Min Ski-doo RV

Bilder och information om din egen skoter
FunnyCar
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 807
Blev medlem: 11 mar 2008, 19:15
Ort: Ljusvattnet daytime

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av FunnyCar » 31 mar 2015, 18:09

:lol: :lol: :lol:
Ljusvattnet Skoterskrot

Yamaha 292, Yamaha GPX 433, Yamaha Gpx/EX clone
Lightwater 524 Oval race track.

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 05 apr 2015, 23:28

Jag nämde tidigare, att jag köpte, en Ovalmatta av Tias. partnr.02-673 på whalbros. Så här ser sido skoningarna ut. Inge mer svarvande på slidesen, här inte. Dom här skoningarna, finns att köpa lösa. Jag köpte, 4st olika, skoningar förra året, bara för att lista ut, vilken som va. "The realdeal" Dom kostar 41,5 kr/st med gårdagen dollarkurs. Bild
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 05 apr 2015, 23:45

När jag kämpat på, några timmar, med att dubba mattan, upptäckte jag, att matta va signerad,,,,, :shock: Fan, jag som nu borrat hål i den. Shaize. Jaja, försent, att hänga upp den på. Trimmpipe,and parts. Hall of fame väggen. Bild
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 06 apr 2015, 00:32

Tillbaka till boggieländet. Först tänkte jag montera en Polaris boggi. Den ända, Polaris boggi. som dyk upp. Hade knäckt boggi skena, samt en fjäder och några hjul saknades. Sen luta det åt arctic. Två st arctic boggisar demonterades i rask takt. Den första va dålig. Den andra va nästan lika dålig. Skena nr 2 och 4. Är krokiga, men gick att rikta, någerlunda. Nr 1 och 3. Går till Metallåtervinningen Bild
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 06 apr 2015, 00:51

Eftersom, Ski-doo tunneln, från Canada är dredare än sina kusiner, Arctic och Polaris från Usa. Så, beställde jag, från Rinab 2st nya, boggi axlar, 439mm långa.
Det va nu mina problem börja,,,, :cry:
Efter 3 dar, så börja, jag undra. Whatta fuck. Varför mina axlar ej dök upp,,,
Jag är inte, den duktigaste snubben, att kolla mina mail,, :cry:
Men, nu gjorde jag det.
Rinab sa. -Vi har bara en axel,,,, .Hur ska vi göra med din order,, slut citat.
Kronjockes svar. - Skicka, den axel ni har. Det är brottom. Race i Ljusvattnet på Lördag,,
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 06 apr 2015, 01:09

Kronjocke skrev:Ja, som ni nu, själva förstår, så tar det tid, då nogrannheten är minutsiös, i detta skoterproject. Tidigare, va skoterns bakakter, hissad i vädret som värsta 70 tals Jänkaren. Braenstroem och Andersen, har förklarat för mig, att det va omodernt, redan i slutet av 70 talet, me hissad akterspegel. Därför, ska skotern, nu sänkas. En annan boggi ska därför monteras.
Boggi boggi på bänken där. Säg mig, vem som bäst, till min RV;e är. Bild
Om ni undrar, vilka boggisar, som ligger på bänken, så är det från vänster. Den ski-doo, jag kört med, nu i flera år. Nr, 2. Arctic/polaris/whal, dragraceboggi som jag kört, i min gamle ZRT snöcuppkrigare under 90 talet. Nr 3. Pantera -80 original. Grymt bra på delar, om man vill bygga, en oval eller dragrace boggi. Nr4. John deer. Köpte denna av Marcus på skroten, då jag vet att dom, va poppis på 90talet, i snöcuppen. Mycket låg vikt. Däremot olämlig i ovalkörning, därför sldes/boggiskenan ej möjligör körning i ständig kurva.
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 06 apr 2015, 01:30

Eftersom, bara en boggi axel, dyk upp, från dom onda och ogina, människorna på Rinab. Så, va jag nu inne på, att använda Ski-do boggin, med polaris 81 bakswing. Så här mycket (15mm) måste man förlänga ytter röret på Polaris bakswingen. I båda andarna. Bild
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 06 apr 2015, 01:48

