Som yamahafantast har jag noll koll på Sno-Tric,men de ringde mig en äldre farbror i kväll och erbjöd mig att köpa en SnoTric -68-69 med 1 cyl Sachsmotor.
Står i en lada sen många år med löstagna framskidor för att rymmas ("inni hörne oppa lon") som han uttryckte det
Fullt funktionell när han ställde in den.
Vad tror ni som kan dessa maskiner.är det lönt att dra hem en sådan maskin,när man inte har några delar eller annat.
Priset va allt mellan 0-5000:-
"Ta med släpen när du kom"
Erbjuden att köpa en Sno-Tric -69!
Tja, du kan ju dra hem den till mig annars.
Nej, men varför inte liksom? Verkar skicket vettigt på mattan så är det väl inget att bråka kring. Motorn brukar inte behöva mer än en koll på tänddelar och membran- eller förgasarbyte. Inga raketer, men det vet du väl lika väl som jag. Dock finns det lite kul smörjnipplar att fetta på med, vilket du väl saknar på dina japsare...?
Nej, men varför inte liksom? Verkar skicket vettigt på mattan så är det väl inget att bråka kring. Motorn brukar inte behöva mer än en koll på tänddelar och membran- eller förgasarbyte. Inga raketer, men det vet du väl lika väl som jag. Dock finns det lite kul smörjnipplar att fetta på med, vilket du väl saknar på dina japsare...?
| Ockelbo 300 ´70 | Ockelbo 300 LG´72 | Ski Doo Elan 250 ´71 | Arctic Cat JAG 4000 ´82 | Aktiv 600 440 ´78 |
"Vi" har en gammal Sno-Tric ståendes i fuset på farmors hemgård.
Den är nu avregistrerad sen ett par år men det var alltid sagt att det var en Sc-14 -68, fram på huven står den Sno-Tric men den är exakt som en Sno-Fury (jag har för mig att exportmodellen hade ena namnet?).
Tror dock jag kollade den i Bilregistret en gång och fick årsmodell -70.
Nåväl, som ni ser på bilden är den ombyggd och något förlängd, stötdämparna bak är riktigt retro då de kommer från en Triumph Bonneville -70 Från början satt det en Sachs wankelmotor i den, men efter en felaktig renovering av Fordonsprogrammet blev den ställd på hyllan och ersatt av en vanlig Sachs enstånka.
Nuförtiden är skotern något demonterad, motorn tjänstgör i en snöslunga, men är det någon som behöver delar så tror jag det går gräva fram en del då det även fanns en reservdelsskoter en gång i tiden...
På bilden ser ni undertecknad, ungefär 15 år sedan?
Den är nu avregistrerad sen ett par år men det var alltid sagt att det var en Sc-14 -68, fram på huven står den Sno-Tric men den är exakt som en Sno-Fury (jag har för mig att exportmodellen hade ena namnet?).
Tror dock jag kollade den i Bilregistret en gång och fick årsmodell -70.
Nåväl, som ni ser på bilden är den ombyggd och något förlängd, stötdämparna bak är riktigt retro då de kommer från en Triumph Bonneville -70 Från början satt det en Sachs wankelmotor i den, men efter en felaktig renovering av Fordonsprogrammet blev den ställd på hyllan och ersatt av en vanlig Sachs enstånka.
Nuförtiden är skotern något demonterad, motorn tjänstgör i en snöslunga, men är det någon som behöver delar så tror jag det går gräva fram en del då det även fanns en reservdelsskoter en gång i tiden...
På bilden ser ni undertecknad, ungefär 15 år sedan?