Köpte en Mikuni 32mm förgasare som skulle vara komplett men så var inte fallet...
Nu undrar jag ifall någon vet hur stort munstycke det behövs om man ska köra denna förgasarn på en Kohler 440?
Munstycke till Mikuni
-
- Inlägg: 232
- Blev medlem: 21 okt 2010, 12:24
- Ort: Ränkesed Sweden
Munstycke till Mikuni
Ockelbo 300-1968
Rajd 52 ( Pågående Renovering)
Rajd 52 ( Körbar)
Lynx 40-1970
Rajd 52 ( Pågående Renovering)
Rajd 52 ( Körbar)
Lynx 40-1970
Re: Munstycke till Mikuni
Ingen aning om vart du ska starta, men här är det en som använt en 34mm Mikuni på en 340cc och använder #220 i huvudmunstycke.
Kanske är en bra utgångspunkt med den storleken även på din 440, då du har en lite mindre förgasare?
viewtopic.php?f=17&t=16127&p=102266#p102266
Kanske är en bra utgångspunkt med den storleken även på din 440, då du har en lite mindre förgasare?
viewtopic.php?f=17&t=16127&p=102266#p102266
-
- Inlägg: 232
- Blev medlem: 21 okt 2010, 12:24
- Ort: Ränkesed Sweden
Re: Munstycke till Mikuni
Ja kanske Frågade även på ett forum i Usa och fick till svar att det bara var och köra med munstycket som satt orginal till 503 motornSS440-80 skrev: ↑16 sep 2022, 12:30Ingen aning om vart du ska starta, men här är det en som använt en 34mm Mikuni på en 340cc och använder #220 i huvudmunstycke.
Kanske är en bra utgångspunkt med den storleken även på din 440, då du har en lite mindre förgasare?
viewtopic.php?f=17&t=16127&p=102266#p102266
Ockelbo 300-1968
Rajd 52 ( Pågående Renovering)
Rajd 52 ( Körbar)
Lynx 40-1970
Rajd 52 ( Pågående Renovering)
Rajd 52 ( Körbar)
Lynx 40-1970
Re: Munstycke till Mikuni
Det är ju så att allt funkar, bara det ligger inom en viss skala. Men även om det går hyfsat, så kan det många gånger gå både bättre och mer ekonomiskt.
Jag hade en Lynx 550F som jag satte i bromsbänk. Den var klart överbestyckad ifrån fabrik (som de flesta maskiner) så 2 storlekar på varje cylinder kunde jag bestycka ned. Självklart så blev den både rappare och bensinsnålare.
Har man en EGT-mätare, så kan man med väldigt bra säkerhet bestycka sin förgasare till en bra nivå själv. Fast det tar en del tid.
Jag hade en Lynx 550F som jag satte i bromsbänk. Den var klart överbestyckad ifrån fabrik (som de flesta maskiner) så 2 storlekar på varje cylinder kunde jag bestycka ned. Självklart så blev den både rappare och bensinsnålare.
Har man en EGT-mätare, så kan man med väldigt bra säkerhet bestycka sin förgasare till en bra nivå själv. Fast det tar en del tid.
Re: Munstycke till Mikuni
Hittade åt den här i en pärm jag har från en gammal skoterverkstad
Kohler 440
Mikuni
Högfartsmunstycke 260
tomgångsmunstycke 30
Trottel 2,0
Nål 6 dh3
Nålmunstycke P4 159/64
dock vet står det inte till vilken mikuni men kanske kan vara till hjälp
Kohler 440
Mikuni
Högfartsmunstycke 260
tomgångsmunstycke 30
Trottel 2,0
Nål 6 dh3
Nålmunstycke P4 159/64
dock vet står det inte till vilken mikuni men kanske kan vara till hjälp
Några Ockelbo, två MCB Crescent och en Rusch
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
För mer info besök http://www.rave643.tk
Besök också http://www.OckelboGuiden.tk
Allt om den svenska kultskotern Ockelbo.
-
- Inlägg: 232
- Blev medlem: 21 okt 2010, 12:24
- Ort: Ränkesed Sweden
Re: Munstycke till Mikuni
Tackar
Ockelbo 300-1968
Rajd 52 ( Pågående Renovering)
Rajd 52 ( Körbar)
Lynx 40-1970
Rajd 52 ( Pågående Renovering)
Rajd 52 ( Körbar)
Lynx 40-1970