*Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna modell*

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 02 jan 2013, 14:22

Om jag minns rätt är det vanliga standardlager som du till och med hittar på Claes Ohlsson.
Senast redigerad av 1 Laser 88, redigerad totalt 9 gånger.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 06 jan 2013, 17:32

Bygger på den här tråden lite mer eftersom det nu står ytterligare två Lasrar hemma i garaget! Efter att ha haft den första i 36 år, var det dags för flera :)

Var upp till Sundsvall igår och hämtade hem de som funnits på Blocket. En relativt orörd och oskruvad i ok skick förutom huven. Den är original Skiroulegrå. Den andre med diverse konverteringar, såsom nyare matta med tillhörande drivaxel. Den finns med tidigare i denna tråd. Mattkonverteringen ser vettig ut och huv och chassiet är bra men sedan finns mer att önska. Det har nog busats en del med den :?

Den Skiroulegråa, som är relativt orörd, startade snällt på första rycket även fast den stått i många år. Dock pumpar den inte tillräckligt med bensin för att köra. Ny packningssats till förgasaren blir det första inköpet. Därefter genomgång av variatorerna innan provkörning. Sedan blir det lackering av chassie och huv.

Med lite pysslande ska det nog gå att få till ytterligare två fungerande Lasrar, utöver den som jag har haft sedan den var ny. Åtminstone en till ska bli i ett bra skick när jag är färdig med den. Sedan får vi se hur det blir med den andre. Behöver nytt dynöverdrag, plastkåpan framför dynan över tanken, kromröret runt fronten, bygeln (handtaget) bak och en bättre huv för att få två i bra skick. Någon som kan hjälpa till med delar? Målet är en Laser till mig och en varsin till sonen och dottern :D Min tidigare oranga finns i några inlägg upp.

Min gamla Laser lackade jag svart på Ockelbofabrikens lackeringsavdelning 1979 samtidigt som jag monterade orange glasfiberhuv. Nu är planen att göra den bästa i Skiroulefärgerna. Koden finns tidigare i tråden, men vilken typ av lack har ni använt för att den ska sitta kvar? Måste det till billack eller räcker det att gå till färgaffären? Bra underarbete är givetvis en förutsättning. Goda råd från de som lyckats emottages tacksamt. Kompressor och bra spruta finns!

Mer kommer nog att skrivas om dessa Lasrar :D
Senast redigerad av 1 Laser 88, redigerad totalt 9 gånger.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

raketaren
Inlägg: 12
Blev medlem: 16 dec 2012, 08:56
Ort: Sundbyberg

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av raketaren » 07 jan 2013, 13:34

Jag har sålt min Laser och har därför en verkstadshandbok till Bombardier snowmobiles
över om någon har intresse . ca 400 sidor .,
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 09 jan 2013, 07:01

Då har jag hunnit tvätta prylarna lite och den gråe är i finare skick än förväntat. Bortsett från huven och lackeringen, det som syntes tydligt innan köp, verkar det mesta vara bra. Ett extra stort hål i yttre primärskivan är det enda negativa som upptäckts efter köpet. Även det hade synts tydligt om jag fått ögonen på det. Idag kommer förhoppningsvis packningarna till förgasaren så att den kan startas upp också.

Primären behöver bussas om. Vilka bussningar använder ni som bussar om? På den gamle Lasern har jag sedan många år satt in Ockelbos vanliga bussningar från plåtvariatorerna. Det fungerar mycket bättre än Skiroule original, men det kanske finns ännu bättre alternativ?
Senast redigerad av 1 Laser 88, redigerad totalt 9 gånger.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 09 jan 2013, 07:18

Bifogar några bilder på ett av de nya inköpen också :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 09 jan 2013, 19:29

Många tror att mycket finns dokumenterat om Ockelbo, men detta kvitto visar tydligt att det var enklare förr. Originalkvittot på min första Laser med min pappas namn eftersom han genomförde affären med mina intjänade pengar från kvällsarbete på skoterfabriken. Eftersom pappa arbetade på fabriken fick vi köpa den direkt utan att gå via återförsäljare.

Inget regnr, inget chassienummer och endast handskrivet på fabrikens brevpapper. Det var lättare förr :)

Om jag minns rätt fick vi skotern levererad någon vecka tidigare än betalningen genomfördes. Första registreringen gjordes långt senare eftersom det inte kändes så angeläget på den tiden, det blev gjort först i Maj -78.

