Motorbyte i 7500
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Motorbyte i 7500
Ja nu var det dags för ett stressprojekt
Målet är att ge 7-5:an en fungerande motor innan all snö är borta så man iaf kan köra den.. Och snön försvinner fort nu!
Motorn som ska dit är iaf en 536:a från en Formula Plus. Eller en Mach 1:a med formula plus motor bättre sagt
Lika som bär? Kanske inte men hyfsat lika iaf så det borde gå å få dit den, värd ett försök..
536:an urplockad och tvättat.
Den var ju lite för modern.. Oljeinsprutning vill jag inte ha, och kylsystemet inte riktig är samma och det ställer till det lite för då behöver man helt plötsligt flytta över en massa annat skrot också. Jag vill dock att det hela ska se någorlunda orginal ut så det blev då att bygga om motorn.
Jag plockade över insuget/slidskivekåpan från 354:an, var bara att bulta dit det. Då var ett problem löst, ingen oljeinsprutning kvar och jag kan använda oljebehållaren som satt där istället för den gigantiska som jag annars hade behövt sätta dit.
Som synes på andra bilden så pekar anslutningen på vattenpumpen neråt på 536:an, vilket medför lite problem på en 7500 för det sitter nämligen en motorplatta där under. Går iofs att göra hål i plattan men det kommer ändå inte stämma med orginal behållare. Så det blev att plocka över vattenpumpshuset också och nu var allt rätt Nu är det bara en anslutning för mycket på toppen, det ska åtgärdas genom att fixa en platta som kommer där den övre anslutningen sitter nu.
Tror inte att 7500 piporna funkar så bra på 536an, eller jag vet inte men tänker inte testa. Jag har en fin trimpipa till motorn, tror att det är en FAST pipa men inte 100 på det, liknar då väldigt mycket om inget annat. Problemet är att pipan sticker ut för mycket framåt.. Allt ska gå att återställa till orginal så jag vill inte kapa nånting.. Så istället så får jag bygga om pipan. Första böjen ska göras om så att pipan hamnar längre bak men lite mer åt höger då. Och sen så blir det väl att rikta om den på ett till ställe för att få den att stämma bättre med skotern.
Så ser det ut just nu iaf
Målet är att ge 7-5:an en fungerande motor innan all snö är borta så man iaf kan köra den.. Och snön försvinner fort nu!
Motorn som ska dit är iaf en 536:a från en Formula Plus. Eller en Mach 1:a med formula plus motor bättre sagt
Lika som bär? Kanske inte men hyfsat lika iaf så det borde gå å få dit den, värd ett försök..
536:an urplockad och tvättat.
Den var ju lite för modern.. Oljeinsprutning vill jag inte ha, och kylsystemet inte riktig är samma och det ställer till det lite för då behöver man helt plötsligt flytta över en massa annat skrot också. Jag vill dock att det hela ska se någorlunda orginal ut så det blev då att bygga om motorn.
Jag plockade över insuget/slidskivekåpan från 354:an, var bara att bulta dit det. Då var ett problem löst, ingen oljeinsprutning kvar och jag kan använda oljebehållaren som satt där istället för den gigantiska som jag annars hade behövt sätta dit.
Som synes på andra bilden så pekar anslutningen på vattenpumpen neråt på 536:an, vilket medför lite problem på en 7500 för det sitter nämligen en motorplatta där under. Går iofs att göra hål i plattan men det kommer ändå inte stämma med orginal behållare. Så det blev att plocka över vattenpumpshuset också och nu var allt rätt Nu är det bara en anslutning för mycket på toppen, det ska åtgärdas genom att fixa en platta som kommer där den övre anslutningen sitter nu.
Tror inte att 7500 piporna funkar så bra på 536an, eller jag vet inte men tänker inte testa. Jag har en fin trimpipa till motorn, tror att det är en FAST pipa men inte 100 på det, liknar då väldigt mycket om inget annat. Problemet är att pipan sticker ut för mycket framåt.. Allt ska gå att återställa till orginal så jag vill inte kapa nånting.. Så istället så får jag bygga om pipan. Första böjen ska göras om så att pipan hamnar längre bak men lite mer åt höger då. Och sen så blir det väl att rikta om den på ett till ställe för att få den att stämma bättre med skotern.
Så ser det ut just nu iaf
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Motorbyte i 7500
hoppas den pratar sen.. Ska bli kul att se den, formula plussarna går ju inte helt fy skam.
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Motorbyte i 7500
Nej dom går ju ganska hyfsat O med tanke på att en 7-5a väger ca 50-60 kg mindre än en formula plus så tror jag nog att den blir en rolig ledracer
Har dock svårt att hitta några effektsiffror på motorn.. Dock verkar det vara runt 80 hästar om man ska tro på vad folk skriver.
Har dock svårt att hitta några effektsiffror på motorn.. Dock verkar det vara runt 80 hästar om man ska tro på vad folk skriver.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Motorbyte i 7500
kul projekt, lycka till har ni fortfarande snö??
Yamaha ET 340 -83 Nuvarande
Yamaha SW 400 -74 Såld
Yamaha SW 400 -74 Såld
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Motorbyte i 7500
Uppdatering då, det går framåt!
Gjorde en täckbricka istället för övre slanganslutningen.. Kommer köra utan termostat nu för det känns inte att man behöver en sån i det här vädret och det gör det hela lite enklare..
Pipdragning del 1.. Motorn är ju rätt så lågvarvig orginal så jag tänkte att vi kortar in pipan en bit helt enkelt så är den iaf redo för varv höjning. Mera rpm åt folket! Nu sticker den då inte ut genom nosen längre iaf
Del 2 såg ut såhär
Och vips så fick pipan plats utan att ta i huven eller buken
Dock ligger den nära på vissa ställen men det går inte att komma ifrån för den är rätt så tjock. Men jag ska linda den med avgasbandage så jag inte smälter sönder nåt.
Nu måste jag bara hitta på ett bra sätt att montera dämparen för pipan hamnar ganska långt bak.. Men stingern är ju en 180 gradare.. Så tanken är väl att sätta dit en till 180 gradare fast grövre så att man inte påverkar trycket.. Och sen den där lilla dämparen (toyota ). Hade egentligen velat haft tag i en sån där jättesmå stingers dämpare men vettefan var man får tag i sånt i det här landet?
Nu går den då snart att starta iaf, känns som att det bara är smågrejer kvar nu
Gjorde en täckbricka istället för övre slanganslutningen.. Kommer köra utan termostat nu för det känns inte att man behöver en sån i det här vädret och det gör det hela lite enklare..
Pipdragning del 1.. Motorn är ju rätt så lågvarvig orginal så jag tänkte att vi kortar in pipan en bit helt enkelt så är den iaf redo för varv höjning. Mera rpm åt folket! Nu sticker den då inte ut genom nosen längre iaf
Del 2 såg ut såhär
Och vips så fick pipan plats utan att ta i huven eller buken
Dock ligger den nära på vissa ställen men det går inte att komma ifrån för den är rätt så tjock. Men jag ska linda den med avgasbandage så jag inte smälter sönder nåt.
Nu måste jag bara hitta på ett bra sätt att montera dämparen för pipan hamnar ganska långt bak.. Men stingern är ju en 180 gradare.. Så tanken är väl att sätta dit en till 180 gradare fast grövre så att man inte påverkar trycket.. Och sen den där lilla dämparen (toyota ). Hade egentligen velat haft tag i en sån där jättesmå stingers dämpare men vettefan var man får tag i sånt i det här landet?
Nu går den då snart att starta iaf, känns som att det bara är smågrejer kvar nu
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Motorbyte i 7500
Spännande! Kommer säkert gå bra, dina maskiner brukar ju göra det. Tänk bara på att den svagaste länken är sekundärvariatorn, har slagit av sprinten x gånger innan jag bygde om och du lär ju få lite extra vrid nu.
blir spännande att följa.
blir spännande att följa.
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Motorbyte i 7500
Vad händer med sprinten då, går den bara av eller? Och hur löser man det problemet? Använda en bult med hög hållfastighet istället?
