Chassie, Drivlina, osv
-
jag 3000
- Sponsor medlem
- Inlägg: 1121
- Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
-
Kontakt:
Inlägg
av jag 3000 » 12 dec 2008, 19:20
Hej!
Jag funderade lite här ikväll.
varför måste kylflänsarna på F/A toppar vara "raka"?
En frisk motor tänder på varje varv!
-
Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
-
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » 12 dec 2008, 19:38
öööö.... du menar??? på alla mina F/C toppar så är fom raka...
eller menar du att dom ligger i linje med fartvinden?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
jag 3000
- Sponsor medlem
- Inlägg: 1121
- Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
-
Kontakt:
Inlägg
av jag 3000 » 12 dec 2008, 19:45
jag menade att dom ligger i linje med fartvinden
En frisk motor tänder på varje varv!
-
Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
-
Kontakt:
Inlägg
av Gunnar » 12 dec 2008, 19:57
ja vad tror du?? vad är bättre att dom ligger på tvären eller i linje
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
jag 3000
- Sponsor medlem
- Inlägg: 1121
- Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
-
Kontakt:
Inlägg
av jag 3000 » 12 dec 2008, 20:05
ja i linje! men borde inte luften ha lättare att kyla om dom står lite snett det blir ju större yta som luften åker emot?
eller tänker jag helt galet.
En frisk motor tänder på varje varv!
-
zr800m10
- Inlägg: 85
- Blev medlem: 20 nov 2008, 14:28
- Ort: Brunflo
Inlägg
av zr800m10 » 12 dec 2008, 20:11
Blir det? De i mitten blir ju längre medans de ut mot kanterna blir kortare...
"When all you have is a hammer, every problem looks like a nail"
-
PLUSSS
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1650
- Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
- Ort: l
-
Kontakt:
Inlägg
av PLUSSS » 12 dec 2008, 21:04
.. jag har faktiskt tänkt på det oxå.. om dom står lite snett så "studsar" ju luften hårt mellan flänsarna, med en rak så åker den bara rakt igenom. nu verkar ju alla f/a, vad jag sett ha raka, så det är väl det som gäller.
-
swedetrail
- Sponsor medlem
- Inlägg: 338
- Blev medlem: 15 feb 2007, 19:36
- Ort: Sundsvall
Inlägg
av swedetrail » 12 dec 2008, 23:12
Det är nog en fråga om volym, värmeväxlingen mellan luft och metall är ju inte lysande så man vill nog ha ett så stort flöde som möjligt. Det är samma i fläktarna, vinklad med vinden.
-
RUSCH
- Sponsor medlem
- Inlägg: 475
- Blev medlem: 24 feb 2007, 16:48
- Ort: Rättvik
-
Kontakt:
Inlägg
av RUSCH » 15 dec 2008, 18:21
Raka = luften kan smeka bådasidor på en fläns
enkelt va
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;