Behöver råd angående köp av billig äldre skoter

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
RullstolsZigge
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 sep 2013, 17:58
Ort: Bergs kommun

Re: Behöver råd angående köp av billig äldre skoter

Inlägg av RullstolsZigge » 22 okt 2013, 21:23

Nää inte ska ni skärpa er för min skull, bara kul att lära sig! Ska svetsa styret inom några dagar förhoppningsvis, sen skulle man fått tummen ur och bytt en fjäder i boggien.

Hursom, (för att jag själv ska hålla mig OnTopic) vad kan ni rekommendera för skotrar mellan 5 000- 10 000 som tar sig rätt bra i puder som är rolig att köra? Inte för att jag har ekonomi att köpa en till skoter men kan ju vara kul att veta vad man ska hålla utkik efter!
Yamaha ExcelV 1982
Lynx Rave 670 1993

Primulus
Inlägg: 85
Blev medlem: 06 feb 2013, 13:16
Ort: Hoverberg

Re: Behöver råd angående köp av billig äldre skoter

Inlägg av Primulus » 22 okt 2013, 22:50

RullstolsZigge skrev:Nää inte ska ni skärpa er för min skull, bara kul att lära sig! Ska svetsa styret inom några dagar förhoppningsvis, sen skulle man fått tummen ur och bytt en fjäder i boggien.

Hursom, (för att jag själv ska hålla mig OnTopic) vad kan ni rekommendera för skotrar mellan 5 000- 10 000 som tar sig rätt bra i puder som är rolig att köra? Inte för att jag har ekonomi att köpa en till skoter men kan ju vara kul att veta vad man ska hålla utkik efter!
Jag försöker bygga ihop en skoter med enda kriteriet att få gas res i snö, pratade med Evervärst444 om 503an han säljer. Då ringde min styvfar och erbjöd mig en rotax 377a som jag tycker lämpar sig bättre i ett veteran chassie. Men eftersom du inte vågar köra min Snotric kanske en kitty cat passar dig ;)

Nej men beroende på om du vill ha en "nyare" årsmod 75-95 ca vet jag inte riktigt. Kanske en Ockelbo poro.
Annars tycker jag du ska skaffa en Olympique med lite moddning så jag har någon att åka med på samma vilkor i vinter ;)

Där har du mina förslag tack å hej
Jesper
Sno tric sc12 -68
Aktiv Alaska xt-89

Primulus
Inlägg: 85
Blev medlem: 06 feb 2013, 13:16
Ort: Hoverberg

Re: Behöver råd angående köp av billig äldre skoter

Inlägg av Primulus » 04 feb 2014, 15:22

Hur går den nu?
Sno tric sc12 -68
Aktiv Alaska xt-89

Skriv svar