Re: Hzon´s Lynx GX407 (GL 250)
Postat: 22 okt 2019, 00:08
Tror att det var detta kittet jag köpte:
https://www.wish.com/search/atv%20brake ... rce=search
Gjort en adapter plåt som monteras i infästnings hålen på växellådan istället för orginal bromsen.
Sen bultades adaptern i bromsokets infästning med måttanpassade distanser, syns bra på mellanbilden.
Då oket är "flytande" så var jag tvungen att låsa glidfunktionen i oket, efter som även bromsskivan ju är"flytande" på drivaxeln.
Borrade hål och låste en av glidpinnarna i oket med en m5 låsskruv, insex utan skalle (grubb screw) för att åstakomma detta.
Det var en del meckande och pysslande för att få det på plats samt alla mått att lira.
Hade tyvärr inte tagit mera bilder en så här när jag gjorde detta.
OBS detta är ej provkört ennu! Enbart torrkört via handdrift av drivaxeln.
Men då det är mindre rappligt en standard mek bromsen så väntar jag mig inte några större problem med denna installationen.
shit... nu har jag nog JINXat detta va`?
https://www.wish.com/search/atv%20brake ... rce=search
Gjort en adapter plåt som monteras i infästnings hålen på växellådan istället för orginal bromsen.
Sen bultades adaptern i bromsokets infästning med måttanpassade distanser, syns bra på mellanbilden.
Då oket är "flytande" så var jag tvungen att låsa glidfunktionen i oket, efter som även bromsskivan ju är"flytande" på drivaxeln.
Borrade hål och låste en av glidpinnarna i oket med en m5 låsskruv, insex utan skalle (grubb screw) för att åstakomma detta.
Det var en del meckande och pysslande för att få det på plats samt alla mått att lira.
Hade tyvärr inte tagit mera bilder en så här när jag gjorde detta.
OBS detta är ej provkört ennu! Enbart torrkört via handdrift av drivaxeln.
Men då det är mindre rappligt en standard mek bromsen så väntar jag mig inte några större problem med denna installationen.
shit... nu har jag nog JINXat detta va`?