Så var det dags igen , - Ett nytt projekt.
Är numera stolt ägare av en Hirth 280R, och om allt går vägen så kommer den att hamna i ett Ockelbo-chassie. Någon som vet var jag kan köpa ex: packningar och annat som man behöver.
mvh L-Å
Hirth 650cc
Re: Hirth 650cc
Dom här verkar ha lite prylar till Hirth, inte just till 280 men passar det från nån annan modell...?L-Å skrev: Någon som vet var jag kan köpa ex: packningar och annat som man behöver.
mvh L-Å
Verkar inte krylla av grejer till den där
Men grattis till en frän motor!
http://stores.shop.ebay.com/LostVikingE ... m14&_pgn=1
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Här finns det lite grejer till den..
Säg till om du ska beställa därifrån, vi ska nämligen lägga en beställning där snart var det tänkt.
http://www.mfgsupply.com/garage/Snowmob ... e280R.html
Säg till om du ska beställa därifrån, vi ska nämligen lägga en beställning där snart var det tänkt.
http://www.mfgsupply.com/garage/Snowmob ... e280R.html
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
HejHolländaren skrev:Här finns det lite grejer till den..
Säg till om du ska beställa därifrån, vi ska nämligen lägga en beställning där snart var det tänkt.
http://www.mfgsupply.com/garage/Snowmob ... e280R.html
Jag vill vara med och beställa lite packningar. När är deadline och hur önskar du veta vad jag tänker handla ?
Tomas.
Unfortunate we live so far apart, I have access to many Hirth parts.
Here are the Winderosa part numbers for new gaskets & seals if this will help you.
Full top end gasket set CG710039, fits 280R & 281R
PTO Seal CG501306 (AUX Seal CG501303)
Mag Seal CG501306 (AUX Seal CG501450)
Here are some pictures to help motivate you
Here are the Winderosa part numbers for new gaskets & seals if this will help you.
Full top end gasket set CG710039, fits 280R & 281R
PTO Seal CG501306 (AUX Seal CG501303)
Mag Seal CG501306 (AUX Seal CG501450)
Here are some pictures to help motivate you
intressant projekt, finns det någon tävlingshistorik om motorn?
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
Hej på Er!
Denna motor har inte någon större historik, jag vet att den satt i ett rajd-chassie -72, -73. Den har både enkel och dubbel gasar-arr, och dubbelgasarna är Walbro WD 6, men jag har ett par WF 6, och dom är ju betydligt större, WD 6 tror jag har en diam. på 44mm. det kompletta motornr är 280R 03 72, troligtvis är det en 72:a. Den är i hyfsat skick och om jag känner mig rätt så kommer jag nog att skicka cyllarna för renovering, (crome). denna motor känner jag lite speciellt för pga den tillhör Ockelbo/Rajds historia från tidigt 70 tal, så vi får välan se om det inte kan stå ett lämpligt chassie i Bålforsen. Jag får väl smyga dit någon natt . Jag ska bara samla bilder från den tiden så att jag ser hur dom såg ut. Ex: vilka pipor användes och hur såg det ut under huven? Motorn är ganska stor, så jag undrar hur den fick plats?
mvh L-Å
Denna motor har inte någon större historik, jag vet att den satt i ett rajd-chassie -72, -73. Den har både enkel och dubbel gasar-arr, och dubbelgasarna är Walbro WD 6, men jag har ett par WF 6, och dom är ju betydligt större, WD 6 tror jag har en diam. på 44mm. det kompletta motornr är 280R 03 72, troligtvis är det en 72:a. Den är i hyfsat skick och om jag känner mig rätt så kommer jag nog att skicka cyllarna för renovering, (crome). denna motor känner jag lite speciellt för pga den tillhör Ockelbo/Rajds historia från tidigt 70 tal, så vi får välan se om det inte kan stå ett lämpligt chassie i Bålforsen. Jag får väl smyga dit någon natt . Jag ska bara samla bilder från den tiden så att jag ser hur dom såg ut. Ex: vilka pipor användes och hur såg det ut under huven? Motorn är ganska stor, så jag undrar hur den fick plats?
mvh L-Å