Yamaha forum

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Yamaha forum

Inlägg av Evervärst 444 » 22 nov 2011, 13:17

marino carlsson skrev:Så om man har en boggiefråga till en 81:as et340 så skall de postas i Classics?
Låter nog rimligt, men den frågan får nog Tommy svara på. Världens största och mest besökta retroskoter sida vintagesleds.com är uppbyggd på det sättet, så förmodligen blir det inte till någonting sämmre..

Evervärst 444
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1092
Blev medlem: 27 sep 2010, 17:58
Ort: Piteå

Re: Yamaha forum

Inlägg av Evervärst 444 » 22 nov 2011, 13:20

Pontus skrev:
marino carlsson skrev: Märkeskriget på detta forum är endast och åter endast ironiskt ordkrig, sedan håller vissa hårdare i sitt märke än andra men det finns ingen som är ond med någon annan. Inte med flit iaf.

Ja och det är exakt så det ska vara, därför borde alla kunna samlas och komma överens på samma ställe. Men hela denna tråden grundas i att en person skapat ett helt nytt forum där det endast får diskuteras Yamaha äldre än -85, vilket jag tycker är synd. Jag och säkert många fler vill helst behålla alla kunniga personer och intressanta inlägg på samma ställe.

Du behöver nog inte vara orolig att dom enbart kommer finnas på yamaha forumet ! Tycker personligen att det var ett bra inisiativ att starta ett eget märkes forum

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av marino carlsson » 22 nov 2011, 13:32

Evervärst 444 skrev:
marino carlsson skrev:Så om man har en boggiefråga till en 81:as et340 så skall de postas i Classics?
Låter nog rimligt, men den frågan får nog Tommy svara på. Världens största och mest besökta retroskoter sida vintagesleds.com är uppbyggd på det sättet, så förmodligen blir det inte till någonting sämmre..
Vintagesleds uppbyggnad styrs efter deras förutsättningar. "Vårat" (hoppas det är så det är tänkt) forum bör bygga på våra förutsättningar. Våra förutsättningar styrs av våra intresserades modeller. Blir det så startar vi upp en ny avdelning vilket vore tråkigt att behöva göra men bestäm dig kvickt Tommy så vi får sätta igång och flytta verksamheten isf.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
Pontus
Inlägg: 82
Blev medlem: 15 nov 2010, 12:15
Ort: Lycksele

Re: Yamaha forum

Inlägg av Pontus » 22 nov 2011, 14:01

Evervärst 444 skrev:
Pontus skrev:
marino carlsson skrev: Märkeskriget på detta forum är endast och åter endast ironiskt ordkrig, sedan håller vissa hårdare i sitt märke än andra men det finns ingen som är ond med någon annan. Inte med flit iaf.

Ja och det är exakt så det ska vara, därför borde alla kunna samlas och komma överens på samma ställe. Men hela denna tråden grundas i att en person skapat ett helt nytt forum där det endast får diskuteras Yamaha äldre än -85, vilket jag tycker är synd. Jag och säkert många fler vill helst behålla alla kunniga personer och intressanta inlägg på samma ställe.

Du behöver nog inte vara orolig att dom enbart kommer finnas på yamaha forumet ! Tycker personligen att det var ett bra inisiativ att starta ett eget märkes forum

De skribenter som idag finns på detta forum och som kanske bestämmer sig för att även vara aktiva på det forumet kommer säkert inte försvinna härifrån. Men betänk att forumet får nya medlemmar varje dag, medlemmar som då kanske väljer att bara registrera sig på det enda forumet, vilket då blir en förlust för det andra forumet.

Dessutom är ett forum en sorts informationsbank som man kan söka i för att hitta information. Personligen föredrar jag att all dessa information finns på samma stället, blir mycket lättare att hitta då.

Ska det finnas ett par olika märkesinriktade forum tycker jag definitivt att de bör finnas under samma tak, dvs som underforum på denna sida.

El Presidente
El Presidente
El Presidente
Inlägg: 1426
Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av El Presidente » 22 nov 2011, 14:05

marino carlsson skrev:
RoaringHåkan skrev:Först och främst jag klagade på foumets "nya" upplägg inte Nicos arbetsinsats. Sen mångfald? är din mångfalds gräns som är dragen 85 bättre än den som är dragen 80?. Klubb för inbördes beundran? sjävlklart detta var ett forum med tydliga regler, skotrar före 1980. Detta har tydligen ändrats till 85 och jag vet att Tommy inte gjort dom ändringarna. Tycker du ska kliva av din höga hästar Marino, dina regler är nödvändigtvis inte bäst jämt du borde respektera andra om du själv vill att folk ska respektera dig.

