SR plast

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

SR plast

Inlägg av spider66 » 28 apr 2011, 09:57

Är det någon som är intresserad av huv,balja och scoop till -73 sr? Jag kommer att anlita nån firma att göra delarna så det blir nog inte så billigt. Men är det många som ska ha så blir det ju billigare.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: SR plast

Inlägg av Gunnar » 28 apr 2011, 10:32

jag är lite sugen...
jag skulle kunna ha gjort formar men jag har inte ha tid i sommar.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 28 apr 2011, 10:35

Gunnar skrev:jag är lite sugen...
jag skulle kunna ha gjort formar men jag har inte ha tid i sommar.
Har du tid att göra baljorna? Huven och scoopet får jag nog gjort på orten.Pris på dom delarna får jag nästa vecka
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: SR plast

Inlägg av Gunnar » 28 apr 2011, 10:49

nja, jag vågar inte lova nått. Hur många tror du att det blir 3-4st eller?
Jobbiast/dyrast är ju att göra formen, sen att spruta baljor och forma ur dom är ju de lätta...

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 28 apr 2011, 10:55

Jag behöver 2st. Jag tror det blir 5-10st om alla som har frågat mig om att gjuta av ska ha
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Tripple from hell
Inlägg: 329
Blev medlem: 07 mar 2009, 22:27
Ort: Arvidsjaur

Re: SR plast

Inlägg av Tripple from hell » 28 apr 2011, 23:30

Jag kan nog vara intresserad ,beror förstås på priset .
There is no replacement for displacement

Polaris INDY 600 1983
Polaris INDY 600 1984
Polaris INDY TXL 600 Race
Polaris TXL 340 1979
Polaris TXL Big Bore -79
Ski-Doo R8 1963 ??
Trioman TURBO INTERKHOLER 440
Polaris RMK 800 -12

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 03 maj 2011, 11:57

Nu har jag pratat med han som skulle ha plastat och han kommer inte att ha tid att göra det. Jag kommer testa att göra formen själv och en huv. Blir det det bra så kan jag göra nån extra huv.Vad priset kommer att bli för huv och scoop vet jag inte men runt 2000-2500:- skulle jag tro att det kommer att kosta.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: SR plast

Inlägg av Gunnar » 03 maj 2011, 14:14

ja de ska inte var nått problem att göra en form. kommer du att ta bort dekalerna på huven innan du gjuter av den? annars kommer formen få dom isig.
en viktig sak är att du måste förlänga huven/pluggen mot balljan annars blir det svårt att få till en rak och snygg kant där om formen slutar på samma ställe som pluggen.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 03 maj 2011, 14:42

Gunnar skrev:ja de ska inte var nått problem att göra en form. kommer du att ta bort dekalerna på huven innan du gjuter av den? annars kommer formen få dom isig.
en viktig sak är att du måste förlänga huven/pluggen mot balljan annars blir det svårt att få till en rak och snygg kant där om formen slutar på samma ställe som pluggen.
Dekalerna ska bort. Men jag kommer nog ändå att måsta spackla i formen.Det blir ju märken i formen vars jag tejpar igen hål. Det kommer att bli lättvikts huvar.Vill man ha huvar för utställning så ska man inte ta av mig :D
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: SR plast

Inlägg av Gunnar » 03 maj 2011, 15:52

jo göra "crosshuvar" är ju lättast och då duger det ju me modellera i hålen och en tape bit på insidan.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 03 maj 2011, 15:57

Gunnar skrev:jo göra "crosshuvar" är ju lättast och då duger det ju me modellera i hålen och en tape bit på insidan.
Tror du jag behöver lägga in förstärkningar i formen? Kan du göra baljor?
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: SR plast

Inlägg av Gunnar » 03 maj 2011, 16:05

jo de funkar fint att gjuta fast trä typ 2x2" på formen för annars blir den som en skruvmakaron.
jag vet inte om det blir nån tid över i sommar så jag lovar inget nu.

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 14 aug 2011, 15:22

Nu har jag gjort formar till styr kåporna och baljan :D Jag ska ta lös formarna ikväll om dom lossnar :roll:
sr form.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: SR plast

Inlägg av Gunnar » 14 aug 2011, 20:03

gjut fast lite förstärkningar på formen, de är lätt annars att den blir "propeller" när du har gjutit några gånger i den.
även runt kanten är ju bra.

borra ett hål i formen så sätter du tryckluft där för att forma ur

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
RX439
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 dec 2010, 10:59
Ort: Kalix

Re: SR plast

Inlägg av RX439 » 14 aug 2011, 23:07

Hoppas du får till det :thumbright:

Håller tummarna, lycka till!
YAMAHA

-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 14 aug 2011, 23:09

Gunnar skrev:gjut fast lite förstärkningar på formen, de är lätt annars att den blir "propeller" när du har gjutit några gånger i den.
även runt kanten är ju bra.

borra ett hål i formen så sätter du tryckluft där för att forma ur
Det råder lite delade meningar med att ha förstärkningar.Det ska visst vara mycket lättare att forma ur utan förstärkningar.
Nu är formarna lös och det var ett h......e att ta lös formen till baljan.
Jag målade inte spacklingarna i baljan innan jag vaxade den och jag gör inte om det misstaget.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 14 aug 2011, 23:11

RX439 skrev:Hoppas du får till det :thumbright:

Håller tummarna, lycka till!
Det ska nog inte vara några problem att plasta lite delar men det var inte så roligt jobb
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: SR plast

Inlägg av spider66 » 16 aug 2011, 10:51

Nu är första styrkåporna färdiga att skickas iväg och dom blev ganska bra :D Jag hade slarvat lite med gelcoaten så dom måste målas.
sr styrkåpor.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: SR plast

Inlägg av Gunnar » 16 aug 2011, 14:06

Snyggt! jag brukar måla tjockt me gelcoat, sen lägger jag ett första tunnvarv så att man får ner all fiber i vinklar osv. vill ju inte ha luft under färgen.
sen är det bara att gjuta upp rätt tjocklek när tunnvarvet har tagit ihop

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Skriv svar