Då har det blivit en till skoter.

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
sudden
Inlägg: 20
Blev medlem: 22 nov 2007, 18:02
Ort: Örnsköldsvik

Då har det blivit en till skoter.

Inlägg av sudden » 19 feb 2011, 18:07

Har precis utökat skoter samlingen med en Ski-Doo everest 500 l/c electra -80.Tror han som hade den innan tröttnat då han inte fick den att gå blev att byta kondensatorerna + 1 st tändspole som följde med och ett par timmar så går den igen efter 5-6års vila.Snacka om att rökfylla hela verkstan med två takts rök. :lol:
Yamaha GP 433 -75
Lynx 535 -81
Ski-Doo Everest 500 L/C -80

sleed
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 425
Blev medlem: 23 dec 2008, 07:23
Ort: frösön
Kontakt:

Re: Då har det blivit en till skoter.

Inlägg av sleed » 19 feb 2011, 18:39

Trevligt :D då kan jag passa på att fråga efter lite bilder under huven, på batterihyllan, startmotorfästet å hur kablarna är dragna? Jag hgar nämligen en komplett startsats med kabelhärva å batterihylla från en everest liggandes som jag tänkte montera i nån av blizzarderna men jag vet inte riktigt vart allt sitter original...
svart å gult

sudden
Inlägg: 20
Blev medlem: 22 nov 2007, 18:02
Ort: Örnsköldsvik

Re: Då har det blivit en till skoter.

Inlägg av sudden » 19 feb 2011, 18:42

sleed skrev:Trevligt :D då kan jag passa på att fråga efter lite bilder under huven, på batterihyllan, startmotorfästet å hur kablarna är dragna? Jag hgar nämligen en komplett startsats med kabelhärva å batterihylla från en everest liggandes som jag tänkte montera i nån av blizzarderna men jag vet inte riktigt vart allt sitter original...

Det kan jag visst göra ska på jobbet i morgon och tvätta av den lite då kan jag ta lite bilder åt dig.
Yamaha GP 433 -75
Lynx 535 -81
Ski-Doo Everest 500 L/C -80

Skriv svar