Min SRV 540-81:a
Min SRV 540-81:a
Ja,i morgon kl 03,00 styr man kosan söderut och hämtar nyförvärvet.........mer törs jag nästan inte säga då man inte törs andas ut förrän maskinen är lastad och ägarändringen är påskriven.
Känns som att mycket kan strula,men det fååååår det inte göra
Bilder kommer senare.
Mvh Janne.
Känns som att mycket kan strula,men det fååååår det inte göra
Bilder kommer senare.
Mvh Janne.
Senast redigerad av 1 srxjanne, redigerad totalt 21 gånger.
-
- El Presidente
- Inlägg: 1426
- Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
- Ort: Piteå
- Kontakt:
gissar på en röd sak =)
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
-----------------------------------
1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther
...tyvärr Tommy,fel gissning,men jag förstår vilken modell du syftar på
Måste varna alla bladfjädernördar,för att denna skapelse har INTE bladfjädring
Ni får väl "lyfta ut mig" om ni vill det
Den är inte röd,däremot Silver/Svart/Blåmetallic.....och tillverkad i ett asiatiskt land
Har varit något av en "drömmaskin" (denna årsmodell) i många år för mig.
Kommer att genomgå en djupdykning/renovering så småningom,men först ska jag göra SS:en klar.
Bilder kommer så småningom via broder "madkoffe"
Mvh Janne.
Måste varna alla bladfjädernördar,för att denna skapelse har INTE bladfjädring
Ni får väl "lyfta ut mig" om ni vill det
Den är inte röd,däremot Silver/Svart/Blåmetallic.....och tillverkad i ett asiatiskt land
Har varit något av en "drömmaskin" (denna årsmodell) i många år för mig.
Kommer att genomgå en djupdykning/renovering så småningom,men först ska jag göra SS:en klar.
Bilder kommer så småningom via broder "madkoffe"
Mvh Janne.
-
- Sponsor medlem
- Inlägg: 271
- Blev medlem: 14 jan 2007, 00:21
- Ort: Stöde
Hej Peter!
Ja,den är i riktigt bra skick,men det finns ju alltid grejer man vill förbättra
Har tänkt att fixa en felfri stötfångare samt fixa till sidokåporna på baljan.
Kåporna har en del bucklor,men dom är enkla att ta lös iom att dom är delade från buken i övrigt,så det är bara att borra lös,fixa till och lacka, och sätta tillbaks med ny popnit.
Sedan så ska jag ta bort "höjningssatsen" som sitter i boggien.
Iof sig "proffsigt" gjort,men den ska ner till originalhöjd,dvs låååååg
Dynan ska vara svart,inte blå.
Den är proffsigt omklädd,så jag fick tips om en spray som finns att köpa på Hansen Racing,som sprayas på i valfri färg(svart) och som lär ska sitta jättebra,värt att pröva iom att dynan är så fin i övrigt.
Den har haft samma ägare från 1981-2004,vilket man kan säga är ganska unikt,så det blir lätt att kolla upp historiken kring maskinen,motför om det hade varit 18 ägare
Vet inte Peter om mitt svar på ditt pm kom fram,var problem att få iväg svaret.
Ang företaget du rådfrågade mig om så kan du vara lugn,bara att beställa
Mvh Janne
Ja,den är i riktigt bra skick,men det finns ju alltid grejer man vill förbättra
Har tänkt att fixa en felfri stötfångare samt fixa till sidokåporna på baljan.
Kåporna har en del bucklor,men dom är enkla att ta lös iom att dom är delade från buken i övrigt,så det är bara att borra lös,fixa till och lacka, och sätta tillbaks med ny popnit.
Sedan så ska jag ta bort "höjningssatsen" som sitter i boggien.
Iof sig "proffsigt" gjort,men den ska ner till originalhöjd,dvs låååååg
Dynan ska vara svart,inte blå.
Den är proffsigt omklädd,så jag fick tips om en spray som finns att köpa på Hansen Racing,som sprayas på i valfri färg(svart) och som lär ska sitta jättebra,värt att pröva iom att dynan är så fin i övrigt.
Den har haft samma ägare från 1981-2004,vilket man kan säga är ganska unikt,så det blir lätt att kolla upp historiken kring maskinen,motför om det hade varit 18 ägare
Vet inte Peter om mitt svar på ditt pm kom fram,var problem att få iväg svaret.
Ang företaget du rådfrågade mig om så kan du vara lugn,bara att beställa
Mvh Janne
-
- Inlägg: 172
- Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
- Ort: Sundsvall/örebro
- Kontakt:
-
- Inlägg: 172
- Blev medlem: 08 feb 2007, 16:13
- Ort: Sundsvall/örebro
- Kontakt:
Ja,idag har jag börjat montera ihop SRV:n efter att ha plockat ner den i bitar frånsett motorn,som fungerar fint.
Tvättat,smörjt,polerat m.m,så nu ska de bli trevligt att få montera ihop den.
Det som fattas är att blästra upp skidorna samt köpa nya bussningar till saxlederna för styrningen,dom är typiskt glappa på denna konstruktion.
Lite annat småfix blir det naturligtvis också.
Mvh Janne.
Tvättat,smörjt,polerat m.m,så nu ska de bli trevligt att få montera ihop den.
Det som fattas är att blästra upp skidorna samt köpa nya bussningar till saxlederna för styrningen,dom är typiskt glappa på denna konstruktion.
Lite annat småfix blir det naturligtvis också.
Mvh Janne.
De går aldrig riktigt som man tänkt sig,he,he.
Blev tvungen plocka ur motorn pga att skruvarna som håller ihop styrstången rallat upp och orsakat ett glapp i styrningen.
Nu blir det till att fetta in alla styrleder och loctite på skruvarna,så att man slipper problemet framöver,då de är i princip omöjligt att komma åt att smörja med motorn på plats.
I o med motorlyftet fick man ju nu också göra rent under motorn,där det annars är svårt att komma åt
Mvh Janne.
Blev tvungen plocka ur motorn pga att skruvarna som håller ihop styrstången rallat upp och orsakat ett glapp i styrningen.
Nu blir det till att fetta in alla styrleder och loctite på skruvarna,så att man slipper problemet framöver,då de är i princip omöjligt att komma åt att smörja med motorn på plats.
I o med motorlyftet fick man ju nu också göra rent under motorn,där det annars är svårt att komma åt
Mvh Janne.
Jaha,nu är motorn på plats igen och nyfettade styrleder under motorn,samt låsta bultar med loctite
De tar sig,men nu skulle jag ha fått tag på fina sidoplåtar till chassiet,vilket inte är det lättaste.....
Vi får väl se hur det går,annars får man ta och fixa dom man har i värsta fall,men dom var ordentligt knöliga!
Mvh Janne.
De tar sig,men nu skulle jag ha fått tag på fina sidoplåtar till chassiet,vilket inte är det lättaste.....
Vi får väl se hur det går,annars får man ta och fixa dom man har i värsta fall,men dom var ordentligt knöliga!
Mvh Janne.
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Kul att du orkar hålla på me snöskoter nu, jag har inte börjat att kolla på mina än.
men när snön kommer då ska det skruvas som vanligt.....
Bjuder du på några nya bilder??
men när snön kommer då ska det skruvas som vanligt.....
Bjuder du på några nya bilder??
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74