Visar även allriskgarantin som ingick i köpet.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 04 feb 2013, 14:43

Har nu letat fram all gammal dokumentation som jag har för Laser, som jag fick med eller tiggde till mig när jag köpte min Laser 1976.
*Skiroule Owneers manual and maintenance guide (I mögligt skick efter att ha legat blöt i plastficka i handskfacket)
*Monteringsanvisning kompletteringsdetaljer Ockelbo Laser (Fotostatkopior som det var)
*Servicehäfte Ockelbo översnöfordon (Otummat och oifylld)
*Skiroule How to care for your two cycle engines (Otummat)
*Skiroule Warranty registration certificate (Otummat blad i tre lika sidor)
*MAG Bensinmotorer, Reparationshandbok Dock ej för lasermotorn men motsvarande motor utan CDI-tändning är med
*Skötselinstruktion Ockelbo Laser (I använt gott skick)
*Reservdelslista Ockelbo Laser (Fotostatkopior som det var)

Inget till salu och det mesta finns nog här tidigare, i denna eller andra trådar, men om något känns nytt och spännande så kan jag kopiera som pdf.

Har även hunnit kört den gråe c:a 10 mil utan större problem än ett startsnörebyte. :D Roligt att skaka liv i något som stått länge och få det att fungera utan problem. Efter säsongen blir det nylack på chassie och bättre huv monterad. Frågan är vilken färgsättning jag ska ta, Skiroule original, Ockelbo Svart/Orange eller något eget som vitt/svart/orange? Funderingarna ligger i den rangordningen.

Den oranga fungerar som alltid utan problem :)

Som ni ser är sonen med flickvän tidsenligt klädda i Ockelbos original skoteroveraller. :D

Mats
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 15 feb 2013, 10:56

Original variatorbussningarna till Lasern i armerad plast är inga höjdare ur slitagesynpunkt. Redan på sjuttiotalet bytte jag ut dem mot bromsbussningar från Ockelbos "original plåtvariator".

Bussningens di=1", Dy=1 1/8" och 1" långa, med beteckningen 16DU16. Två sådana per skiva ger mycket bättre livslängd än originalets bussning.

Någon som vet var dessa bussningar till Ockelbos plåtvariatorer går att köpa idag?

Hälsn mats
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Tompa
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 349
Blev medlem: 02 dec 2008, 16:06
Ort: Lycksele

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Tompa » 16 feb 2013, 00:36

Laser 88 skrev:Original variatorbussningarna till Lasern i armerad plast är inga höjdare ur slitagesynpunkt. Redan på sjuttiotalet bytte jag ut dem mot bromsbussningar från Ockelbos "original plåtvariator".

Bussningens di=1", Dy=1 1/8" och 1" långa, med beteckningen 16DU16. Två sådana per skiva ger mycket bättre livslängd än originalets bussning.

Någon som vet var dessa bussningar till Ockelbos plåtvariatorer går att köpa idag?

Hälsn mats


Hej
Jag köpte dessa bussningar (om du menar till sekundär variatorn) för två är sedan från usa, och tror jag har en ny i "kartong". Är detta akut för dig så pm mig så tror jag att ditt problem kan lösa sig.

Tomas
Skiroule RTX 440..... you dont ride them
Skiroule Laser 440..…. you dont ride them
Skiroule RTX 654 Sno Pro -71 You ride them to the peek of satisfaction

"But when they went racing they came with guns loaded"
Yamaha GP 440
Hole in the Hood Gang Member

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 16 feb 2013, 17:46

Det är samma bussningar i olika längder för primär och sekundär, men det kan man anpassa med bågfilen eftersom sekundärens är längre. Tack för erbjudandet men det är inte akut längre eftersom jag hittade ett par i garaget uppe vid stugan när jag kom upp igår.

Det som däremot är akut är att jag nyss drog av centrumbulten till primären med motorns vridmoment! Blötföre, sliden packad med snö och jag fastnade i en plogvall när det small det till. Märkligt nog slirade inte remmen utan centrumbulten vreds av. Förhoppningsvis går det mer eller mindre enkelt att få bort resterna långt inne i axeln, men sedan måste jag ha en ny bult. Antar att det är UNF i hög hållfasthetsklass. Någon som kan avvara en sådan? Skulle vara guld värt att få tag i en ny omgående. Förhoppningsvis finns det någon som har bytt variator och sparat den gamla. PM:a isåfall!!

