Problemtrådar bör avslutas med lösning

Hjälp till att bygga forum
fgh
Inlägg: 9
Blev medlem: 23 feb 2011, 15:30

Problemtrådar bör avslutas med lösning

Inlägg av fgh » 23 feb 2011, 18:18

Ofta när man söker info och hjälp på nätet landar man i olika forum och trådar där samma fel/problem diskuteras. Nästan lika ofta har tråden bara lämnats när problemägaren hittat lösningen på sitt problem.
Jag efterlyser alltså ett bättre avslut på tråden med förklaring, problemlösning och åtgärd.

Det känns som ett generellt problem på internetforum men här skulle det passa extra bra eftersom det verkar finnas mycket kunskap och ämnet som diskuteras, gamla skotrar, antagligen har en hög felprocent. :)

Användarvisningsbild
Styxxa
Inlägg: 104
Blev medlem: 29 nov 2010, 20:22
Ort: Höga Kusten...

Re: Problemtrådar bör avslutas med lösning

Inlägg av Styxxa » 23 feb 2011, 18:40

fgh skrev:Ofta när man söker info och hjälp på nätet landar man i olika forum och trådar där samma fel/problem diskuteras. Nästan lika ofta har tråden bara lämnats när problemägaren hittat lösningen på sitt problem.
Jag efterlyser alltså ett bättre avslut på tråden med förklaring, problemlösning och åtgärd.

Det känns som ett generellt problem på internetforum men här skulle det passa extra bra eftersom det verkar finnas mycket kunskap och ämnet som diskuteras, gamla skotrar, antagligen har en hög felprocent. :)
Håller med till 100% i det du skriver. Det är alltid kul att få ett avslut på allehanda frågeställningar.
Dessutom efterlyser jag att nya medlemmar kunde bli bättre på att presentera sig och skriva in hemort i sin profil.
autosol kan visst ersätta zinksalva på näsan också

Skriv svar