Snöskoter på Autobahn!

Information från RSF
Användarvisningsbild
swampen
Inlägg: 375
Blev medlem: 15 dec 2011, 21:57
Ort: Hällbo, Mittimellan OckelboLand och RajdLand!
Kontakt:

Snöskoter på Autobahn!

Inlägg av swampen » 12 mar 2024, 12:53

I går fick jag ett Rekomenderat brev från Tyska Polisen!
I kuvertet fans 2 papper, ett brev som detaljerat beskriver hur jag blivit tagit på bar gärning när jag framfört min RAJD 60 -1977
I 105 km/timmen på en 80 sträcka och blivit fotad av en fartkamera!
Bilden bildbeviset dom bifogat innehåller en bild från fartkameran på en bil , en sedan av ett märke jag inte känner till, samt en förstoring av föraren (som desvärre är Någorlunda lik mej iof) och en förstoring av mr plåten som uppenbarligen är fejk!

Jag har aldrig varit i Tyskland , min snöskoter står inpackad i en lada med ensilagebalar och snö en meter utanför och nummerplåten finns kvar här hemma!?

I brevet framgår att att böterna blir ”endast minst 100euro + minst 28,5euro i administrativ avgift” om jag erkänner nu och fyller i medföljande svars kort!! Men om jag däremot motsäger mej företeelsen kan de bli dyrare böter samt gå vidare till tysk domstol !?!

Hur hade ni gått vidare? Varken Svenska polisen eller svenska transportstyrelsen verkar speciellt intresserad av att hjälpa till med sånthär?.

Har någon mer varit med om detta? Och hur Fan går jag vidare när jag inte ens kan tyska?.

Mvh martin
Rajden ärFavoriten!

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: Snöskoter på Autobahn!

Inlägg av SS440-80 » 12 mar 2024, 16:21

Jodåååå, du har nog varit å Rajjdat på tyska högfartsvägar, tyska polisen har aldrig fel :mrgreen:
Och 105 km/tim är väl så långsamt som du kan köra med den, på tomgång med handbromsen indragen? Känns lite som Steve med Lloyden :D

Gör ingenting, skit i det.
Eller om det finns en e-postadress att svara till, så skicka en bild på högfartsmonstret där nummerplåten syns.

Användarvisningsbild
swampen
Inlägg: 375
Blev medlem: 15 dec 2011, 21:57
Ort: Hällbo, Mittimellan OckelboLand och RajdLand!
Kontakt:

Re: Snöskoter på Autobahn!

Inlägg av swampen » 12 mar 2024, 20:37

:D Du skulle ha sett hur de sprutade gnistor om fjäderbenen sen skidorna tagit slut i 100 blås på Asfakt efter en 3-4 mil :mrgreen:

Skämt åt sido… de kan gå så långt att jag hamnar hos tyska inkasso/kronofogden och bli åtalad om de skulle va så att dom inte väljer att lägga ner fallet själva…

Jag har fått hjälp av en jurist att formulera ett svar på tyska nu och vi har bifogat både kopia av mitt körkort och en bild på skotern i fråga med nummerplåt på..
Så de är väll bara att vänta lite just nu..
Rajden ärFavoriten!

Skriv svar