Bygga en sm340 lååång

Chassie, Drivlina, osv
Användarvisningsbild
krillebuus
Inlägg: 106
Blev medlem: 16 jan 2011, 07:09
Ort: Boden

Re: Bygga en sm340 lååång

Inlägg av krillebuus » 27 jan 2011, 01:12

marino carlsson skrev:Jo här finns en lång projekttråd med många bilder.. Men det var när den skulle bli burkarcupsskoter. Har även kört en säsong med den. Nu smids större planer som är påbörjade som du kan se i slutet av tråden men sen tillkommer då LC motor och jag har ett komplett kylsystem över från att jag nu byggt min Blizzard 7500 till en F/C

http://retroskoter.com/viewtopic.php?f= ... t=citation" onclick="window.open(this.href);return false;
ser ju sweet ut....bara dit med 1 km matta =)

sleed
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 425
Blev medlem: 23 dec 2008, 07:23
Ort: frösön
Kontakt:

Re: Bygga en sm340 lååång

Inlägg av sleed » 27 jan 2011, 12:42

[quote= "krillebuus Det är en enorm fördel att ha en näst intill komplett annan skoter att ta delar från som du kommer se senare i projektet är att jag behåller kedjehus/variator/drivaxel från articen....kommer bli ganska lätt enligt mig[/quote]

Precis, det va så jag tänkt åxå, att man köper en komplett skoter å tar grejer ifrån å sen får man sälja det som blir över, för annars kommer det fattas grejer som man inte tänkt på lite titt som tätt.

Usch, jag ska inte prata om sånt här för då blir det värre än vad det redan är i mitt huvud, haha

Innan jag somnade igår så va jag tex tvungen att lusläsa hela blocket för att se vilka kandidater som skulle va mest lämpliga att kombinera med blizzardern.
svart å gult

Användarvisningsbild
krillebuus
Inlägg: 106
Blev medlem: 16 jan 2011, 07:09
Ort: Boden

Re: Bygga en sm340 lååång

Inlägg av krillebuus » 27 jan 2011, 14:21

sleed skrev:
"krillebuus Det är en enorm fördel att ha en näst intill komplett annan skoter att ta delar från som du kommer se senare i projektet är att jag behåller kedjehus/variator/drivaxel från articen....kommer bli ganska lätt enligt mig[/quote skrev:
Precis, det va så jag tänkt åxå, att man köper en komplett skoter å tar grejer ifrån å sen får man sälja det som blir över, för annars kommer det fattas grejer som man inte tänkt på lite titt som tätt.

Usch, jag ska inte prata om sånt här för då blir det värre än vad det redan är i mitt huvud, haha

Innan jag somnade igår så va jag tex tvungen att lusläsa hela blocket för att se vilka kandidater som skulle va mest lämpliga att kombinera med blizzardern.
Står en superjag i bra skick utan motor i boden...2500kr, den är ju lång 396 tror jag=) kika blocket i boden efter super jag

sleed
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 425
Blev medlem: 23 dec 2008, 07:23
Ort: frösön
Kontakt:

Re: Bygga en sm340 lååång

Inlägg av sleed » 27 jan 2011, 19:20

hehe, försöker du smyglura på mig artic? haha. Nä jag är lite för insnöad puritansk av mig för det(om det finns nått som heter så? haha) bara skidoodelar så långt det går å sen tillverkar jag delar som ser ut som skido om det behövs.... Hm vänta här nu, nu låter det nästan som att jag redan börjat med projektet, stopp stoop stanna. :lol: jag ska bara bygga en i huvudet, INTE dra på mig fler projekt. Har varken tid eller ork!
svart å gult

sleed
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 425
Blev medlem: 23 dec 2008, 07:23
Ort: frösön
Kontakt:

Re: Bygga en sm340 lååång

Inlägg av sleed » 10 feb 2011, 16:02

har du kommit igång? jag har tänkt på det här nu precis varenda dag sista tiden... jag blir nog tvungen att bygga ändå, men jag vet inte när det ska ske, har inte tid det närmaste 6-8månaderna ialf. Skönt med retrogrejer att de inte sjunker i värde när de bara står å samlar damm. :)
svart å gult

Användarvisningsbild
krillebuus
Inlägg: 106
Blev medlem: 16 jan 2011, 07:09
Ort: Boden

Re: Bygga en sm340 lååång

Inlägg av krillebuus » 10 feb 2011, 17:52

sleed skrev:har du kommit igång? jag har tänkt på det här nu precis varenda dag sista tiden... jag blir nog tvungen att bygga ändå, men jag vet inte när det ska ske, har inte tid det närmaste 6-8månaderna ialf. Skönt med retrogrejer att de inte sjunker i värde när de bara står å samlar damm. :)
Tjenare håller på med att färdigställa sl 300an först, sen verkar han som skulle donera sm340in ha ångrat sig. Så jag måste kanske börja leta upp en ny donator. Men det kommer byggas det lovar jag

Skriv svar