Min SRX440-81

Bilder och information om din egen skoter
Användarvisningsbild
SRX8R9
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 248
Blev medlem: 27 feb 2007, 23:37
Ort: Kiruna

Min SRX440-81

Inlägg av SRX8R9 » 21 mar 2007, 11:22

Halloj! Bild på SRX:en Den behöver en genomgång Samt polering. Den är för övrigt i ett mycket bra skick men skall bli perfekt så småningom. jag hade planer att komma på nån träff i vår, och även nån tävling. Men ser att tiden inte räcker till för det. Men till nästa säsong är vi redo och laddade. :) Mer bilder kommer eftersom. det fortskrider. Reklamen för den här modellen var The all new SRX Dart Vader Look.

Bild

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Inlägg av RetroR » 21 mar 2007, 12:49

Trevlig maskin....hoppas vi får äran se den nån gång!

Mvh Richard
Senast redigerad av 1 RetroR, redigerad totalt 25 gånger.

m@dkoffe
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 909
Blev medlem: 13 jan 2007, 23:17
Ort: Bure
Kontakt:

Inlägg av m@dkoffe » 22 mar 2007, 12:10

Snygg.....nu kan du väl ta en bild på 550:in också?

Användarvisningsbild
SRX8R9
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 248
Blev medlem: 27 feb 2007, 23:37
Ort: Kiruna

Inlägg av SRX8R9 » 01 apr 2007, 12:53

BildBildBild

Användarvisningsbild
SRX8R9
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 248
Blev medlem: 27 feb 2007, 23:37
Ort: Kiruna

Inlägg av SRX8R9 » 01 apr 2007, 13:02

BildBildBild Lite Bilder från Gamla Tidningar repotage samt Racing Bilder. Fredrik Holmgren Blev Bjuden över för att köra SRX:en Med Nummer 10 på Bilden.

Användarvisningsbild
SRX8R9
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 248
Blev medlem: 27 feb 2007, 23:37
Ort: Kiruna

Inlägg av SRX8R9 » 01 apr 2007, 13:12

BildBildBild Hoppas dom här bilderna upskattas. . Den vann för övrigt SM titeln -81 I Racing Klassen. det skulle vara trevligt om nån har såna bilder och Historik från -81 att skicka till mig.

srxjanne
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 3040
Blev medlem: 18 jan 2007, 16:30
Ort: Lövånger
Kontakt:

Inlägg av srxjanne » 25 sep 2007, 20:19

Hallå!

Om du nån gång kommer på att sälja.......så vet jag en Yamahasamling den skulle passa bra i...... :wink:

Mvh Janne.

Användarvisningsbild
SRX8R9
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 248
Blev medlem: 27 feb 2007, 23:37
Ort: Kiruna

Inlägg av SRX8R9 » 03 okt 2007, 22:02

Hej Janne. Ja som man säger allt är väl till salu för Pengar? Nästan I alla fall. :D Men dyker det upp en fräsch SRX-78H1. så skulle det vara intressant i alla fall :roll: Men du vet efter ett antal år så har man hunnit skaffa på sig 3 Kompletta Motorer varav en helt ny. +5 Uppsättningar med Nya Original kolvar i Reserv. Samt en drös av nya original delar. Vete attans om jag inte skulle kunna bygga en till SRX av alla delar. Och ska man då sälja så vill man ju skicka allt. Och då Kan det inte bli Gratis. Så man måste väl behålla den ett bra tag till. :lol: Jag har verkligen försökt att Komma i gång av en Total genomgång av den. Men så har man ju 500:an som också behöver en sådan. Och Interceptorn Ska Plockas ner För byte av Buk, samt Motor Renovering. Och det övriga I och Runt Huset, på Tomten, Altan skall ifärdigställas. Det skulle ha stått ett 80 Kvadrats Garage färdigt och klart här Redan för tre år sedan. Har fortfarande ej lämnat in Bygglovet. Skulle behöva ta ett Bygglov från jobbet på minst ett år. För att hinna med allt. :idea: Men om Jag delar på mig typ går isär. Och ger järnet med allt så kanske det löser sig vi får se. Skulle iaf vart kul att komma ner på träffen i Lövånger. Ska försöka ta mig i kragen och få nån av dom klar tills dess. Man vet ju aldrig. Kanske infinner sig arbets :twisted: ändå. He,He... :!: :?: Vart ifrån får ni all ork och Energi med era Projekt. Många av ägarna till maskinerna har ju gjort ett beundransvärt jobb på dom och verkar vara i det närmaste perfekta. Men som sagt det är ingen ide att jäkta på med renoveringarna om dom ska bli bra.

srxjanne
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 3040
Blev medlem: 18 jan 2007, 16:30
Ort: Lövånger
Kontakt:

Inlägg av srxjanne » 03 okt 2007, 22:18

OK!
Ja,de där med tidbrist,det är något som ökar med åldern tycker jag mig märka :D
Har många gånger vurmat för "arbetsfri inkomst" men har inte hittat någon hållbar lösning på tanken :wink:

Tycker att dina bilder/urklipp är kul läsning och ger intresset ytterligare en kick framåt.

Ja,mitt senaste inköp är en EX 440-80:a som jag letat ett bra tag,men som regel är dom ju sönderhoppade av någon "oförstående ungdom"
Som sagt en SRX 81:a och en SRX 82:a skulle vara trevliga att äga.

Just 81:an har jag faktiskt sett några ute på E-bay,men man törs ju inte handla(eller är för feg...) från USA,och köpa en maskin utan att ha sett på den "live"
Hur många maskiner gjordes av 81:an som du har?
Skulle vara intressant att veta,och kanske om det finns fler maskiner här i Sverige.
En kompis åt mig har en i delar,men jag vet ej hur komplett den är.
Den är för övrigt ägd av den "gamle"(?) tävlingsföraren Norberg(tror jag han heter) från Storumantrakten om jag inte är ute och "cyklar"

Mvh Janne.

Skriv svar