Klippte ihop en liten film från Påskhelgen. Jag förstår inte varför Larven inte byggdes så här från början! (eller det gör jag nog...)
verkar ju krångla med Youtubekänk, så prova denna länk: http://www.youtube.com/watch?v=-bJHHO09qtM
eller denna:
Finns en projekttråd om bygget här: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=28549
Lenko Larven from Hell
- Galant turbo
- Inlägg: 100
- Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Lenko Larven from Hell
Senast redigerad av 1 Galant turbo, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Inlägg: 432
- Blev medlem: 12 dec 2008, 20:44
- Ort: Trönö
- Kontakt:
- Galant turbo
- Inlägg: 100
- Blev medlem: 03 mar 2009, 19:46
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Motorn är en MAG/Kohler 340 från en gammal Ockelbo. Den är väl på 28Hk så jag kanske överdrev lite
Men satan vad den gick, riktigt jobbig att kontrollera också, blir ju lite högre tyngdpung och tyngre i arslet med den motorn. Det märktes kan jag lova, höll på att krascha några gånger när man släppte av gasen. Som en gammal svansmotor Porsche med 1000Hk ungefär.
Målet var ju lite grann att bygga en Larven som jag inte vågade hålla stumt med. Det gjorde jag på filmen, men när grejerna började lira ordentligt så vågade jag faktiskt inte det Det var rätt isigt då iofs, men gissar att jag var uppe i 100km/h, fast på filmen gick det nog bara 80 i början av det sista klippet.
Inga bromsar, inget skydd för motorn eller variatorn, oknutna Lundhagskängor i storlek 48...
Men satan vad den gick, riktigt jobbig att kontrollera också, blir ju lite högre tyngdpung och tyngre i arslet med den motorn. Det märktes kan jag lova, höll på att krascha några gånger när man släppte av gasen. Som en gammal svansmotor Porsche med 1000Hk ungefär.
Målet var ju lite grann att bygga en Larven som jag inte vågade hålla stumt med. Det gjorde jag på filmen, men när grejerna började lira ordentligt så vågade jag faktiskt inte det Det var rätt isigt då iofs, men gissar att jag var uppe i 100km/h, fast på filmen gick det nog bara 80 i början av det sista klippet.
Inga bromsar, inget skydd för motorn eller variatorn, oknutna Lundhagskängor i storlek 48...