Priside?

Kallvintern, jävulsturen eller annat skoterrelaterat snack
Användarvisningsbild
Mbss
Inlägg: 36
Blev medlem: 14 jan 2011, 22:37
Ort: Östergötland

Priside?

Inlägg av Mbss » 02 dec 2012, 16:56

Morsning
Jag känner att jag inte har tid att felsöka och laga min gamla skoter.. Och jag funderar nu på om jag ska sälja den eller stuva undan den i väntan på bättre tider.

Kan någon hjälpa mig med en ungefärlig prisnivå?
Det är en Aktiv Blå -76, Sachs-motor. Utseendemässigt är den väl i bruksskick.. I princip helt nya drivmattor.
Variatorn behöver justeras då den skrapar mkt när man ska växla. Läcker lite olja från växellådan.

Och så det stora felet då, något tjall på tändningen.. Förra vintern lade den av och fick ingen gnista.. I år gick den dock igång igen under protester, gick i 5 minuter, en förgasarsmäll och så dog den och nu är där ingen gnista längre..

Får man något för ett sådant åbäke eller är det bättre att ställa den någonstans i några år och invänta tid/lust för totalrenovering?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lantbrukande östgöte med en Aktiv Blå -79.

Användarvisningsbild
SS440-80
Sponsor medlem
Sponsor medlem
Inlägg: 1551
Blev medlem: 04 jul 2008, 12:44
Ort: Säfsen

Re: Priside?

Inlägg av SS440-80 » 02 dec 2012, 18:11

Det bästa är väl om du skrapar ihop lite motivation och fixar den, är säker på att du får tillräckligt bra tips här på forumet för att lyckas :)

Hittar du inte inspirationen så ställ undan den snyggt och prydligt på ett torrt ställe.
Töm tanken och släpp på mattspänningen, palla upp den så att mattorna hänger fritt. Sätt någon trasa eller liknande i insug och avgasrör så att inte någon liten råtta bygger bo där. Täck över den så att den inte blir så sjukt dammig och så att svalorna inte skiter ned den. :D

Skriv svar