Hjälp en nyfrälst

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Almightyme
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 feb 2010, 13:29
Ort: Nyköping, Södermanland

Hjälp en nyfrälst

Inlägg av Almightyme » 09 feb 2010, 14:10

Tjena, mitt första inlägg så hoppas ni har lite överseende. Skulle vilja veta vad min skoter är för modell och årgång om någon här har öga för det. Att det är en Arctic cat Jag 3000 (sport?) är jag med på men årsmodell är oklart och dessutom förstår jag mig inte på beteckningarna "F/A" och allt vad det innebär och det verkar ju nödvändigt vid reservdelsköp.
För tillfället går den som en påse bajs hursomhelst så det ska bli intressant och se om man går iland med det här. Jag bor söderut, Sörmland, så det finns inga så många häromkring som har koll på läget. MVH/M

Bild

Bild

Bild
Nybörjare på skotrar, vanligtvis intresserad av allt från 50cc 2-takt till Merca diesel.

Användarvisningsbild
Laser
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 2066
Blev medlem: 21 okt 2008, 07:38
Ort: Sikåsflon

Re: Hjälp en nyfrälst

Inlägg av Laser » 09 feb 2010, 14:17

Välkommen :D Svaren kommer så småningom. Men du måste göra en presentation först
http://retroskoter.com/viewtopic.php?f=1&t=254" onclick="window.open(this.href);return false;
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club

Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i

Almightyme
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 feb 2010, 13:29
Ort: Nyköping, Södermanland

Re: Hjälp en nyfrälst

Inlägg av Almightyme » 10 feb 2010, 18:30

Ingen som har någon aning? Tacksam för svar.
Nybörjare på skotrar, vanligtvis intresserad av allt från 50cc 2-takt till Merca diesel.

440+
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 263
Blev medlem: 29 aug 2008, 13:03
Ort: Mora

Re: Hjälp en nyfrälst

Inlägg av 440+ » 10 feb 2010, 18:47

Almightyme skrev:Ingen som har någon aning? Tacksam för svar.
Jodå svar finns säkert, men först efter det att du läst forumreglerna och gjort en utförlig presentation :thumbright:
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Skiroule Laser 440+ 75 f.d. racer
Rajd Laser 440+ 77 matching numbers
Rajd Laser 440+ 77 inte en siffra rätt
På dispens
Aktiv SC20/2E 79 13mil
Ockelbo 800 79
Ockelbo Trioman 67

PiteRobban
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: 11 feb 2009, 18:41
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Hjälp en nyfrälst

Inlägg av PiteRobban » 12 feb 2010, 01:22

Jag vågar mig på att gissa på -80

F/A betyder Free Air, vilket är kylningsmetoden. Alltså fartvindskyld.
L/C betyder Liquid Cooled.
F/C betyder Fan Cooled.

Årsmodellen har jag dock inte nån som helst koll på så det är vilda gissningar enbart.

Som tidigare folk skrev, Så gör gärna en liten presentation om dig själv och skriv hur du hamnade i det här forumet. Ålder och intressen osv =). Det är för att bibehålla den familjära stämningen här inne. Nivån på inläggen i det här forumet är väldigt hög, och det beror nog till stor del på att ingen är anonym här.
Puckon som reggar sig för att jävlas med folk finns ju lite överallt på olika forum, men jag har inte sett det nånsin i det här forumet. Det beror på att alla måste stå för den dom är helt enkelt. :thumbright:

Hoppas du förstår =)

Mvh //Robert
Skotrar:
2x AMF Delta 7520 "Långselare"
Yamaha Exciter Hybrid -89
Arctic Cat Panther 5000 -78

http://www.cravepower.org

Skriv svar