Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Lägg upp bilder eller filmer på fräna skotrar
Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av marino carlsson » 15 jan 2010, 22:00

Hade igentligen inte tänkt bry mig något mer i min kära lilla BR som dock är en Yamaha men ändå min första egengjorda skoter vilket gör att man har lite extra kärlek till maskinen. Motorn är dock byggd av Hot Pistons men de resterande har jag gjort allt själv såsom pipa och gasare å nu gett mig på variatorbestyckning.

Vid senaste provturen saknade jag ca 1000 varv på motorn men jag tänkte att de fick vara så. Ikväll ringde ballan och undrade om jag inte skulle lasta skotern å komma till hans garage för en mekkväll. Jag hade precis varit å hämtat hem BR:en från obyggda sedan sista provkörningen så de passade bra då den stog på släpen.

Väl i garaget vankade jag runt som en pingvin då jag ansåg maskinen färdig för Ovalen. Plötsligt som av en händelse klangade de till i en påse när Ballan drog fram en låda.. Variatorvikter.. Hmm.. Tittade i tabellen och där hittade jag ungefär vad man gissat skulle vara lämpligt. Nu blev de brottom.. Bytte vikter å vid provkörning strax efter fanns de lyckligtvis en videokamera som jag lämnat hos ballan för dokumentering av ihopsättande av TXL:en så här kommer en provkörningsvideo då jag vet att ni forumskamrater gillar när de brummar i rutan..

Nu är jag klar!

Bild
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
bellman
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: 10 jan 2008, 09:22
Ort: Lycksele

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av bellman » 15 jan 2010, 22:20

Tja!
det ser ju ut att gå riktigt bra, och jag som tyckte den gick ganska bra förut.

Skrattade lite när jag såg filmen pga att när jag tävlade på 80 talet så hade vi garaget
bredvid och vi hade skruvat inför en SM tävling och skulle testa skotern.
Hade kört ungefär samma sträcka som du gjorde vem tror ni då komme?
Precis harry haffa och min första bot var ett faktum.

Tomas
Livet är som bäst när man sitter på en yamaha.

Användarvisningsbild
RUSCH
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: 24 feb 2007, 16:48
Ort: Rättvik
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av RUSCH » 15 jan 2010, 22:20

:D OTROLIGT mycket väghållning i en 377 :mrgreen:
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av marino carlsson » 15 jan 2010, 22:23

Ja de är rent orättvist att jämföra den då du körde och nu tycker jag.. Ett helt annat ryt i motorn.. Kommer att testa lite mer faktiskt och ha med mig ännu lite större munstycken för den verkar vilja ha lite soppa till. Den går inte särskilt billigt nu men de är ju knappast "tanken" heller med en racermaskin.. Blir nog lite oktanhöjande även till racet..

OBS! Tror jag hittade varv-vajern :shock:
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av Holländaren » 15 jan 2010, 23:28

Det lät bra det där :)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Ballan
Inlägg: 304
Blev medlem: 17 nov 2008, 22:31
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av Ballan » 15 jan 2010, 23:46

hehe notera att när han passera så har han skidres :P jag har faktiskt fått polisen efter mej där också. Men jag klarade mej den gången iaf :P åker väl på en bot när man få ut polarisen, är ju pricken över iet efter alla utgifter på den :P
SS 440
ET 250
WWW.RETROEVENT.SE

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av marino carlsson » 16 jan 2010, 00:35

RUSCH skrev::D OTROLIGT mycket väghållning i en 377 :mrgreen:
Jag tror de är förarens enorma dragningskraft mot jordens mittpunkt som håller den där pjäsen i backen..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
RUSCH
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: 24 feb 2007, 16:48
Ort: Rättvik
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av RUSCH » 16 jan 2010, 19:01

:D Tyckte det osade Yamaha vibbar ;)
SRX 440 -79
RUSCH "AMF" dubbelbandare MAG 340 -74
RUSCH R11 Wankel -71
RUSCH R11 Sachs SA280 -70
RUSCH R11 Sachs SA280 -69
RUSCH R1 ILO L297 19hk -68
kohler 440 f/c motor 2st
( LYNX G-type Rave 670 -00)
http://www.stm.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av marino carlsson » 16 jan 2010, 20:12