Det är några som har rekommenderat att bygga om till jackshaft men det känndes inte så lockande, blir som för mycket ombyggnad. Än så länge är ju allting i princip "bolt on", enda jag har behövt göra på chassit är att borra 2 extra hål för att sätta fast cdi boxen och tändspolen, och det kan man ju leva med
Det är några som har rekommenderat att bygga om till jackshaft men det känndes inte så lockande, blir som för mycket ombyggnad. Än så länge är ju allting i princip "bolt on", enda jag har behövt göra på chassit är att borra 2 extra hål för att sätta fast cdi boxen och tändspolen, och det kan man ju leva med
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Motorbyte i 7500
Det borde ju gå att använda stingers dämparen från en cross eller så gör du en egen.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: Motorbyte i 7500
Problemet uppstår väl när hålen i axeln och medbringaren blir uppnötta, då slås lätt sprinten av. Vet att nån har fräst krysskilsspår i axeln och medbringaren.Holländaren skrev:Vad händer med sprinten då, går den bara av eller? Och hur löser man det problemet? Använda en bult med hög hållfastighet istället?
Det är några som har rekommenderat att bygga om till jackshaft men det känndes inte så lockande, blir som för mycket ombyggnad. Än så länge är ju allting i princip "bolt on", enda jag har behövt göra på chassit är att borra 2 extra hål för att sätta fast cdi boxen och tändspolen, och det kan man ju leva med
Byggde själv om till jackshaft och skillnaden i funktion är som natt och dag. Särskilt om det är som på många maskiner med det chassiet, sprucket i infästningarna tillkedjehuset, så hela kedjehuset flexar i sidled. Men jag fattar verkligen att man inte vill bygga om en fin originalmaskin som din verkar vara.
Upptäckte dock när jag körde av sprintar att originalsprintarna som ser ut som rullad plåt höll bättre än vanlig rörsprint.
Hoppas jag inte låter allt för pessimistisk
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Motorbyte i 7500
Okej, ja jag kan tänka mig att det blir lite hårdare påfrestningar på sprinten när grejerna börjar glappa. Men vi får se hur det funkar. Bra att veta iaf
100% orginal är den väl inte men hyfsat nära iaf Iaf så pass att jag inte vill göra nån större ombyggnad på den.
Körde förresten genom Ersmark idag, höll koll efter en blizze men hittade ingen.
100% orginal är den väl inte men hyfsat nära iaf Iaf så pass att jag inte vill göra nån större ombyggnad på den.
Körde förresten genom Ersmark idag, höll koll efter en blizze men hittade ingen.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Re: Motorbyte i 7500
jag har en färdigförstärkt sek variator på hyllan om du är intreserad ??
Pris fyra bugg å en nio femma... eller som vanligt tre kr å en peng
Pris fyra bugg å en nio femma... eller som vanligt tre kr å en peng
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Re: Motorbyte i 7500
jaså, nej byns alla blizzar är nu undanstoppade, men hojta bara till nästa gång.Holländaren skrev:
Körde förresten genom Ersmark idag, höll koll efter en blizze men hittade ingen.
Ski-doo citation 3500 -80
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
ski-doo sno pro 340 -78
ski-doo blizzard 7500 -79
ski-doo formula plus -86
ski-doo mach 1-X -91
ski-doo formula plus efi -93
lynx racing 454 -96
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Re: Motorbyte i 7500
det förstår jag då ersmark bara är en förort till fällforsån...
Då jag tittar ut genom köksfönstret här så vad ser man då?? JO en 75a å lite till vänster en rv och en 95a
Då jag tittar ut genom köksfönstret här så vad ser man då?? JO en 75a å lite till vänster en rv och en 95a
SKI-DOO
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Scantic 335
citation ss x 2
skandic 503
safari 503
Blizzard 9500 x 3
Blizzard 7500
Blizzard 6500
Rv 340
Moto- ski super sonic
Formula mx racing -84
Rev 440x /860 hpr
Re: Motorbyte i 7500
ser man ut från fönstret här så står en evert 500 utan fläktrem å skuren på en cylinder typ skulle hellre vilja ha som hotpistons
Ski doo olympique 300 m
Ski-doo everest 500
Ski-doo Formula mx lt
Rajd r60
Ski-doo everest 500
Ski-doo Formula mx lt
Rajd r60
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Motorbyte i 7500
Jag var nog i fel Ersmark ändå kanske Jag var strax utanför Kåge men fick höra att den Ersmark som gäller är den som ligger utanför Umeå.
