hur ska man gå till väga?? nu tänker jag inte på klistermärken utan den där gammla stuket, sprickor och repor mm
hadde tänkt om man skulle släpa den efter bilen runt stan, kasta den från nått höghus osv... men de känds som att det kommer bara se tillgjort ut...
kanterna kan man våtslipa så de ser lite nött ut men sen då?? jag vill ju ha lite sprickor i lacken också...
Våga vägra nylackad huv......
hur får man den rätta räjslooken?
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
hur får man den rätta räjslooken?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: hur får man den rätta räjslooken?
pimpsten används för att matta ner lack på bl.a. jagare.
stålull kan också användas till att matta ner med.
sprickorna kan väl bara fås genom bristningar, så vida du inte lackar med olika sorters färg så att det krackelerar.
kommer jag på nåt mer så...
stålull kan också användas till att matta ner med.
sprickorna kan väl bara fås genom bristningar, så vida du inte lackar med olika sorters färg så att det krackelerar.
kommer jag på nåt mer så...
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club
Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i
Re: hur får man den rätta räjslooken?
värmepistol kanske skulle funka på huven nog varmt så spricker det nog
Har
Yamaha EX 440 -79
Yamaha SRV 540 -87
------------------
Har haft
lynx 3300 R
Yamaha EX 440 -79
Yamaha SRV 540 -87
------------------
Har haft
lynx 3300 R
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: hur får man den rätta räjslooken?
jaa de här blir nog inte lätt.... jag testade och slå hammaren i huven för att se om det blev nått, fick ta i rätt hårt men de gick ändå inte.... yamahakvalla!!
Vi får se hur det går sen när huven är lackad och klar, jag kommer att spara de vita på huven olackad men de är det svarta som kommer få sig en nylack sen en omgång stryk...
Vi får se hur det går sen när huven är lackad och klar, jag kommer att spara de vita på huven olackad men de är det svarta som kommer få sig en nylack sen en omgång stryk...
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
-
- Sponsor medlem
- Inlägg: 175
- Blev medlem: 11 feb 2009, 18:41
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Re: hur får man den rätta räjslooken?
Rätta racelooken uppnås genom att använda maskinen i täta race
Bra svar va?
//Robert
Bra svar va?
//Robert
Skotrar:
2x AMF Delta 7520 "Långselare"
Yamaha Exciter Hybrid -89
Arctic Cat Panther 5000 -78
http://www.cravepower.org
2x AMF Delta 7520 "Långselare"
Yamaha Exciter Hybrid -89
Arctic Cat Panther 5000 -78
http://www.cravepower.org
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: hur får man den rätta räjslooken?
Hahaa... jaa såklart...PiteRobban skrev:Rätta racelooken uppnås genom att använda maskinen i täta race
Bra svar va?
//Robert
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
- marino carlsson
- Sponsor medlem
- Inlägg: 5030
- Blev medlem: 15 mar 2007, 21:41
- Ort: Lycksele, Sweden
- Kontakt:
Re: hur får man den rätta räjslooken?
På min Yamaha som jag gjort iordning så är de rätt bra racestuk än fast den inte gått en tävling, just så pass testkörd. Tror att man får till de om man inte är så noga i förarbetet..
http://www.retroevent.se
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben
Yamaha SRX440 -79 (Projekt)
Skidoo Tundra Xtreme -12
Samt nå lik i garderoben