Nu har det hänt!

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Användarvisningsbild
mRetro
Inlägg: 253
Blev medlem: 28 dec 2008, 15:40
Ort: Umeå

Nu har det hänt!

Inlägg av mRetro » 03 feb 2013, 16:17

Test and tune i Hörnefors blev lite för spännande.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
/mRetro (Team Snopro Sweden)

Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75

Användarvisningsbild
spider66
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1387
Blev medlem: 19 mar 2009, 21:27
Ort: Malmberget

Re: Nu har det hänt!

Inlägg av spider66 » 03 feb 2013, 16:20

Aj då det där såg inte roligt ut :(
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member

Användarvisningsbild
Gunnar
RETRO POLICE CREW
RETRO POLICE CREW
Inlägg: 3529
Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
Ort: Lule såklart, norr om lövånger
Kontakt:

Re: Nu har det hänt!

Inlägg av Gunnar » 03 feb 2013, 16:38

oj, de såg inte roligt ut.
Går det att köra eller kastar du in handduken ?

ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74

Användarvisningsbild
mRetro
Inlägg: 253
Blev medlem: 28 dec 2008, 15:40
Ort: Umeå

Re: Nu har det hänt!

Inlägg av mRetro » 03 feb 2013, 18:32

Jo jag åkte till garaget och stannade där till den var fixad. Huven får bli sommarens syssla.
Det blev en jävla flygtur :shock: så nu har jag provat på det. En klassiker som jag bara sett på filmer från USA. Conny Öjenstam fick dock se det live.
Lärde mig dock nått av detta. Provade att ha boggin mjuk på fjädringen för att på så sätt få bättre grepp i start bara det att när jag låg i kurvan och tryckte på så lyfte skidorna. Sen när dom greppade i så small det bara. Va fan det är ju så fränt när man har optimalt grepp, då vill man ju gasa på lite mer :P
Boggin är ju egentligen helt felkonstruerad för oval. Framsvingen borde vara helt frikopplad från påverkan av baksvingen.
Tror nog att det blir hårdaste inspänningen på boggin hädanefter :oops:
/mRetro (Team Snopro Sweden)

Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75

Användarvisningsbild
yamaton
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 08 feb 2007, 19:26
Ort: Kalix

Re: Nu har det hänt!

Inlägg av yamaton » 03 feb 2013, 18:46

Ajaj, lider med dig. Bra att du själv är på benen iaf. Skotrar går alltid att fixa.
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)

Haggla
Inlägg: 1069
Blev medlem: 25 feb 2010, 22:45
Ort: Örnsköldsvik (strömsund)
Kontakt:

Re: Nu har det hänt!

Inlägg av Haggla » 03 feb 2013, 18:55

Tur att du är välbehållen iaf!! Jag tog helt bort trycket fram innan min provrum idag enbart för just kurvan och kunna ge på där.
Men hoppas det går återställa asap!!!!

Användarvisningsbild
mRetro
Inlägg: 253
Blev medlem: 28 dec 2008, 15:40
Ort: Umeå

Re: Nu har det hänt!

Inlägg av mRetro » 03 feb 2013, 19:42

Jo jag klarade mig utan blesyrer. Verkar som man är lite märkligt funtat. Det enda jag tänkte på när jag flög genom luften var att kolla om skotern skulle klara sig och det såg ganska bra ut ett tag då skotern bara fortsatte raktfram på ett skid. Men av nån annledning så fick den ett kast och hamnade på tvären och då flög den rakt upp i luften och började volta. Där efter såg jag inte så mycket mer för då landade jag :D
Blir att plocka bort stötdämparen inför helgen.
/mRetro (Team Snopro Sweden)

Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75

Användarvisningsbild
RX439
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 dec 2010, 10:59
Ort: Kalix

Re: Nu har det hänt!

Inlägg av RX439 » 04 feb 2013, 00:02

Tråkigt som tusan Magnus, men tursamt att DU klarade dig bra trots allt
//Jens
YAMAHA

-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440

Skriv svar