Skapar en tråd för min Lynx GL250.
Då jag är novis på skotrar så jag hoppas på lite hjälp o hurrarop på vägen mot en körbar maskin.
Läget är som följer:
Gamla mattan på Lynxen va helt slut så jag har rivit ned boggin och kastat mattan.
Klantig som jag var glömde jag mäta den innan jag slängde väck den...
Har dock mätt på drivhjulen och får CC måttet i botten på drivkuggarna till ca 66mm
Det borde betyda att jag har 2.52 delning på drivhjulen???
64mm=2.52"
Nu är tanken i alla fall att byta till en 396 matta, så jag kommer att få förlänga boggin något.
Har oxå hittat sprickor i fliparmen och i mittre länkarmen som måste svetsas, sen blir det bättringsmålning
samt upprustning av boggin i övrigt.
Mattbyte & Boggirenovering Lynx GL250
Mattbyte & Boggirenovering Lynx GL250
-Lynx GL 250 Honda GX407(390) moddad.
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
Re: Mattbyte & Boggirenovering Lynx GL250
Har gjort mig nya boggifäderbussningar av en gammal kylarslang.
Slangen är 44mm utvändigt och 34mm invändigt.
På med lite smörj och vrid in slangen i boggifrjädern som håller 43mm i innermått.
Skar av jäms med fjädern med en mora.
Eftersom slangen är en 1mm större en fjädern sitter den kalasbra i fjädern.
På plats på boggin.
Tapparna på boggin håller 30mm. Tack vara att fjädern krymter slangen innermått blir passningen mycket bra.
Knappt 1mm glapp.
Slangen är 44mm utvändigt och 34mm invändigt.
På med lite smörj och vrid in slangen i boggifrjädern som håller 43mm i innermått.
Skar av jäms med fjädern med en mora.
Eftersom slangen är en 1mm större en fjädern sitter den kalasbra i fjädern.
På plats på boggin.
Tapparna på boggin håller 30mm. Tack vara att fjädern krymter slangen innermått blir passningen mycket bra.
Knappt 1mm glapp.
-Lynx GL 250 Honda GX407(390) moddad.
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
Re: Mattbyte & Boggirenovering Lynx GL250
Nu lever släden igen!
Boggin renoverad och matta från en Forest Fox sitter på plats.
Dock var inte drivhjulen 2.52 som jag trodde, det hade större delning.¨
Så köpte beggade hjul från skoterskroten och monterade på orginal drivaxeln.
Boggin renoverad och matta från en Forest Fox sitter på plats.
Dock var inte drivhjulen 2.52 som jag trodde, det hade större delning.¨
Så köpte beggade hjul från skoterskroten och monterade på orginal drivaxeln.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-Lynx GL 250 Honda GX407(390) moddad.
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
Re: Mattbyte & Boggirenovering Lynx GL250
Mattan passade direkt, klarade mig från ombyggnad av flippen.
-Lynx GL 250 Honda GX407(390) moddad.
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
Re:Nu Mattbytt & Boggirenoverad Lynx GL250
Dax för en bild på pärlan.
Formade till en vindruta i sommras, fick tag på helsvart plexi som jag värmde och bockade till...
Formade till en vindruta i sommras, fick tag på helsvart plexi som jag värmde och bockade till...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-Lynx GL 250 Honda GX407(390) moddad.
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32
-Volvo 145 -69
-Volvo 142 -71
-Alfa Romeo 156 2.4JTD -04
-Cresent 2000 -63
-BMW 750 E32