Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglementet
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Dämpare är helt ok att byta ut
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Hur är det med klonade byggen dvs nytillverkade delar o chassin i samma utförande som gamla, men med orginal motor o boggie?
Yamaha exciter 570 sx 1993
Polaris Centurion 500cc 1980 AAEN
Moto Guzzi Le Mans 1000 SE
Polaris Centurion 500cc 1980 AAEN
Moto Guzzi Le Mans 1000 SE
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Ja det kryllar det ju redan av.. Men man får ju inte bygga en Lynx XP för det..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
okej okej de lät ju kanon!
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Se de såhär.. Om tunneln är av aluminium original så kan du ju bygga en ny tunnel av aluminium. Är den av järn så får du bygga den av järn. Är den av skumgummi så behöver du inte komma..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Troligt scenario inför nästa år:
Enstånk Mod
Lilla fläkt tjej
Stora fläkt tjej
Lilla fläkt Mod eller Std men endast en lilla fläkt iaf
Retro Veteran
Stora fläkt std
Stora fläkt mod
Stora fläkt super mod (dubb/framvagn)
Lilla L/C (Endast L/C)
Stora L/C (Endast L/C)
Enstånk Mod
Lilla fläkt tjej
Stora fläkt tjej
Lilla fläkt Mod eller Std men endast en lilla fläkt iaf
Retro Veteran
Stora fläkt std
Stora fläkt mod
Stora fläkt super mod (dubb/framvagn)
Lilla L/C (Endast L/C)
Stora L/C (Endast L/C)
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
En klass sr:en passar i
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
spännande
Ljusvattnet Skoterskrot
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Angående "Troligt scenario inför nästa år": Skulle det vara ok med en SRV-boggie i Stora fläkt std o Stora fläkt mod då?
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Eftersom du inte kan köra SRV i stora fläkt std så kan du heller inte ha en sådan boggie i std klass. I mod klassen är det ju fullt möjligt.RedQ skrev:Angående "Troligt scenario inför nästa år": Skulle det vara ok med en SRV-boggie i Stora fläkt std o Stora fläkt mod då?
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Dags att bumpa denna tråd, kan kanske vara lite tidigt men med tanke på vad som kom fram på banketten kan det vara på sin plats.marino carlsson skrev:Troligt scenario inför nästa år:
Enstånk Mod
Lilla fläkt tjej
Stora fläkt tjej
Lilla fläkt Mod eller Std men endast en lilla fläkt iaf
Retro Veteran
Stora fläkt std
Stora fläkt mod
Stora fläkt super mod (dubb/framvagn)
Lilla L/C (Endast L/C)
Stora L/C (Endast L/C)
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Blir ytterst få frågeställningar som kommer ställas här framledes. Dock har jag ett par funderingar som jag behöver lite yttre syn på.
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Shot man shot....marino carlsson skrev:Blir ytterst få frågeställningar som kommer ställas här framledes. Dock har jag ett par funderingar som jag behöver lite yttre syn på.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Blir lite orolig när lilla l/c splittras, förstår inte riktigt tanken men nu ska man väll inte alltid göra de, kan säkert bli skita bra med dom nya klasserna.
Visst finns de en massa effekt att hämta ur en fläktkyld men sätt över dom tävlings grenar som körs så tror jag ändå att den slutgiltiga ställningen är rätt jämn.
Ifjol hade vi en Indy 400 med 354 motor etta på totalen och i år en tjurig SRV...ler....överts på pallen, så där är de 1-1 mellan dess olika kylning kontra effekt skotrarna, frågan är om de har nån betydelse i slut ändan.
Mina tankar bottnar i en oro att de ska bli så få deltagare i både storafläkt super mod och lilla l/c, jag är gode avundsjuk på stora fläkt som är typ 20 och fler i varje tävling....måste vara hur kul som helst.
Åja en tanke från Bygdsiljum
Mvh
Visst finns de en massa effekt att hämta ur en fläktkyld men sätt över dom tävlings grenar som körs så tror jag ändå att den slutgiltiga ställningen är rätt jämn.
Ifjol hade vi en Indy 400 med 354 motor etta på totalen och i år en tjurig SRV...ler....överts på pallen, så där är de 1-1 mellan dess olika kylning kontra effekt skotrarna, frågan är om de har nån betydelse i slut ändan.
