De är orginal!.
gött å se att de händer grejjer med Rajdarna! kul att du håller liv i dom!
De är orginal!.
Ja man får försöka Sitter även och funderar på ifall man bara ska byta membran samt rengöra Walbro förgasaren eller försöka få dit en av tillotsonarna som följde med Ockelbon
Just dom där skruvarna (och dom bitar av dem som brukar bli kvar)Kawasaki drifter 440 skrev: ↑04 jan 2022, 17:35Är det någon som vet var man kan få tag i såna här skruv till Walbro förgasare? Har letat runt efter liknande men ej funnit något
Denna förgasarn har inte gett upp än iaf,anledningen till varför jag söker efter en ny skruv är att jag tappade bort den ena i garaget vid demontering inför ultraljudstvätt Har annars tillotson i reservswampen skrev: ↑05 jan 2022, 01:42Just dom där skruvarna (och dom bitar av dem som brukar bli kvar)Kawasaki drifter 440 skrev: ↑04 jan 2022, 17:35Är det någon som vet var man kan få tag i såna här skruv till Walbro förgasare? Har letat runt efter liknande men ej funnit något
Är anledningen till att 100 tals (1000 tals) av dessa walbro bytts ut mot Tillotson istället genm åren!.
Jag renoverar inte förgasarna själv, av den enkla anledningen att jag tycker de är krångligt att få till dem, och min Proffesionella lokala Förgasar reparatör renoverar mina förgasare åt mej för samma pengar som bara delarna kostar mej,
Och han har helt slutat att ta på sej walbro, han säger att 8/10 walbro han öppnar är skrot och kostar mer att reparera än en färdigrenoverad fungerande begagnad Tillotson.
Den jag började använda Tillotson på (nästan) alla mina veteranare så har förgasarproblemen blivit betydligt färre, även om problemet med att membranen inte tål E85 (läs blyfri 95) kvarstår , naturligtvis.
Ja det vore guld värt!
Tack för hjälpen
Jag skulle nog ha valt en HD till 340 också. Dubbla hr fungera också men en enkel HR känns lite lite.