Har nu kört nytillskottet rätt mycket under tre helger och bortsett från detta har den fungerat väl efter tio års sömn.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 26 feb 2013, 19:45

Ny variatorbult monterad och den gråe Lasern är i drift igen! Stort tack till Laser för ett mycket trevligt samtal och goda råd att finna rätt bult med kort varsel.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Laser
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 2066
Blev medlem: 21 okt 2008, 07:38
Ort: Sikåsflon

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser » 01 nov 2013, 22:19

Det är gott att det fortfarande finns liv i några Laser. :D
Här i Laserland har det tyvärr varit stiltje på skoterfronten under en längre tid pga allmänt strul. :(
Dock hoppas vi på att vi ska kunna åka lite i vinter :thumbright:
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club

Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i

Användarvisningsbild
Åmotar´n
Inlägg: 24
Blev medlem: 27 dec 2009, 10:18
Ort: Åmotsbruk (Ockelbo kommun)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Åmotar´n » 05 nov 2013, 11:58

En jobbarkompis har en matta till salu,jag tror det kan vara till en 440+. Bredd 42cm,48st pinnar c-c mått mellan pinnarna är 64mm.Kan det vara Laser 440+ matta?
Sachs SA340 hopkokat med Husqvarna 430=roligt men mycket service!

Behöver en Sachs 290 eller större för turiståkning.

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 05 nov 2013, 20:46

Troligen något annat eftersom plusen ligger på 43.2 cm. Delningen kan kanske stämma.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 06 nov 2013, 06:01

Ytterligare en Laser flyttade in i våras :)

Så här hämtades den i slutet av April
2013-04-14 12.29.12.jpg
Och någon vecka senare
P5140030.JPG
Reflexen på plats! De brukar saknas!
IMG_0041.JPG
Efter diverse arbete med huven blev slutresultatet ok. Lödkolv för att värma igen sprickorna fungerade bättre än förväntat när man hade extra material från annan huv att fylla på med. Förstärktes sedan på baksidan med epoxi och kolfiber.
IMG_0039.JPG
Inte mint condition, dock i bra bruksskick för att användas!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

Användarvisningsbild
Tompa
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 349
Blev medlem: 02 dec 2008, 16:06
Ort: Lycksele

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Tompa » 23 nov 2013, 11:58

Hej alla Laser vänner

Hade även i år tänkt försöka göra en beställning i gällande delar till Skiroule om ett par, tre veckor. Tänkte att vi gör som vi brukar (se sidan 22 i denna tråd). Pm mig vad du behöver!!!!

Tomas
Skiroule RTX 440..... you dont ride them
Skiroule Laser 440..…. you dont ride them
Skiroule RTX 654 Sno Pro -71 You ride them to the peek of satisfaction

"But when they went racing they came with guns loaded"
Yamaha GP 440
Hole in the Hood Gang Member

Användarvisningsbild
Laser 88
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 feb 2011, 23:20
Ort: Bålsta (Tidigare Ockelbo)

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser 88 » 30 nov 2013, 16:24

Efter att ha talat med flera Laservänner här på forumet så vet jag att det finns många frågor kring huvarna och därför ska jag försöka att hjälpa till och klara ut vilka huvar som finns till Lasern och bakgrunden till dessa. Eftersom jag jobbade extra på Ockelbofabriken under den aktuella tiden och samtidigt så köpte jag en ny Laser så har jag lite kännedom om det.

När Lasrarna levererades av Ockelbo eller Rajd så var det Skiroule-huven som satt monterad och enda skillnaden var att extra dekaler med Ockelbo/Rajd klistrades på. Dessa huvar var av formgjuten plast med ett utseendet som i mitt förra inlägg i denna tråd.

Dessa huvar sprack både runt gångjärnen och runt huvlåsen, något som alla Laserägare är medvetna om. Därför reklamerades det huvar på löpande band vartefter maskinerna såldes. Då togs det fram en form för att gjuta upp huvar i glasfiber. De tillverkades hos någon av Ockelbos underleverantörer i Ockelbo eller Åmots bruk.