Iaf så har jag tagit en väldig kort provsväng på maskinen idag Var verkligen inte mycket till provsväng men man fick se om den alls ville framåt iaf.. Och det gjorde den då, verkar inte finnas nån större brist på effekt nu! Blev kanske 30 meter fram o tillbaks på parkeringen vid garaget men det spann då hela den vägen iaf
Det är lite grejer kvar innan jag kan ta en längre sväng men man kanske hinner imorgon. Det som måste göras är att fixa stödgrejen till sekundären, linda pipan med avgasband och kanske koppla lite el så man har en fungerande varvräknare och tempmätare. Och så måste jag flytta variatorskyddet lite. Men viktigast är väl kanske att min bricka till toppen inte håller riktig tätt så jag får ta upp den o sätta dit lite mera klister.
Iaf så har jag tagit en väldig kort provsväng på maskinen idag Var verkligen inte mycket till provsväng men man fick se om den alls ville framåt iaf.. Och det gjorde den då, verkar inte finnas nån större brist på effekt nu! Blev kanske 30 meter fram o tillbaks på parkeringen vid garaget men det spann då hela den vägen iaf
Det är lite grejer kvar innan jag kan ta en längre sväng men man kanske hinner imorgon. Det som måste göras är att fixa stödgrejen till sekundären, linda pipan med avgasband och kanske koppla lite el så man har en fungerande varvräknare och tempmätare. Och så måste jag flytta variatorskyddet lite. Men viktigast är väl kanske att min bricka till toppen inte håller riktig tätt så jag får ta upp den o sätta dit lite mera klister.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Motorbyte i 7500
Idag blev det äntligen ( ) en ordentlig provsväng med 7-5an. Den överlevde ca 3 mil utan större bekymmer. Verkar som att den gick en aning för snål när jag kunde hålla stumt en längre stund så jag ska bestycka upp den lite, men annars verkar det mesta fungera. Hade behövt få upp inslagsvarvet lite grann och så behöver jag en kortare rem men det är som små bekymmer. Och stå står inte styret rak när man kör rak, det var väl dagens största störningsfaktor men det är inte svårt att justera heller.
Huvudsaken är att skotern äntligen är fullt körbar, och den var faktiskt härlig å köra
Lyckades med en filmbit också:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wAjCBWsawmU[/youtube]
Huvudsaken är att skotern äntligen är fullt körbar, och den var faktiskt härlig å köra
Lyckades med en filmbit också:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wAjCBWsawmU[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Motorbyte i 7500
Såg verkligen härligt ut, ligger på listan att skaffa en sån när jag hittar en för rätt pris
Medlem i TT RACING.
Re: Motorbyte i 7500
Nice bra jobbat!
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Motorbyte i 7500
Nu börjar det bli lite ordning på den här. Hade isär sekundären för översyn idag, efter den åt upp remmen för mig för några veckor sen. Nu är den fräsch igen, och skotern går som aldrig förr Den känns riktig rapp o pigg nu faktiskt trots att 536an är helt orörd (en FAST pipa sitter på iofs). Har ju ett par extra cyllar.. Man kanske skulle..... Hmm
Bjuder väl på lite film när man var ut o provkörde i det fina påskvädret
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JSUoGHRJ2o8[/youtube]
Bjuder väl på lite film när man var ut o provkörde i det fina påskvädret
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JSUoGHRJ2o8[/youtube]
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Motorbyte i 7500
Tänk om man kunde komma över en 75a!
Ski-Doo SS25 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 clone -80/-83
Ski-Doo Citation 300 -79
Ski-Doo Olympic 12/3 -70
Ski-Doo Olympic 320 AS/E -69
Ski-Doo R8 -64
Polaris RXL 650 -91
Ski-Roule Lazer -75
Sno-Fury Mk2 -70
Ockelbo 300 -67
Ski-Doo Blizzard 9700 -84
Ski-Doo Blizzard 9700 clone -80/-83
Ski-Doo Citation 300 -79
Ski-Doo Olympic 12/3 -70
Ski-Doo Olympic 320 AS/E -69
Ski-Doo R8 -64
Polaris RXL 650 -91
Ski-Roule Lazer -75
Sno-Fury Mk2 -70
Ockelbo 300 -67