Lyckad skoterutflykt? Nja...

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Användarvisningsbild
sled-ex
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 26 feb 2007, 00:57
Ort: Skellefte

Lyckad skoterutflykt? Nja...

Inlägg av sled-ex » 12 mar 2007, 00:19

Vi var fyra stycken entusiaster som tänkte ta en (sista?) skotertur idag...
Målet var att köra från Skellefteå till Bureå, typ 2mil. Vi kom bara några kilometer så fick jag hål på ena kolven i min Ex440 :cry: och styret gick av på polarens Blizzard :? .
Det blev en snabb bärgning tillbaka till start och ett snabbt byte av cylinder+kolv på Yamahan och lite svetsning på Skidoon.
Sen iväg igen med hissade trottelnålar, och till slut kom vi fram till Bureå och kunde äntligen få oss lite mat..
Men nu hade sista boggi-fjärdern gått av på Steffes Raid Lazer och boggin såg rätt konstig ut, så han fick kasta in handduken och ringa bärgning.
Så vi var tre som vände hemåt, men kom bara några kilometer när det går hål i min andra kolv! :shock: Kan bara skratta åt eländet och lämnar den.
Åker på Blizzarden i några km när den plötsligt skär ihop och blir DP!
Bara att lämna den med. Detta börjar bli komiskt..
Nu blir vi tre på den sista skotern, Ex440-80.. Det går bra i ett par km när även den får hål i en kolv!
Nu var det typ 1km kvar så det blev till att gå sista biten tillbaka!
Har sällan skrattat så mycket åt så mycke elände! :D
Om nån har ett parti Yamaha 440 kolvar så får ni gärna höra av er..

PLUSSS
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 1650
Blev medlem: 17 jan 2007, 12:22
Ort: l
Kontakt:

Inlägg av PLUSSS » 12 mar 2007, 06:49

hahaha fy fan vilken resa.. oj oj oj..lycka till med era maskiner :D

Användarvisningsbild
parbring
Inlägg: 279
Blev medlem: 21 feb 2007, 20:06
Ort: Gammelstad

Inlägg av parbring » 12 mar 2007, 12:03

:shock:
Shiet alltså så illa det kan gå!

Känns ju tragiskt om all snö ska försvinna nu också...
| Ockelbo 300 ´70 | Ockelbo 300 LG´72 | Ski Doo Elan 250 ´71 | Arctic Cat JAG 4000 ´82 | Aktiv 600 440 ´78 |

Nordda
Inlägg: 436
Blev medlem: 01 feb 2007, 16:28
Ort: Söråker
Kontakt:

Inlägg av Nordda » 12 mar 2007, 13:57

Tragiskt.

Nu vet jag att jag aldrig ska köpa en EX440 för min kompis brände hål på en kolv också för ca 2 veckor sen.

Och jag ghade av min styrstång förra helgen.

Kronjocke
Inlägg: 911
Blev medlem: 23 jan 2007, 22:55
Ort: I Shtaaan nagerst.

Inlägg av Kronjocke » 12 mar 2007, 20:12

Hmm. :roll: Det va igår va??Min Blizzard va bongstyrig.Körde runt mitt hus samt folkan.För att hitta rätta huvudmönstycken samt vikter o fjäder i varioatorn. :? Ibland går den bra :D Men oftast dåligt :( Sen efter en kort full gas repa så :?: :?: :?: Går den bara på tommgång. :?: Den stanna alldrig.Gick jätte bra på tomgång. :roll: Va tvunget dra hem den med en Arctric.Senare på kvällen.Så rycker jag i snöret,,, :!: :!: Och nu djävlar är den pigg igen :?:

Användarvisningsbild
sled-ex
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 378
Blev medlem: 26 feb 2007, 00:57
Ort: Skellefte

Inlägg av sled-ex » 12 mar 2007, 21:56

Snackade me en polare idag som hade varit i Burträsk igår och kört skoter med sin svåger.
Dom kom bara en liten bit när svågerns Polaris 700 värmenöp, när han vände hemåt för att hämta bärgning så brände han hål i en kolv på sin 670 rave...
Det var tydligen inte nån bra dag för att köra skoter igår...

Skriv svar