Man tackar.
Jepp, sången är helt underbart och gör sig inte bra på film...
Man tackar.
Tackar.
Vevaxeln är inget konstigt med, man har tagit en tredje vev å tagit mitten partiet från den å satt in mellan cyl 2 å 3.Alatalo skrev: ↑15 jan 2019, 10:55Sjukt fränt bygge...!
Jag kommer ihåg alla dubbelslid radfyror som figurerade inom dragracing under nittiotalet. Vill minnas att det fanns svetsade såväl som hopbultade. Du råkar inte ha några detaljbilder på "skarvning" av vevaxel och blockhalvor på just din motor...?
Ingen aning om varför. En del motorbyggare säger 180 å en del säger 90. Själv är man alldeles för ny i quad-branschen för att kunna argumentera för eller emot. Denna rova kommer att köras med 180 till å börja med, men man vet aldrig vad som händer, så mitt i det så kanske det blir en 90.Alatalo skrev: ↑20 jan 2019, 16:08Vet du varför man valde 180 graders tändföljd och att köra cylinder 1 och 3 samtidigt...?
Jag minns att man byggde om Vmax-4'orna från 90 till 180 graders tändföljd när man skulle varva mer än original. Annars fick de problem med torsionsvibrationer i vevaxlarna. Men jag vill minnas att man då parade ihop cylinder 1 med 4 och 2 med 3...?
Sorry för det sena svaret men nu kommer det en liten uppdatering.