Fick jag bestämma så skulle Yamaha ha gjort chassien och Skidoo resten.. ET:n jag gjort i ordning åt tjejen är helt underbar att köra..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
R60
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 151
Blev medlem: 14 dec 2009, 18:36
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av R60 » 17 jan 2010, 17:56

Verkar gå fint :thumbright:
marino carlsson skrev:Fick jag bestämma så skulle Yamaha ha gjort chassien och Skidoo resten.. ET:n jag gjort i ordning åt tjejen är helt underbar att köra..
Hade jag fått bestämma hade Rajd inte fått göra någonting och Yamaha hade fått göra allt utom boggin, för den hade Lynx fått göra! Easy Ride <3 :)
Lynx GL 3900 -83
Rajd R60L -77 (Eller bara R60 då förlängningen är borttagen för att öka manöverförmågan :P)
Rajd R60 -76 (Trasig växellåda :| Blir ett offer till skotergudarna)
Yamaha från mitten av 90-talet

Användarvisningsbild
Lindh
Inlägg: 580
Blev medlem: 30 mar 2008, 20:06
Ort: Skellefte
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av Lindh » 17 jan 2010, 18:12

marino carlsson skrev:Fick jag bestämma så skulle Yamaha ha gjort chassien och Skidoo resten.. ET:n jag gjort i ordning åt tjejen är helt underbar att köra..
Nja huvarna hade nog yamaha också gärna fått göra.
Ingen kan ju hävda att hårdplasthuvarna var nån höjdare ;)

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av marino carlsson » 17 jan 2010, 19:47

Designen på många av Yamahas modeller är ju även rätt så snygga.. Håller med om att Lynx gärna fått ha ett finger med i spelet på fjädringssidan..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
R60
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 151
Blev medlem: 14 dec 2009, 18:36
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av R60 » 17 jan 2010, 21:12

Det ultimata borde egentligen vara en kort ET 340 förlängd till 307 med Easy Ride boggi och en trimmad 377...eller är det bättre att trimma original 340 måntro? Är ju någon kubik mer i 377:an, frågan är om det gör någon skillnad i slutändan.
Lynx GL 3900 -83
Rajd R60L -77 (Eller bara R60 då förlängningen är borttagen för att öka manöverförmågan :P)
Rajd R60 -76 (Trasig växellåda :| Blir ett offer till skotergudarna)
Yamaha från mitten av 90-talet

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av marino carlsson » 17 jan 2010, 22:32

Jag vet inte men vi lär ju se på Ovalen.. Det ryktas ju om en potent ET340 som Jim pumpat in pengar och utomstående kunskap i.. Vi får väl se om han står upp emot Jirlens Originala 377:a när de gäller..
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

J.Linder
Inlägg: 59
Blev medlem: 06 jan 2008, 22:53
Ort: Lycksele
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av J.Linder » 20 jan 2010, 21:49

Jag har också haft det garaget! =)
Innan jag fann tjusningen med Ockelbo så pysslades det mest med en 69:as bubbla där

swedetrail
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 338
Blev medlem: 15 feb 2007, 19:36
Ort: Sundsvall

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av swedetrail » 20 jan 2010, 21:56

Den låter gott :thumbright:
/Conny

Ski doo nordic 69
Ski doo olympic 71
JD trailfire 81
En något nyare med massa ventiler

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Sucknecks BR377 har fått nya vikter :)

Inlägg av marino carlsson » 21 jan 2010, 13:17

Nu har gasarna fått lite större munstycken och nålarna är hissade ett snäpp.. Stiften ser bättre ut och nu har jag bara ett par tuffa saker kvar att göra..

Skruva tillbaka kedjeskyddet och dekala vår teamlogga samt startnummer.. Hur ska man hinna :)
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Skriv svar