Test and tune i Hörnefors blev lite för spännande.
Nu har det hänt!
Nu har det hänt!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Nu har det hänt!
Aj då det där såg inte roligt ut
SR 433C -73
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
SR 643B -73
SRX 440 -78 8H1
SRX 440 -80
Polaris PRO 440XR -04
Lynx Grand Tourer 600 -09
SRX 120 -15
Hole in the Hood member
- Gunnar
- RETRO POLICE CREW
- Inlägg: 3529
- Blev medlem: 13 jan 2007, 11:36
- Ort: Lule såklart, norr om lövånger
- Kontakt:
Re: Nu har det hänt!
oj, de såg inte roligt ut.
Går det att köra eller kastar du in handduken ?
Går det att köra eller kastar du in handduken ?
ET250 turbo
Vmax4 turbo
EX500F/A Dragrace
Snö: 6.07sek/128 @150m
Gräs: 6.58sek/124@152m
Snö: 8.01sek/132@201m
Bästa 60fot: 1.74
Re: Nu har det hänt!
Jo jag åkte till garaget och stannade där till den var fixad. Huven får bli sommarens syssla.
Det blev en jävla flygtur så nu har jag provat på det. En klassiker som jag bara sett på filmer från USA. Conny Öjenstam fick dock se det live.
Lärde mig dock nått av detta. Provade att ha boggin mjuk på fjädringen för att på så sätt få bättre grepp i start bara det att när jag låg i kurvan och tryckte på så lyfte skidorna. Sen när dom greppade i så small det bara. Va fan det är ju så fränt när man har optimalt grepp, då vill man ju gasa på lite mer
Boggin är ju egentligen helt felkonstruerad för oval. Framsvingen borde vara helt frikopplad från påverkan av baksvingen.
Tror nog att det blir hårdaste inspänningen på boggin hädanefter
Det blev en jävla flygtur så nu har jag provat på det. En klassiker som jag bara sett på filmer från USA. Conny Öjenstam fick dock se det live.
Lärde mig dock nått av detta. Provade att ha boggin mjuk på fjädringen för att på så sätt få bättre grepp i start bara det att när jag låg i kurvan och tryckte på så lyfte skidorna. Sen när dom greppade i så small det bara. Va fan det är ju så fränt när man har optimalt grepp, då vill man ju gasa på lite mer
Boggin är ju egentligen helt felkonstruerad för oval. Framsvingen borde vara helt frikopplad från påverkan av baksvingen.
Tror nog att det blir hårdaste inspänningen på boggin hädanefter
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Nu har det hänt!
Ajaj, lider med dig. Bra att du själv är på benen iaf. Skotrar går alltid att fixa.
SRX 440 -77 (8F2)
SRX 440 -78 (8H1)
SRX 440 -78 (8H1)
Re: Nu har det hänt!
Tur att du är välbehållen iaf!! Jag tog helt bort trycket fram innan min provrum idag enbart för just kurvan och kunna ge på där.
Men hoppas det går återställa asap!!!!
Men hoppas det går återställa asap!!!!
Re: Nu har det hänt!
Jo jag klarade mig utan blesyrer. Verkar som man är lite märkligt funtat. Det enda jag tänkte på när jag flög genom luften var att kolla om skotern skulle klara sig och det såg ganska bra ut ett tag då skotern bara fortsatte raktfram på ett skid. Men av nån annledning så fick den ett kast och hamnade på tvären och då flög den rakt upp i luften och började volta. Där efter såg jag inte så mycket mer för då landade jag
Blir att plocka bort stötdämparen inför helgen.
Blir att plocka bort stötdämparen inför helgen.
/mRetro (Team Snopro Sweden)
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Leksaker:
Yamaha SR292 -73
Yamaha GPX638 -75 SnoPro
Yamaha SRX440 -77
Yamaha SM300 - 75
Re: Nu har det hänt!
Tråkigt som tusan Magnus, men tursamt att DU klarade dig bra trots allt
//Jens
//Jens
YAMAHA
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440
-76 STX 440
-77 STX 340
-76 SRX 340
-77 SRX 440
-78 SRX 440
-78 SSR 440
-79 SRX 440
-80 SRX 440
-81 SRX 440
-82 SRX 500
-83, -85, -86 Vmax 540
-79, -80 EX 440
-81, -83, -85, -86, -88, -89, -90, -91 SR 540
-80, -82, -83, -84 SS 440