacka för inspirationen =)
Stolt president av Ödesböle Outlaws, en del av Mobacken Racing Team
Re: Yamaha GPX 638 -75
Efter två års ihärdigt, plikttroget och över ambitiöst arbete med att få denna maskin att gå bra på Circle M sprut så har jag beslutat att gå över till Lectron. Kanske inte det lättaste valet av gasare men det kan ju bli kul att lära sig dessa också:-)
Efter dragracingtävlingen i Rättvik i sommras tog jag en titt inuti motorn för omväxlings skull och tur va de. Yttre skinkan, variatorsidan hade glidit ut 3mm. Det kändes som att, ett race till så hade de gått illa.
Nu när jag lix tog isär motorn så tog jag fram vinkelslipen också och kapade bort delen over svänghjulet och svetsade på en fläns anpassad för SRX. så nu sitter det en srx kåpa med srx vattenpump på plats vilket blev en bättre lösning på vattenpumpen läge än det förra. Motorn är nu mer pulverlackad men blev inte riktit nöjd då silvermetallic av nån anledning blev ljusgrå.
Då srx magnapull inte är av den stadiga varianten så byggde jag om den med Polaris innandömme. Svarvade fram en ny centrumaxel för Polaris skivan och svetsade dit den i stället. Funkar riktigt bra och alla Yamaha frälsta liksom jag, så använde jag en srx magnapull som var totalt utdömd så inget gick förlorat:-)
I övrigt så har jag uppdaterat med North Star skidor vilket innebar ombyggnad och höjning av boggin. North Star skidorna var ju 5cm lägre...Men dom är betydligt lättare också...
Här en bild på motorn:
Efter dragracingtävlingen i Rättvik i sommras tog jag en titt inuti motorn för omväxlings skull och tur va de. Yttre skinkan, variatorsidan hade glidit ut 3mm. Det kändes som att, ett race till så hade de gått illa.
Nu när jag lix tog isär motorn så tog jag fram vinkelslipen också och kapade bort delen over svänghjulet och svetsade på en fläns anpassad för SRX. så nu sitter det en srx kåpa med srx vattenpump på plats vilket blev en bättre lösning på vattenpumpen läge än det förra. Motorn är nu mer pulverlackad men blev inte riktit nöjd då silvermetallic av nån anledning blev ljusgrå.
Då srx magnapull inte är av den stadiga varianten så byggde jag om den med Polaris innandömme. Svarvade fram en ny centrumaxel för Polaris skivan och svetsade dit den i stället. Funkar riktigt bra och alla Yamaha frälsta liksom jag, så använde jag en srx magnapull som var totalt utdömd så inget gick förlorat:-)
I övrigt så har jag uppdaterat med North Star skidor vilket innebar ombyggnad och höjning av boggin. North Star skidorna var ju 5cm lägre...Men dom är betydligt lättare också...
Här en bild på motorn:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Yamaha GPX 638 -75
Aj aj du som körde en sådan bra repa i Ljusvattnet och då lät motorn på avstånd ruggigt bra och fint.....Fast du blir nog inte mindre giftig nu.....
Lectron är roliga!!! antar du kör justerbara power jets??
Lectron är roliga!!! antar du kör justerbara power jets??
Re: Yamaha GPX 638 -75
Jepp.. egenhändigt ditmonteradHaggla skrev:Aj aj du som körde en sådan bra repa i Ljusvattnet och då lät motorn på avstånd ruggigt bra och fint.....Fast du blir nog inte mindre giftig nu.....
Lectron är roliga!!! antar du kör justerbara power jets??
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Yamaha GPX 638 -75
Fränt !!! Och riktigt snyggt som vanligt!
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Re: Yamaha GPX 638 -75
Tack!FunnyCar skrev:Fränt !!! Och riktigt snyggt som vanligt!
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75