Snotric sc2 -67 i nyskick.. nästan..
Postat: 25 jun 2013, 10:58
Här är en liten presentation av en skoter som är en av mina absoluta favoriter.
Har levt ett hårt liv med mycket modifieringar med diverse profilrör i olika dimensioner.
Sadellådan är kortad och en korg i profil är byggd dit bak, profil efter sidorna av fotstegen och även skidbågen är byggd i rejäl profilrör.. . inte så snyggt kanske.
Och som brukligt för alla hemmafixare är den ju ommålad, och givetvis inte i originalfärgerna pippigult schassi med våldtäktsblå huv, utan mönjarött schassi och ngn ännu sämre färg som tycks vara sprayad på huven.
Tanken var att byta all dålig plåt och rät schassit och sen lacka både huv och schassi i originafärgerna, men då de var så jäävla mycket jobb och dessutom så såg den så charmig och brutal ut så jag beslöt att ha den som den var.
Har hur som helst gått igenom alla vaggor i boggin och smort allt som går att smörja med alldeles för mycket fett. Givetvis även drivaxlar och vändaxlar.
Vid hämtning i höstas.
Monterades ihop och fick sei en duktigt portad Sachs 290, höjde även tillslagen i variatorn rejält, var riktigt kul att köra, men bara ett par mil. sen blev de så här:
Då åkte den in för kolvbyte och honing av cylinder.
Men efter att jag repat motorn så såldes den eftersom jag ville ha lite mer pålitlig och motor med mer boffa i. Så en donatorskoter med endast 300 mil på mätaren och mattan avkörd 98 införskaffades och motorn åkte ur den.
Nya VS gamla motorn... Rotax 440 >:)
Bytte packboxar på veven bara för att vara på säkra sidan, hade dem ändå på hyllan.
sabbad gäng i variatorn.. allt går att lösa
En Aluminium variator från en Skiroule fick ersätta de gamla aset.
Fimpade främre fläktkåpan, satte röda tändkablar med finare dragning och nå customwreckingracer tändhattar och genast har motorn ett mycket rejjsigare stuk, passar perfekt till mitt lik..
Nu i höst börjar arbetet med att bygga motorfästen, motorfiera avgaset så de passar och allt annat som hör till... längtar efter att få ut att testa.
Uppdatering kommer så fort arbetet sätter igång.
Har levt ett hårt liv med mycket modifieringar med diverse profilrör i olika dimensioner.
Sadellådan är kortad och en korg i profil är byggd dit bak, profil efter sidorna av fotstegen och även skidbågen är byggd i rejäl profilrör.. . inte så snyggt kanske.
Och som brukligt för alla hemmafixare är den ju ommålad, och givetvis inte i originalfärgerna pippigult schassi med våldtäktsblå huv, utan mönjarött schassi och ngn ännu sämre färg som tycks vara sprayad på huven.
Tanken var att byta all dålig plåt och rät schassit och sen lacka både huv och schassi i originafärgerna, men då de var så jäävla mycket jobb och dessutom så såg den så charmig och brutal ut så jag beslöt att ha den som den var.
Har hur som helst gått igenom alla vaggor i boggin och smort allt som går att smörja med alldeles för mycket fett. Givetvis även drivaxlar och vändaxlar.
Vid hämtning i höstas.
Monterades ihop och fick sei en duktigt portad Sachs 290, höjde även tillslagen i variatorn rejält, var riktigt kul att köra, men bara ett par mil. sen blev de så här:
Då åkte den in för kolvbyte och honing av cylinder.
Men efter att jag repat motorn så såldes den eftersom jag ville ha lite mer pålitlig och motor med mer boffa i. Så en donatorskoter med endast 300 mil på mätaren och mattan avkörd 98 införskaffades och motorn åkte ur den.
Nya VS gamla motorn... Rotax 440 >:)
Bytte packboxar på veven bara för att vara på säkra sidan, hade dem ändå på hyllan.
sabbad gäng i variatorn.. allt går att lösa
En Aluminium variator från en Skiroule fick ersätta de gamla aset.
Fimpade främre fläktkåpan, satte röda tändkablar med finare dragning och nå customwreckingracer tändhattar och genast har motorn ett mycket rejjsigare stuk, passar perfekt till mitt lik..
Nu i höst börjar arbetet med att bygga motorfästen, motorfiera avgaset så de passar och allt annat som hör till... längtar efter att få ut att testa.
Uppdatering kommer så fort arbetet sätter igång.