Men, innan jag börjar svetsa, 15mm förlängnigar på overliggarröret. Så, va jag tvunget, korta axeln, som sitter, längds ned. Den, emellan boggiskenerna, längst ned. Denna Polaris axel, kortas 5mm i båda andar, för att passa i Ski-doo boggin. Bild
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 13 apr 2015, 23:16

Attans. Det där med, boggi boggi på bänken där,,,,,, :?
Alla boggisar, jag knycker, delar ifrån, hamnar i en hög på golvet,,, :(
Och, högen bara växer. :oops:
Men, Stella/Inspectören, är där, och kontrollerar, att inga miljöfarliga, produkter. Hamnar i skogen/miljön. :thumbright: :thumbright:
Boggidelar som tillkommit, sen senast är. Från, Et 250, polaris 79 och 81, samt div, arctic, Och, div alltmöjligt. Bild
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Invader
Inlägg: 184
Blev medlem: 23 nov 2010, 22:08
Ort: Bygdsiljum

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Invader » 14 apr 2015, 07:12

Bra att nån tänker på miljön :-)
Ski-Doo Blizzard 6500 -78
Ski-Doo T`NT 340 RV -77
AMF Snöscout 290 -??
Yamaha CS 340 -89
Evinrude Boxer -72
Polaris TX 500

JonasS
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 nov 2015, 23:18

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av JonasS » 11 nov 2015, 00:00

Grattis till monstret. Jag tävlade som junior under samma år som Kimpan levererade det där odjuret och vad jag minns så vann den allt då. Jag körde själv Rv som junior och vann det messta tävlingar som jag körde, vilket gjorde det ännu mer skoj när kimpan släppte ut den där dräparen i ett liknande chassie.

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 27 mar 2016, 22:20

Nja. Tja. Det är många, som har frågat mig. På, Tracken i Ljusvattnet, och på telefonen, lite då och då. Hur år det med RV;en.
Jo. Nu ska ni få veta.Så här är det. När jag senast, körde RV:en. Så landa jag jag, med skallen, i isen,,,,och, låg sen,,,,
och brottade, med skotern, på rakan.I 100 blås. Och va rädd, att dubben, skulle tugga mig, sönder och samman. Detta va inte förra säsongen, utan då förra, säsongen. Därför har, skruvandet ,gått nalta dåligt. Det va, först för 2v sen. Då, jag körde min F500, runt Ovalen, i Ljusvattnet, som polletten, trilla ned. Jag, måste på nått djävla vis, undermedvetet,, förhalat, skruvandet på skotern,,, Ja. Det, är va jag tror: Idag. Jag mindes, olyckan lite diffust. Men, eftersom min F500 är fett stabil på raker och i kurvor. Så, är jag inte rädd längre,, Jag säger, som Lasse Åberg, i Sällskapsresan från 1980. _Jag är inte rädd. Jag kan flyga.
Fortsättning följer. PS. Retroskoter is da real shit.
Fuck Fäjjan boken.
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Kronjocke » 27 mar 2016, 22:28

Ps. Den, däringa Whalbros mattan är nu, monterad. Boggi nr 2. från bänken.kommer nu, hamna i RV:en. Dom 8 tums hjulen får bytas, till mindre, samt boggiskener kortas.
Vem fan, är Måtta ??
Varför, vill min Mamma. Att jag ska dricka med honom,,,,
Jag känner, ju inte honom ens,,,
Hon, har dessutom sagt åt mig, Att. Passa dig för främlingar pojk,,,

Peppo201
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 feb 2021, 22:34

Re: Min Ski-doo RV

Inlägg av Peppo201 » 15 feb 2021, 22:44

Hej på Er alla retrofantaster.
Peter Olofsson här.
Det stämmer att denna RV-76 var i min ägo från 1996 - 1999 och att det var "Kimpan" Johansson som byggde den.
Jag körde både dragrace och lite backtävling med den när den var som mest i gång. Fick efter lite tuning bra hållbarhet på den och kunde köra många race helt utan strul. Den var ruskigt snabb - hade en 60 fots tid på 0.86 sek som bäst!!
Sista året körde Per Linghult maskinen, han var lätt och tiderna blev ännu bättre, men det var jag som ägde den.
Saknar maskinen jättemycket, framförallt efter det att vi tillverkade ett original dekal kit så att den såg ut som en "original" RV -76.

Var finns maskinen nu, och vem äger den, och lever den överhuvudtaget?

/Peter

Skriv svar