Håkan
Höga hästar. Hallå där. Om det varit mina regler som styrt allt så hade mycket säkerligen sett annorlunda ut och förmodligen inte till det bättre. Alla beslut som tas här har tagits pga mångfalden och forumsdeltagarna är en del av den mångfalden. Att gränsen 1985 är dragen inom Burkarcupen är ett väl genomtänkt beslut som även satts av tidigare veteranskoterutövare. Nu är det så att Burkarcupen råkar vara anledningen till uppsvinget inom veteranskotervärlden vilket har gjort att ribban har sats. Burkarcupens regler, tävlingsformer och upplägg har demokratiskt och öppet banat väg för den produkt vi har idag. Är din slutgiltiga mening att det ska göras 1 forum för upp till -80 och sen ett där alla med en gammal skoter får vara med? Jag tror nog att jag inte greppar den tanken. Skulle vara kul å veta vad alla andra 18/1900 tycker. Jag respekterar alla på detta forum och tycker vi haft det fruktansvärt bra här. Däremot har jag lite svårt att respektera att man går in å spottar å fräser ett par gånger per år när några försöker driva utveckling och få forumet framåt.
---------------------------------------------------------------------
Jag tycker allvarligt du är den enda som spottar och fräser Marino
och att det är du som är den drivande bakom ombyggnationen vet jag
men jag tycker iaf att ni kunde kontaktat mig och frågat om det var ok
istället för att gå bakom min rygg och bara göra det....

jag tror inte du skulle bli så glad om jag gick in på retroevent och gjorde om burkarcupsreglerna
utan att fråga dig
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------

1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av marino carlsson » 22 nov 2011, 14:16

Vet inte riktigt om jag vill jämföra detta med Burkarcupen men I get the point. Då ber jag iaf om ursäkt å mina vägnar för det Tommy. Vi kunde givetvis ha frågat dig först. Dock så kommer utveckling av behovet och är du emot att utveckla forumet måste vi ju starta ett eget där vi kan utvecklas allt eftersom bredden ökar. Du är ju inte direkt aktiv varken på moderatorsidan eller forumsmässigt men det kan ju vara andra aspekter som styr det så det låter jag vara osagt.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Användarvisningsbild
RoaringHåkan
Inlägg: 48
Blev medlem: 10 feb 2007, 17:06
Ort: Ume

Re: Yamaha forum

Inlägg av RoaringHåkan » 22 nov 2011, 17:25

Det är klart man kan göra den jämförelsen! vad som inte verkar gå att argumentera med är ju din övertygelse att det är du som uppfunnit veteranskotrar. Folk gillade faktiskt veteran skotrar långt innan Bc även om det verkar som hittepå............nej inte det bc .Sen kanske inte allas mål är att vara så stor som möjligt, du har dina regler i ditt arr respektera de regler som är satt här.

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av marino carlsson » 22 nov 2011, 17:59

RoaringHåkan skrev:Det är klart man kan göra den jämförelsen! vad som inte verkar gå att argumentera med är ju din övertygelse att det är du som uppfunnit veteranskotrar. Folk gillade faktiskt veteran skotrar långt innan Bc även om det verkar som hittepå............nej inte det bc .Sen kanske inte allas mål är att vara så stor som möjligt, du har dina regler i ditt arr respektera de regler som är satt här.
Nu är du rent personlig. Mina regler är det inte utan våra regler. Jäkla skillnad. Du har helt rätt, vi har olika mål här och vi ska diskutera ihop hur vi ska göra. Kan säga det var inte jag som var surast efter första uttalandet men tog smällen. Som vanligt. Men så är det ibland när man har svårt att hålla igen käften. Men vi är funtad olika och jag drivs av utveckling vilket gör att jag försöker göra mitt för att utvecklas. Finns det bromsklossar tar jag en annan väg. Den som är likasinnad följer efter den som trivs i något annat håller sig till sitt. Det är så sjukt enkelt. Behöver inte störa någon.

