tänkte lägga upp några bilder på min lynx 120 som jag å pappa plockade ihop, när jag hämtade den från en kompis så var den nerplockad, vara bara chassie å huv och efter mycket letande i deras gömmor så hittade vi så gott som alla delar. Sachs sa 280:n till den var skuren så vi lyfte i en elan 250t som jag hade liggande. visade sig smått omöjligt att få tag i en kolv till en SA 280, men då kom Robbe förbi med en SA 290 kolv, cylinder å topp(tack Robbe!!
![:) :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
). motorn hade stått otäckt utomhus, men var(förutom skuren kolv) i fint skick och efter att cylindern och kolven monterats var det bara sätta bensin i den å rycka igång den, startade på andra, tredje draget. 250t ersattes med Sachs:en, det enda som fattas nu är ett runt lyktglas bak och en vaddering som ska sitta på motorn, sen så är den helt original(förutom större kolv å cylinder!!
![;) ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
)!!
1975 var tydligen enda året 120:n tillverkades av Lynx. Den har även en väldigt udda boggie, eftersom den har slides som sitter fast i distanserna som håller bakre vändhjulens lagerplattor, som i sin tur sitter i en båge som är fjädrad med stötdämpare som sitter i chassiet längst bak och mattspänningen sitter i främre vaggan å när man spänner mattan så flyttar men hela boggien bakåt!!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.