Min Påsk semester

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
erguer
Inlägg: 174
Blev medlem: 09 dec 2007, 06:28
Ort: Krutholmen, Hallstahammar.

Min Påsk semester

Inlägg av erguer » 18 apr 2009, 11:31

Våran resa gick fint var framme vid pass ½2 på eftermiddagen, tog ut snöskotern som startade direkt, lastade ur mina prylar och lade dem i kälken/pulkan, eftersom det var ca 6+° så var det ganska mjukt i den meterdjupa snön, därför körde Jag utan packning upp de 2 hundra meterna till stugan för att få ett hållbart spår, det var fruktansvärt mjukt, men upp kom Jag och tillbaka till packningen var det inga problem, så på med kälken och upp till stugan igen då.

In med prylarna, samt matvaror i kyl och frys, och så dags för lite mat, efter att jag ätit så hjälptes vi åt att få igång 2 skotrar till och det var bara 1 som trilskades lite, min Systerson tog en liten test tur men kom inte tillbaka, han hade kört fast och fick pulsa till baka för att be om hjälp, så vi åkte med min skoter och kunde då bärga hans skoter ganska lätt.

Lördag, bestämde vi att inte åka så mycket utan invänta lite kallare väder så att det skulle bli lite fastare underlag, men värmen bara fortsatte, på Måndag, eller om det var Tisdag så kunde inte Syster pojk fan inte hålla sig utan lånade min Fars skoter som har bredare skidor och som är både starkare och tyngre för att åka till syrrans stuga för att skotta av den tunga snön från hus taken,,,, vad fan händer, jo han kör fan i mig fast igen, dit för att bärga varvid även min maskin fastnar, 2 förbannade satans skoterjävlar sitter fast, bara att trampa med snöskorna så att man får fast underlag och så lyfta upp bandet på det underlag man trampat till och så efter lite trixande då går det bra, bara det att det är en skoterdjävul till att baxa med.

Vi kunde sedan vi pustat lite hjälpas åt att skotta tak. Fortfarande inget fiske, förutom min Far då som gjort några hål nedanför i viken och prövat lite men mycket dåligt fiske tyckte han, bara någon liten Röding lyckades han lura upp.

Skär Torsdagen var det lite kallare så det gick ganska bra att köra, så vi kunde ta oss ut på sjön, men vi höll oss till huvudleden som går på sjön, det hade blivit lite vatten på isen under snön men inte så farligt, men fisket var skit dåligt för snösmältningen gjorde att mycket vatten strömmar till och gör vattnet mycket kallare för dem stackars fiskarna, så vi avbröt fisket och ägnade oss åt lite korvgrillning i stället och det är inte så dumt heller, ingen sol men skönt ändå.

Efter fikat och korven försökte vi igen, inget nu heller, min far åkte hem och efter en stund gjorde vi detsamma, pojkfan åkte först och Jag bakom, plötsligt ser Jag hur han kommer på sidan av spåret och skotern börjar att gå tyngre och tyngre och så sitter den fast, nu är det inte bara snö, nu är det lika mycket vatten och vi orkar inte få loss den förbannade skoter satan, efter mycket lyftande och åkallande av alla makter som finns så ger vi upp, vi åker hem och pustar en stund.

Utrustade med en 4 meters aluminium stege och en lina åker vi tillbaka och med stegen mot mattan och linan kopplad till min skoter får vi loss skoterhelvetet.

Kontentan av dessa äventyr blev för min del ett sjuhelvetes ryggskott och resten av tiden helt förstörd, vi skulle ha åkt till baka på annnandagen men Jag kunde inte sitta och köra 70 mil med detta ryggskott, så därför kom vi hem först i går, resan gick ganska bra ryggen känns bättre och bättre, så det blir nog jobbet på Måndag.

Tilläggas bör, pojk fan är 39 år, men har aldrig kört en skoter när underlaget är så uselt som det var, knappt att Jag varit med om maken.