Bara än en gång fruktansvärt besvärligt om det är så att det inte ska gå rymmas på samma hemsida där samma människor är. Synd inte fler vågar/vill uttala sig. Av 1911 medlemmar vilket ökar nästan varje dag dessutom så kan de inte vara så att det är åt skogen här. Tommy säger att han inte tänker sparka ut någon för att dom har en 81:a men vill att allt skall flyttas till Classic avdelningen. Detta gör att det blir en enorm gröt då varenda fråga/projekt/bild/etc som behandlar 81-85 skulle hamna på samma ställe.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

El Presidente
El Presidente
El Presidente
Inlägg: 1426
Blev medlem: 11 jan 2007, 21:42
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av El Presidente » 22 nov 2011, 18:25

Jag och Nico har snackat i telefon och vi ska träffas i vinter och diskutera forumet

det handlar alltså INTE om att utesluta 81-85 utan det kommer finnas kvar som en del i forumet

hur stort och exakt hur det kommer se ut ska vi som sagt diskutera fram men det blir inga

jätteförändringar
TEAM KATTPISS RACING # 187
-----------------------------------

1987½ Arctic Cat Wildcat 650 Prototype nr 81 av 100st
1980 Arctic cat Eltigre 6000
1979 Arctic cat Cross Country Cat
1978 Arctic cat Pantera 5000
1978 Arctic cat Eltigre 440
1977 Arctic Cat Cross Country Cat 340
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1976 Arctic Cat Eltigre 500 F/A
1974 Arctic Cat Sno Pro Tribute 340
1972 Arctic Cat Lynx
1969 Arctic Cat Panther

Goldman
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 181
Blev medlem: 15 mar 2008, 08:50
Ort: Gällivare

Re: Yamaha forum

Inlägg av Goldman » 22 nov 2011, 18:42

Tja, man kanske kan säga vad man tycker om detta iallafall! :roll:

Om man följer den röda tråden tillbaka till början,så verkade största oron vara att
kunniga personer lämnar forumet. Det tror iallafall inte jag då de flesta har ett äkta
skoterintresse över märkes gränserna. Visst är det bra att kunna ha allt under "samma tak",
men det verkar egentligen handla om detta forums uppbyggnad. Det nya Yamaha forumet var kanske en förlösande faktor att få igång den diskussionen. Hoppas detta forum fortsätter ungefär som tidigare, då det är ett av de bästa jag känner till.

En som stannar kvar ;)
/Goldman
YAMAHA SRX 440-77 projekt clone
YAMAHA VIKING-88[/color]
SKI-DOO SUMMIT 800 E-TECH -12
SKI-DOO RENEGADE 1200X 4-TECH -11

Användarvisningsbild
Phazer-85
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jun 2009, 20:12
Ort: Bygdsiljum

Re: Yamaha forum

Inlägg av Phazer-85 » 22 nov 2011, 18:54

Tycker åxo att detta forumet är de bästa nånsin, vi har ju som sagt samma intressen plus att 98% handlar om retro precis som retroforum står för.....tror jag iaf.

Både forumet och Burkarcupen tjänar på att detta forum finns, sen så ska grundaren vara stolt som startat detta forum trots att en del förändringar kommit till, de skulle jag varit.
Yamaha Phazer SX -85
Yamaha SS 440 -81

vebotrimmarn
Bannlyst
Inlägg: 45
Blev medlem: 16 jan 2011, 21:40
Ort: lycksele
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av vebotrimmarn » 22 nov 2011, 20:40

http://vintageyamaha.forum24.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
säg att det är ett skämt...ni kan int mena allvar??
olympique -76 och 75
everest - 77
safari - 85
aktiv 600 - 75, 77, 78, 79 och 80
snotric sc3 - 78
snotric sc4 - 74, 72(skrotad)
ockelbo 600 - 75
yamaha sm 300 - 78 (skrotad)
john deere trailfire -80 död

Goldman
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 181
Blev medlem: 15 mar 2008, 08:50
Ort: Gällivare

Re: Yamaha forum

Inlägg av Goldman » 22 nov 2011, 20:55

Det är ett skämt,...å vi mena int allvar....nöjd!!!!!!


