Elan 250 -74
Elan 250 -74
Lägger upp en tråd på denna nyss införskaffade maskin. Allt är väl inte matching numbers precis... men vad f-n, Mikuni och Powerbloc är funktionellt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Elan 250/300 -74
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: Elan 250 -74
Att ha en powerblock är inte fy skam.. de växer inte på träd begagnade åt dessa maskiner då det är gängad vev.. Gratulerar även tillbaka! Kul skoter om man gillar de som är smått.. Å de gör jag!
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Re: Elan 250 -74
Hmmm... nästan ett är sen sist. Den j-la Powerblocvariatorn betedde sig allmänt skumt vilket även Mikunin gjorde. det senare kanske inte så konstigt då den var bestyckad mer typ för minst en 340 iaf... Variatorfrågan löstes iaf på detta vis
En intressant notering är att jag fick lov att gänga upp vevaxeln drygt 4 mm för att den skull gå på. Enkelt men lite oväntat...
En intressant notering är att jag fick lov att gänga upp vevaxeln drygt 4 mm för att den skull gå på. Enkelt men lite oväntat...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Elan 250/300 -74
-
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 1092
- Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
- Ort: Piteå
Re: Elan 250 -74
Tjenare inte för att vara petig men det där är inte en Powerblock utan, en Duster, ville bara säga det så du vet om du måste köpa delar till den i framtiden trevlig skoter i övrigt, såg inte ut att vara allt för begangnad heller !
Re: Elan 250 -74
Klart det är en Comet Dumpade den felbestyckade Powerblocen utan rotationslåst viktkåpa till förmån för denna. De är ju så billigga dessutom
Elan 250/300 -74
Re: Elan 250 -74
Växlar den bättre nu då?
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................
Re: Elan 250 -74
Jo, men den är trött och törstig som f-n. Det är på väg en 277:a ... Synd bara att de är så plastiga och fula.
Elan 250/300 -74
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Elan 250 -74
Dom där Dustrarna med slät kåpa slirar väl minst lika mycket som en Powerbloc utan spår gissar jag Inte för att jag klagar
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
Re: Elan 250 -74
För en som inte har en aning. vad är den bästa variator till en 247?? hadde tänkt köpa en sån comet men??
Re: Elan 250 -74
Comet Duster el Powerbloc. Powerblocen är väl enklare att bestycka, men jag vet inte om de finms nya med 3/4" gänga?? Tydligen ska man skaffa en räfflad viktkåpa till Dustern om man ska ha lite pulver, men det verkar kunna funka rätt bra med sen släta med har jag sett
Elan 250/300 -74
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Elan 250 -74
Vi åker med en slät 94C (Duster) på frugans Citation SS med std 377:a på 40hp, funkar klockers. Den har nu vunnit Ededraget två år i rad. Sen har man sett 503:or med minst 55-60hp med slät 94C, om det då funkar bra ska jag låta vara osagt men det funkar.
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: Elan 250 -74
Präcis, har gjort liknande iakttagelser M.a.o. borde den räcka längre än Elanmotorns bottendelen iaf!
Elan 250/300 -74
- Forsnäsmopar
- Sponsor medlem
- Inlägg: 763
- Blev medlem: 01 mar 2009, 15:11
- Ort: Forsnäs / Harads
- Kontakt:
Re: Elan 250 -74
Jepp...ojelun skrev:Präcis, har gjort liknande iakttagelser M.a.o. borde den räcka längre än Elanmotorns bottendelen iaf!
Better to be a "has been", than a "never was"
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Bästa ET Citation 3500 Boss Noss (Rotax 277)
Snö: 6,769sek 109,8km/h @ 150m
Snö: 8,99sek 108km/h @ 201m (ej mattstart)
Gräs: 6,157sek 101km/h @ 121m
Bästa 60ft: 1,618sek
Re: Elan 250 -74
Ok tack för tipsen och att jag kapade tråden. är det nån som har en över så är jag intreserad skicka PM..