Han är numera förlåten. :wink:

Ja så blev min Påsk helg.
_________________
Gubbe 63

RajdLaser_
Inlägg: 432
Blev medlem: 12 dec 2008, 20:44
Ort: Trönö
Kontakt:

Inlägg av RajdLaser_ » 18 apr 2009, 12:21

Jadu när det kan jävlas gör de det , mén vad var det för skotrar ni körde då? Men bra läsning var det :D
Rajd laser 440+.

Ockelbo 6000 se

Vw beach buggy (under renovering)

erguer
Inlägg: 174
Blev medlem: 09 dec 2007, 06:28
Ort: Krutholmen, Hallstahammar.

Inlägg av erguer » 18 apr 2009, 13:46

En OB Fighter, OB 5000, samt en OB Turist.
Gubbe 63

PiteRobban
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: 11 feb 2009, 18:41
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av PiteRobban » 18 apr 2009, 14:24

Härlig läsning =)

Jag vet inte vad det är som är så roligt med att läsa om andras missöden, men det är fan en riktig höjdare =)

Jag ska skicka in en påskberättelse under laglöst som utspelade sig för några år sedan i hemavan/tärnaby. Men det är för nya skotrar inblandade =). Jag måste ju roa någon jag med...

//Robert

edit: Det var inte påsk utan det var i mitten av februari :P Alzheimers Light kallas det visst ;)
Senast redigerad av 1 PiteRobban, redigerad totalt 18 gånger.
Skotrar:
2x AMF Delta 7520 "Långselare"
Yamaha Exciter Hybrid -89
Arctic Cat Panther 5000 -78

http://www.cravepower.org

Användarvisningsbild
jag 3000
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1121
Blev medlem: 06 nov 2007, 16:24
Kontakt:

Inlägg av jag 3000 » 18 apr 2009, 14:29

ja du blötsnö är inte att leka med, men din påsk lät trevlig :)
En frisk motor tänder på varje varv!

erguer
Inlägg: 174
Blev medlem: 09 dec 2007, 06:28
Ort: Krutholmen, Hallstahammar.

Inlägg av erguer » 18 apr 2009, 14:33

Det tackar jag för allra så ödmjukast, Figtern är då lite för ny, men dem andra håller måttet för veteraner. :lol:
Gubbe 63

Användarvisningsbild
Laser
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 2066
Blev medlem: 21 okt 2008, 07:38
Ort: Sikåsflon

Inlägg av Laser » 19 apr 2009, 23:23

Ja, om ert påskhelgsväder var som här hos oss så undras jag inte ett dugg att det inte var nåt före för skoteråkning! :roll:
En kompis från Boråstrakten var här nu i veckoslutet och då var föret toppen. Men hela påskhelgen var jag stensäker på att det inte skulle bli nån skoteråkning för honom. Massor av plusgrader och regn o annat skitväder
:evil:

Hoppas ryggen har repat sig.
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club

Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i

erguer
Inlägg: 174
Blev medlem: 09 dec 2007, 06:28
Ort: Krutholmen, Hallstahammar.

Inlägg av erguer » 20 apr 2009, 16:48

Laser skrev:Ja, om ert påskhelgsväder var som här hos oss så undras jag inte ett dugg att det inte var nåt före för skoteråkning! :roll:
En kompis från Boråstrakten var här nu i veckoslutet och då var föret toppen. Men hela påskhelgen var jag stensäker på att det inte skulle bli nån skoteråkning för honom. Massor av plusgrader och regn o annat skitväder
:evil:

Hoppas ryggen har repat sig.
Det absolut sämsta före jag har varit med om, jodå jag kunde vara på jobbet i dag, därmed inte sagt att jag bidrog med något arbete, men det blir nog bra med ryggen så småning om. :D
Gubbe 63

Användarvisningsbild
Laser
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 2066
Blev medlem: 21 okt 2008, 07:38
Ort: Sikåsflon

Inlägg av Laser » 25 apr 2009, 23:22

Fint! :D
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club

Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i

Skriv svar