Mina tankar bottnar i en oro att de ska bli så få deltagare i både storafläkt super mod och lilla l/c, jag är gode avundsjuk på stora fläkt som är typ 20 och fler i varje tävling....måste vara hur kul som helst.
Åja en tanke från Bygdsiljum
Mvh
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81
Yamaha SS 440 -81
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Vem vet ,Kanske blir det så att Termos skotrarna hamnar med oss i stora fläkt mod.Då blir vi nog fullt startfält
Eller så blir det som i år att alla drar till standard klasserna
Eller så blir det som i år att alla drar till standard klasserna
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
- ocklahomare
- Inlägg: 48
- Blev medlem: 06 maj 2008, 22:11
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Har testat att köra med dubb en gång förra vintern och tog sedan ur dom.
Skulle åka med dubb nu på speed week i Orsa, det var inte så lätt att få i dom igen. Fick försöka hitta andra punkter på kammarna, på grunnd av att matta slitits hårt av dubbarna förra vintern. Ska man åka dubbat är det väl lika bra att få göra det hela tiden så man kan limma dom. Tror mattan skulle hålla längre då. Jag provade Best grip 1600 med 3,6 mm utstick och visst blir det en jädrtans skillnad.
Om man funderar på dubb så tycker inte jag man ska tillåta sylvassa dubb som används av snopro maskinerna,låt dom ha den dubben själva i sin klass. Men, behöver vi dubb det är ju lika halt för alla utan dubb och mattorna håller längre.
Skulle åka med dubb nu på speed week i Orsa, det var inte så lätt att få i dom igen. Fick försöka hitta andra punkter på kammarna, på grunnd av att matta slitits hårt av dubbarna förra vintern. Ska man åka dubbat är det väl lika bra att få göra det hela tiden så man kan limma dom. Tror mattan skulle hålla längre då. Jag provade Best grip 1600 med 3,6 mm utstick och visst blir det en jädrtans skillnad.
Om man funderar på dubb så tycker inte jag man ska tillåta sylvassa dubb som används av snopro maskinerna,låt dom ha den dubben själva i sin klass. Men, behöver vi dubb det är ju lika halt för alla utan dubb och mattorna håller längre.
Hirth me!
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Nu är ju detta irellevant.Phazer-85 skrev:Blir lite orolig när lilla l/c splittras, förstår inte riktigt tanken men nu ska man väll inte alltid göra de, kan säkert bli skita bra med dom nya klasserna.
Visst finns de en massa effekt att hämta ur en fläktkyld men sätt över dom tävlings grenar som körs så tror jag ändå att den slutgiltiga ställningen är rätt jämn.
Ifjol hade vi en Indy 400 med 354 motor etta på totalen och i år en tjurig SRV...ler....överts på pallen, så där är de 1-1 mellan dess olika kylning kontra effekt skotrarna, frågan är om de har nån betydelse i slut ändan.
Mina tankar bottnar i en oro att de ska bli så få deltagare i både storafläkt super mod och lilla l/c, jag är gode avundsjuk på stora fläkt som är typ 20 och fler i varje tävling....måste vara hur kul som helst.
Åja en tanke från Bygdsiljum
Mvh
Men därför kom mitt inlägg om att åka jätte kubiks trippel F/A i lilla L/C....
Bara min lilla tanke från slipskåpet
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Hur blev det med den ev, öppningen för lc-stånka och mc-cylle -85 i Enstånk mod?
Är den spikad el, blev den skrotad helt å hållen
Ni gör ett grymt jobb
Är den spikad el, blev den skrotad helt å hållen
Ni gör ett grymt jobb
Everest340 -77 (TNT)
Blizzard5500 -79
Citaition3500 -79
49Ranger -12
Blizzard5500 -79
Citaition3500 -79
49Ranger -12
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Diskutioner klasser/regler BC 2011 - nu med nya reglemen
Du kan kolla i den här tråden hur det blevJocke H skrev:Hur blev det med den ev, öppningen för lc-stånka och mc-cylle -85 i Enstånk mod?
Är den spikad el, blev den skrotad helt å hållen
Ni gör ett grymt jobb
http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=11&t=9042" onclick="window.open(this.href);return false;
Låser denna tråd nu så får vi diskutera vidare i BC 2012 tråden istället.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½