Dags för en liten uppdatering här
Invader 340in och lång elanen jag nämnde tidigare är sålda men det har också köpts 5 maskiner.
1. En skidoo skandic 72, dock med en sachs 290 istället för rotax 335, men den är fullt fungerande och priset var rätt så det blev affär. Har blivit ommålad någon gång men den är gul och ser bra ut så den får vara så.
2. Köpte mig en ockelbo 600 med sa340 i, tänkte först ta motorn till något annat projekt men verkar vara en tidig 600 (chassienr: 60022) så det känns hårt att stycka upp den. Lutar åt att jag behåller den som den är, mattan verkar fin och chassiet är skapligt. Motorn behöver en genomgång av tändning och med nya fjädringsgummin borde den vara körbar.
3. Blev en larven till också, en 8200 med tillhörande original kälke och spårkall. Den verkar vara välbevarad vad jag har sett!
4. Kom precis hem med en Dunder 2060 som, den låg ute på blocket häromdagen som en ockelbo 300, men när jag såg bilden rådde det ingen tvekan om vad det var så det blev affär direkt! Tyvärr är den ommålad, saknar några småsaker samt att mattan inte är den bästa men i övrigt verkar det mesta helt och fungerande. Ska se om det kanske går att få fram org. färgen då den tittar fram lite här och där. Motorn är en vanlig sa290 vilket är enkelt å bra. Men det krävs en del jobb på den om man vill ha den perfekt!
Dundern tillverkades i Haparanda 70-71 och har lite udda/fräna lösningar bla flip boggie och teleskopfjädring lik den Yamaha kom med senare. Har hört siffror på att 43 eller 49st ska ha blivit tillverkade så det vore intressant att veta hur många som finns kvar? Vet av en till som tyvärr inte är till salu. Men tips på var det skulle kunna finnas fler eller tips om delar är intressant!
5. Är egentligen för ny men det är en arctic thundercat 1000 98 med 500mil på mätaren.
Har köpt mig en wankelmotor också som ska få tjänstgöra i något lämpligt chassie, vad är oklart, men eventuellt i rajd s149an!
Ska se om jag får fram lite bilder på dom så småningom!