:mrgreen:
YAMAHA SRX 440-77 projekt clone
YAMAHA VIKING-88[/color]
SKI-DOO SUMMIT 800 E-TECH -12
SKI-DOO RENEGADE 1200X 4-TECH -11

Användarvisningsbild
RX439
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 dec 2010, 10:59
Ort: Kalix

Re: Yamaha forum

Inlägg av RX439 » 22 nov 2011, 21:15

vebotrimmarn skrev:http://vintageyamaha.forum24.se/
säg att det är ett skämt...ni kan int mena allvar??
Kan ju vara pga den här typen av inlägg man blir ganska trött att hänga med här ibland! Och i synnerhet när det är typ 10 pers till/dygn som bara fördriver tiden här, men kanske skulle kunna syssla med annat.

För detta är ju faktiskt ett stort intresse hos de flesta här, känns ganska avigt att man typ varannan dag möts överst i listan av "vad lyssnar du på" tex.-Stone Temple Pilots eller vad det nu är, javisst dom gjorde säkert en svinbra låt på 90-talet. Men vad har det med vårat gemensamma intresse att göra??????????? Finns en hel del liknande trådar som "förstör" mycket av kärn-ämnet.

Sen Janne ser jag att det är du som drog igång tråden, det var ju kul då, men jag vet ju att du inte hoppades att den skulle få 45.000 visningar! Sen vet jag ju även att du förstår att detta inte har någonting dåligt riktat mot dig på något vis. Men en hel del uppstädning skulle faktiskt kunna göra nytta här.

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av Holländaren » 22 nov 2011, 23:32

RX439 skrev:
vebotrimmarn skrev:http://vintageyamaha.forum24.se/
säg att det är ett skämt...ni kan int mena allvar??
Kan ju vara pga den här typen av inlägg man blir ganska trött att hänga med här ibland! Och i synnerhet när det är typ 10 pers till/dygn som bara fördriver tiden här, men kanske skulle kunna syssla med annat.

För detta är ju faktiskt ett stort intresse hos de flesta här, känns ganska avigt att man typ varannan dag möts överst i listan av "vad lyssnar du på" tex.-Stone Temple Pilots eller vad det nu är, javisst dom gjorde säkert en svinbra låt på 90-talet. Men vad har det med vårat gemensamma intresse att göra??????????? Finns en hel del liknande trådar som "förstör" mycket av kärn-ämnet.

Sen Janne ser jag att det är du som drog igång tråden, det var ju kul då, men jag vet ju att du inte hoppades att den skulle få 45.000 visningar! Sen vet jag ju även att du förstår att detta inte har någonting dåligt riktat mot dig på något vis. Men en hel del uppstädning skulle faktiskt kunna göra nytta här.
Som tur är så är den typen av inlägg rätt ovanliga här, jag tror dom flesta här håller med dig att det var ett rätt onödigt inlägg.
"Laglöst" är inte nån populär avdelning bland oss som sköter det här forumet heller men tar vi bort den så finns det risk att många av dom inläggen hamnar i nån annan kategori istället. Jag tycker det är bra att kategorin finns så det finns ett ställe på forumet där man kan prata om annat än skotrar, men däremot så kanske det skulle gå att göra den mindre "i vägen" för dom som inte alls är intresserad av att vara i den kategorin.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
RetroR
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1945
Blev medlem: 04 feb 2007, 18:22
Ort: Umeå

Re: Yamaha forum

Inlägg av RetroR » 22 nov 2011, 23:39

Jag tycker det är ganska lätt att sortera vad man vill läsa här.....jag klickar bara på det jag vill läsa....skiter till exempel oftast i "Laglöst" och "Godnatt" samt vad folk lyssnar på och annat som inte intresserar mig.....men det är ju olika hur vi läser här på forumet kan jag tänka.
----------==Team SnoPro Sweden==---------
.......................-= Yamaha =-........................
.............SR433 SRX440 SRX500 VMX540.............
.......................-= Ski-Doo =-........................
.........................TNT340RV..........................
.......................-= Kawasaki =-......................
....................Invader LTD440 4/6...................

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av Holländaren » 22 nov 2011, 23:43

Jo det finns olika sätt att bläddra i forumet, bl.a en som visar aktiva/senaste uppdaterade trådar. Där är ju då alla trådar i laglöst med också, eller dom var det fram till några minuter sen ;) Nu har jag plockat bort laglöst från den listan så vill man se laglöst måste man faktiskt gå in i själva kategorin. Har även satt igång auto-rensning i laglöst så trådar som det inte har skrivits i på 3 månader plockas bort. Känndes onödigt att arkivera 35 sidor med skitsnack :)
Nu ska jag bara försöka få bort alla klistrade inlägg från aktiva trådar listan så borde den bli betydligt mer användbar.

