SR plast
SR plast
Är det någon som är intresserad av huv,balja och scoop till -73 sr? Jag kommer att anlita nån firma att göra delarna så det blir nog inte så billigt. Men är det många som ska ha så blir det ju billigare.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SR plast
jag är lite sugen...
jag skulle kunna ha gjort formar men jag har inte ha tid i sommar.
jag skulle kunna ha gjort formar men jag har inte ha tid i sommar.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: SR plast
Har du tid att göra baljorna? Huven och scoopet får jag nog gjort på orten.Pris på dom delarna får jag nästa veckaGunnar skrev:jag är lite sugen...
jag skulle kunna ha gjort formar men jag har inte ha tid i sommar.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SR plast
nja, jag vågar inte lova nått. Hur många tror du att det blir 3-4st eller?
Jobbiast/dyrast är ju att göra formen, sen att spruta baljor och forma ur dom är ju de lätta...
Jobbiast/dyrast är ju att göra formen, sen att spruta baljor och forma ur dom är ju de lätta...
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: SR plast
Jag behöver 2st. Jag tror det blir 5-10st om alla som har frågat mig om att gjuta av ska ha
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
-
- Inlägg: 329
- Blev medlem: 07 mar 2009, 22:27
- Ort: Arvidsjaur
Re: SR plast
Jag kan nog vara intresserad ,beror förstås på priset .
There is no replacement for displacement
Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12
Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12
Re: SR plast
Nu har jag pratat med han som skulle ha plastat och han kommer inte att ha tid att göra det. Jag kommer testa att göra formen själv och en huv. Blir det det bra så kan jag göra nån extra huv.Vad priset kommer att bli för huv och scoop vet jag inte men runt 2000-2500:- skulle jag tro att det kommer att kosta.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SR plast
ja de ska inte var nått problem att göra en form. kommer du att ta bort dekalerna på huven innan du gjuter av den? annars kommer formen få dom isig.
en viktig sak är att du måste förlänga huven/pluggen mot balljan annars blir det svårt att få till en rak och snygg kant där om formen slutar på samma ställe som pluggen.
en viktig sak är att du måste förlänga huven/pluggen mot balljan annars blir det svårt att få till en rak och snygg kant där om formen slutar på samma ställe som pluggen.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: SR plast
Dekalerna ska bort. Men jag kommer nog ändå att måsta spackla i formen.Det blir ju märken i formen vars jag tejpar igen hål. Det kommer att bli lättvikts huvar.Vill man ha huvar för utställning så ska man inte ta av migGunnar skrev:ja de ska inte var nått problem att göra en form. kommer du att ta bort dekalerna på huven innan du gjuter av den? annars kommer formen få dom isig.
en viktig sak är att du måste förlänga huven/pluggen mot balljan annars blir det svårt att få till en rak och snygg kant där om formen slutar på samma ställe som pluggen.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SR plast
jo göra "crosshuvar" är ju lättast och då duger det ju me modellera i hålen och en tape bit på insidan.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: SR plast
Tror du jag behöver lägga in förstärkningar i formen? Kan du göra baljor?Gunnar skrev:jo göra "crosshuvar" är ju lättast och då duger det ju me modellera i hålen och en tape bit på insidan.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SR plast
jo de funkar fint att gjuta fast trä typ 2x2" på formen för annars blir den som en skruvmakaron.
jag vet inte om det blir nån tid över i sommar så jag lovar inget nu.
jag vet inte om det blir nån tid över i sommar så jag lovar inget nu.
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: SR plast
Nu har jag gjort formar till styr kåporna och baljan Jag ska ta lös formarna ikväll om dom lossnar
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SR plast
gjut fast lite förstärkningar på formen, de är lätt annars att den blir "propeller" när du har gjutit några gånger i den.
även runt kanten är ju bra.
borra ett hål i formen så sätter du tryckluft där för att forma ur
även runt kanten är ju bra.
borra ett hål i formen så sätter du tryckluft där för att forma ur
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: SR plast
Hoppas du får till det
Håller tummarna, lycka till!
Håller tummarna, lycka till!
YAMAHA
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
Re: SR plast
Det råder lite delade meningar med att ha förstärkningar.Det ska visst vara mycket lättare att forma ur utan förstärkningar.Gunnar skrev:gjut fast lite förstärkningar på formen, de är lätt annars att den blir "propeller" när du har gjutit några gånger i den.
även runt kanten är ju bra.
borra ett hål i formen så sätter du tryckluft där för att forma ur
Nu är formarna lös och det var ett h......e att ta lös formen till baljan.
Jag målade inte spacklingarna i baljan innan jag vaxade den och jag gör inte om det misstaget.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SR plast
Det ska nog inte vara några problem att plasta lite delar men det var inte så roligt jobbRX439 skrev:Hoppas du får till det
Håller tummarna, lycka till!
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
Re: SR plast
Nu är första styrkåporna färdiga att skickas iväg och dom blev ganska bra Jag hade slarvat lite med gelcoaten så dom måste målas.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: SR plast
Snyggt! jag brukar måla tjockt me gelcoat, sen lägger jag ett första tunnvarv så att man får ner all fiber i vinklar osv. vill ju inte ha luft under färgen.
sen är det bara att gjuta upp rätt tjocklek när tunnvarvet har tagit ihop
sen är det bara att gjuta upp rätt tjocklek när tunnvarvet har tagit ihop
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74