Glasfiberhuvararna avviker på några punkter, de har inte spåret med uttagen för vindrutan, upphöjnaden runt lyset är integrerat i huven och täcklocket fram vid gångjärnen finns inte utan är en del av huven. Annars motsvarar de utseendemässigt originalhuven.

Vanligen monterades samma ljusinsats som originalet, men vi själva passade samtidigt på att byta ljusinsats till den lite kantigare modellen som sitter på vanliga Ockelbomodellerna av samma årgångar.

I denna länk syns många bilder på glasfiberhuven. Den har uttaget för original ljusinsats och den har även Skiroules original huvstopp, som vanligtvis ersattes en wire. http://retroskoter.com/viewtopic.php?f= ... oule+laser

Huvarna fanns med två färger på gelcoaten, Orange för Ockelbo och svart för Rajd.

Eftersom huvarna reklamerades och levererades via återförsäljare som kunde mixa saker eller att något har hänt på vägen de under kommande 35 år så kan det finnas andra kombinationer än de jag beskriver.
1. Ockelbo Laser 440 1977 Orange/Svart
En ägare. Köpt ny av mig direkt från Ockelbo Ïndustri AB hösten 1976. En av de först levererade som jag tävlade med i skotercross åren 1976-1978.
2. Ockelbo Laser 440+ 1977 Orange/Grå
3. Ockelbo Laser 440+ 1977 Grå/Grå
4. Rajd Laser 440+ 1977 Grå/Grå, Totalrenoverad

s_o_n_y
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 dec 2013, 20:10
Ort: Alnö
Kontakt:

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av s_o_n_y » 04 dec 2013, 20:26

Första Inlägget !

Sitter och klicka runt på nätet då jag ska hämta tillbaka min första skoterkontakt som jag hade vid 7års ålder. En Polaris Cutlass SS 440 som min Farfar köpte. Sitter då och surfa på retroskotrar och hittade detta forum. Kul !

Hittade även denna tråd och tänkte dela med mig av min Fars Laser då intresset här verkar vara stort. Den är i riktigt gott skick med omlackad huv då den inte gick att rädda den gamla lacken. Tror att färgen är någon original Ockelbo medans dekalerna är lite hemsnickeri =)

Men skotern är väldigt fin i övrigt. Kan även höra vad en sådan pjäs betingar i värde då en äldre fiskeskoter verkar mer intressant på äldre dar. Kommer nog hänga en hel del här inne framöver med Cutlassen =)

Mvh Robin

Bild

RajdLaser_
Inlägg: 432
Blev medlem: 12 dec 2008, 20:44
Ort: Trönö
Kontakt:

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av RajdLaser_ » 08 dec 2013, 20:35

Men nu var det längesen man var aktiv på forumet känner ja .. Äger fortfarande lasern , dock så gick den en sorlig död till mötes med frusen spjällfögge på fullt öppet så for den iväg när man stod bredvid och ryckte igång den , ut för en slänt och in i en gran :( , ställdes undan på vedbacken, kom ett nytt snöväder och klantig som man var så lyckade man flytta den översnöade skotern med vikplogen vilket resulterade i mer defekter .. :( men men ska ev hämta en Ockelbo 6000 SE imorgon eller tisdag :), Nu ska jag ta igen lite missade forumposter, ha de gött!

// Marcus
Rajd laser 440+.

Ockelbo 6000 se

Vw beach buggy (under renovering)

Användarvisningsbild
Laser
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 2066
Blev medlem: 21 okt 2008, 07:38
Ort: Sikåsflon

Re: *Rajd Ockelbo Laser* Allmän diskussionstråd om denna mod

Inlägg av Laser » 20 jan 2014, 22:15

Fantastiskt att denna tråd fortfarande lever! :D

Här i Laserland händer det inte mycket, tyvärr. :(

Maskinerna står dock bra till i tältet och väntar på att det ska bli nåt annat än 3 dm fluff. :roll:
Tillhör brödraskapet Laser 440+
Snart utan fast telefon
Underdogs Racing Fan Club

Snart kom Telia å rullar upp telefonledningen och kvar blir väl bara dike som den låg i

Skriv svar