Edit: Nu var även det fixat, plus att jag har tagit bort köp&sälj övrigt från aktiva trådar listorna också. Nu är det alltså bara skoterrelaterade trådar där, hoppas att det blev bättre :)
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
Ruschmannen
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 19 maj 2007, 19:15
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av Ruschmannen » 23 nov 2011, 00:24

Nu måste jag nog komma med ett litet inlägg trots att jag är riktigt :mrgreen: i grunden.
Jag vill nog påstå att det var Borlänges Ockelbopojkar som fick fart på veteranskoter Ruschen :thumbright:
långt före Burkarcupen :?
sen ett personligt tyckande jag är totalt ointresserad av allt som inte har med veteranskotrar att göra
i detta forum.
mvh Ruschmannen

Användarvisningsbild
Holländaren
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3382
Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
Ort: Harads världsmetropol
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av Holländaren » 23 nov 2011, 01:42

Kan väl skriva också att jag inte var speciellt glad igår när jag läste dom inläggen som hade kommit i den här tråden då. Eller bättre sagt jag var rentav skitless. Känndes som att det plötsligt bara var en massa gnäll hit o dit och det lät på Tommys inlägg ungefär som att allt nyare än 80 ska bannlysas, användarna med för nya maskiner ska få nackskott, och alla saker vi har gjort för att försöka förbättra forumet skulle återställas till som det var för 5 år sen. Men nu ringde ju Tommy idag och det löste mycket att ha ett samtal på telefon istället för att sitta o skriva på interwebben där saker mycket lättare kan missuppfattas. Vi är faktiskt helt överens för det mesta och andra saker har vi lite olika åsikter om men varken jag eller han är omöjlig. Han har till o med erkänt att han sakta men säkert börjar bli van med dom senaste ändringarna och att det kanske inte var så farlig som det först verkade ;) Det blev kanske inte perfekt men det är svårt att göra alla nöjda när man har med 1900 pers å göra. Och visst skulle vi ha gått genom ändringarna med han först innan vi ändra om allt, det var fel gjort. Men så kan det gå ibland när man blir ivrig mitt i natten. Det var inte tänkt från början att det skulle ändras om så mycket, jag skulle bara fixa lite stavningsfel egentligen, men det ena ledde till det andra och till slut så blev det såhär. Vi ska ge det ett tag till iaf och sen gör vi en omröstning. Vill nu alla att vi byter tillbaks till den gamla kategori indelningen så är det inte värre än att vi gör vi det isf. Det här med 80-85 skotrar kommer också diskuteras då och om det ska bli några ändringar på den fronten så får ni gärna bidra med föreslag om vad som kan vara en bra lösning.

Det var även jag som tog mig friheten att ändra regeln från "upp till 1980 med dispens upp till 85", till helt enkelt "upp till 1985". Det är ingen som någonsin har bett om dispens och alla har skrivit om sina 80-85 maskiner iaf och vi har tillåtit det så länge jag minns iaf. Så jag tyckte att det var lika bra att anpassa regeln efter hur det redan är, istället för att ha en regel som inte tillämpas iaf. Jag tror inte det har blivit mer eller mindre snack om dom årsmodeller sen jag en rad i reglerna för några månader sen.

Än så länge så kör vi vidare som det är och inget drastiskt kommer hända inom nån snar framtid heller. Tycker man det är för mycket 80-85 trådar så läs inte dom och starta en tråd om en äldre skoter istället för att sitta o sura över att man tycker det finns för lite sånt. Alla här har samma möjlighet att bidra med bra innehåll.
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½

Användarvisningsbild
marino carlsson
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 5030
Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
Ort: Lycksele, Sweden
Kontakt:

Re: Yamaha forum

Inlägg av marino carlsson » 23 nov 2011, 04:52

Detta är ett seriöst förslag då kanske inte alla är superhemma på datorer. När ni kikat i era intressanta trådar så finns det en blå text som går klicka på i högra hörnet där det står "märk alla kategorier som lästa". Då försvinner alla gula pluttar så slipper man få panik att man inte kollat i dem. Så känner då jag när jag varit borta ett längre tag (typ en hel dag) att det kommit så många nya gula pluttar man måste kika igenom.
Bara ett tips om man inte hittat funktionen.
http://www.retroevent.se

Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben

Skriv svar