Bygga om till Free air?
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Bygga om till Free air?
Om man har en fläktkyld motor, Kan man kasta bort kylfäkten å kåporna och göra så att den blir "Free air" ??
Jag tycker att det är mer "rock´n roll" så
Jag tycker att det är mer "rock´n roll" så
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Joo de är ju klart, det blir nog att jag monterar en tempmätare. skulle fått tag i en sån där som man stoppar på tändstiften, en digatron går ju inte att stoppa på en 70-tals skoter....
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Sån kan du köpa på RINAB, finns för både 1 och 2 cylindriga motorer.Gunnar skrev:Joo de är ju klart, det blir nog att jag monterar en tempmätare. skulle fått tag i en sån där som man stoppar på tändstiften, en digatron går ju inte att stoppa på en 70-tals skoter....
Finns på sidan 336 i nyaste katalogen, kostar drygt 2500 för 2 cylinder satsen.
-
- Inlägg: 1
- Blev medlem: 31 jan 2013, 02:20
- Ort: piteå
Re: Bygga om till Free air?
Hej Undrar bara om någon vet något.. min skoter går på ena cylindern ibland man kan köra nån mil sen börjar den gå på ena cylindern. vi har bytt alla packningar kolvar även insugnings gummin. hör av er om ni har några tips
- Holländaren
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3382
- Blev medlem: 25 dec 2007, 03:43
- Ort: Harads världsmetropol
- Kontakt:
Re: Bygga om till Free air?
Du kan ju skapa en ny tråd annars istället för att dra upp den äldsta tråden på forumet som inte har med din fråga å göra
Ski-Doo, om katten själv får välja
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
R8 -64
R10 -65
Oly 494 -66
Oly 277 -69
Oly 370 -69
Alpine 370 -69
Double Eagle clone -69
Ski-Boose MKII -70
Blizzard 797 -71
Blizzard Elan 776 clone -71
T'nT 292 -71
T'nT 640 -71
T'nT 775 -71
Mach Z 780 -95½
-
- Inlägg: 300
- Blev medlem: 06 jan 2010, 20:12
- Ort: Järvsö
Re: Bygga om till Free air?
jag byggde om min 377a till F/A och det funkar kanon fick dock öka både på låg och högfarts munstyckena för att den inte skulle gå varm. rotax toppar går åt "rätt" håll när det gäller free air.
jag kapade bort fläckt delen och snyggade till en egen magnapull
jag kapade bort fläckt delen och snyggade till en egen magnapull
300% Ockelbo
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
FÖRARE
1. Martin 400 -81, 300 S - 79, Trioman - 76, 600 -77, 300 kort -68, Turist -65
2. Jimi 300 S - 79 8000 -83 Turist/300 -66
3. Thomas 300 -69, 300 -71, 300R -78, 600-2 -78, 600L -80, 600-74 250 -77, Turist -65, Trioman P -69, 380-74 Sa370, 2x 4000-85
4. Emil 300 Kort - 71
5. Christian 300Ss Super sport (Sa340ss) -70, 300K - 78, 3500 - 87, 300 -67
6. Andreas 300 s -79
7. Donkan 380-74 , 6000 - 88, & 600-1 -79, 600-2 -80
8. Putte 600-1 -78, 600-2 -78, 300-s -79, trioman -77
9. Robban 600-2 -74, 600-77
Re:
Laddluftkylare snedställs många gånger bara för att luften inte skall passera för snabb igenom utan tvingas att möta Hela ytan på kylaren, så det borde funka. Vad som talar mot skulle möjligtvis vara storleken på kylflänsarna. Det finns en hel del effekt att hämta utan fläkten.Gunnar skrev:Kylflänsarna går ju inte rakt från sidan utan lite snett, så det ska nog gå tycker jag...
Yamaha SRV-90
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80
Yamaha SRV-84
Ex440-79. Snö 6,15sek 131km@ 150m
Snö 7,95 133@ 201m
ZR440/700 -00
Et250-81
Et340-80
Citation SS-80