rotax 503 motorer
-
- Inlägg: 172
- Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
- Ort: Sundsvall/örebro
- Kontakt:
rotax 503 motorer
håller på bygga i hop rotax 503 motor, vad är för komp siffran på orginal? sen undrar jag om blizzard rotax 503 cylinder samma som andra cylinder som tex arbetsmaskin? mina stora funderingar är är alla rotax 503 samma underdel veven å längdslag, cylinder portkanal sånt? ellr finns de lite skilland på "sport maskin" arbestmaskin" motorer 503?. jävligt tacksam svar var inte blyg på svara mina fråger
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
såklart finns det olika 503or... vissa säger att det är samma cyllar men jag har läst att det ska var lite skillnad på dom.
De finns CDI motor och brytar motor, de är nog det som skilljer underdelarna från varandra.
503 finns från 35hk upp till 60+hk
De finns CDI motor och brytar motor, de är nog det som skilljer underdelarna från varandra.
503 finns från 35hk upp till 60+hk
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Precis som gunnar säger så fick jag de förklarat för mig. Men du kan ta en blizzardcylinder och sätta på en 503:a från en tex Lynx 5900 och få mera effekt. Går bra om du inte ska varva ihjäl den. Sen är väl en stor skilnad i variatorerna också, arbetsmaskinernas variatorer är inte direkt optimal för att köra race med´..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
- Hotpistons
- Inlägg: 511
- Blev medlem: 17 maj 2008, 20:23
- Ort: Fällforsån
Skiljer framför allt i porttider och area på 503 motorer beroende vars dom kommer ifrån och årsmodell och givetvis brytar eller cdi tändning som sagt. sedan beror det ju på vad man ska använda spisen till om det spelar så stor roll ??
Men allt går ju att fixa
Jo just det det är lika vevaxel men blocken skiljer lite beroende på vilken tändning.
Mvh Erik
Men allt går ju att fixa
Jo just det det är lika vevaxel men blocken skiljer lite beroende på vilken tändning.
Mvh Erik
-
- Inlägg: 172
- Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
- Ort: Sundsvall/örebro
- Kontakt:
okej okej! tacksam svar, idag har jag varit ute å skruvat i 7 timmar skräck! de var jag som upptäckte portider var som skilland, vilken tur jag tänkte på, höll på sätta en " blizzard cylinder å ena var "arbetsmaskin cylinder som var lägre porttider, så nu är nästan klart med rotax 503 de kvar som elen å kåpor, de blir en blizzard chassit lite bygge. som har bantat rejällt.
är nån som vet vilken munstycke orginal på dubbla förgasare på blizzard 5500? allafall hade jag 8 förgasare i lådan, vissa var på 190 och 200,210 230, vet nån av er? väldigt jävligt tacksam för svaret
är nån som vet vilken munstycke orginal på dubbla förgasare på blizzard 5500? allafall hade jag 8 förgasare i lådan, vissa var på 190 och 200,210 230, vet nån av er? väldigt jävligt tacksam för svaret
-
- Inlägg: 172
- Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
- Ort: Sundsvall/örebro
- Kontakt:
-
- Inlägg: 172
- Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
- Ort: Sundsvall/örebro
- Kontakt: