Sida 1 av 1

Slick 50 i motorn

Postat: 22 jan 2011, 19:18
av Arctic5000
är det nån som testat i en 2 taktare? i bilar fungerar det ju fint.

ska nog beställa en flaska lite senare.

http://www.seabeach.se/s50-ptfe-concent ... c-157.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Info: http://www.seabeach.se/slick-50-i-50.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Slick 50 i motorn

Postat: 22 jan 2011, 19:32
av twich
-har testat slick 50 både i crossar o skotrar!-de funkar finfint, klar och tydlig effekthöjjare!

Re: Slick 50 i motorn

Postat: 22 jan 2011, 19:37
av SvennE
Arctic5000 skrev:är det nån som testat i en 2 taktare? i bilar fungerar det ju fint.

ska nog beställa en flaska lite senare.

http://www.seabeach.se/s50-ptfe-concent ... c-157.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Info: http://www.seabeach.se/slick-50-i-50.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Sätt INTE slick50 i en tvåtaktsmotor.. det blir blow-by effekten och den sotskär ihop.. men i växellådor och liknande kan du ha i det med gott resultat..
en kompis satte ett liknande medel i sin polaris xlt och sotet passerade kolvringarna och kolvarna såg sen hemska ut efter all friktion med sotavlagringarna mot cylinderloppen.. cylindrarna gick att hona upp men nya kolvar köptes..

Re: Slick 50 i motorn

Postat: 22 jan 2011, 19:58
av Arctic5000
SvennE skrev:Sätt INTE slick50 i en tvåtaktsmotor.. det blir blow-by effekten och den sotskär ihop.. men i växellådor och liknande kan du ha i det med gott resultat..
en kompis satte ett liknande medel i sin polaris xlt och sotet passerade kolvringarna och kolvarna såg sen hemska ut efter all friktion med sotavlagringarna mot cylinderloppen.. cylindrarna gick att hona upp men nya kolvar köptes..
"Seabeach S50 #1 PTFE koncentrat kan med fördel användas för att behandla 2-taktsmotorer."

gjorde han det enligt tillverkarens hänvisningar då? var det gjort för 2takt?

Re: Slick 50 i motorn

Postat: 23 jan 2011, 00:23
av SvennE
jo han gjorde precis som det stod i instruktionerna och javisst motorn gick lättare och tomgången höjdes ett par hundra rpm.. kommer inte ihåg fabrikatet men det stod i reklamen att det var perfekt för tvåtaktare... det var många som fick problem med sotskärningar och återförsäljarna slutade ta in produkten då folk blev rent utav förbannade! det var nästan lynchningsstämmning :P

hittade en till tråd i ämnet http://forum.snowmobile.se/showthread.p ... behandling" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Slick 50 i motorn

Postat: 23 jan 2011, 17:51
av Arctic5000
jaha. blir iallafall att slå i wankeln. så får man väll se vad som händer :lol:

Re: Slick 50 i motorn

Postat: 24 jan 2011, 23:05
av jerker67
Arctic5000 skrev:jaha. blir iallafall att slå i wankeln. så får man väll se vad som händer :lol:
Jäklar anamma vilka Varv du kommer att få :thumbright: vad varvar den den normalt då.. :?: :?:

Re: Slick 50 i motorn

Postat: 27 jan 2011, 20:31
av Arctic5000
jerker67 skrev:
Arctic5000 skrev:jaha. blir iallafall att slå i wankeln. så får man väll se vad som händer :lol:
Jäklar anamma vilka Varv du kommer att få :thumbright: vad varvar den den normalt då.. :?: :?:
ja hörredu den ska ha ut alla de kraftstinna 20hästar vid 5500rpm sen vad maxvarv är har jag ingen aning om och kommer nog aldrig att ta reda på eftersom sachswanklar inte tål övervarvning, dom tar stryk direkt.

men sachswankeln är igentligen tvärt emot hur en wankel ska vara. den är råstark som en oxe och drar direkt man nuddar gasen. läste om nån i usa som sa att det var den bästa vedskoter som gjorts :lol: